נתניהו: "חיזבאללה תכנן לכבוש חלק מהגליל" - סרוגים

נתניהו: "חיזבאללה תכנן לכבוש חלק מהגליל"

ראש הממשלה והרמטכ"ל מסרו הצהרות מיוחדות ברקע מבצע "מגן צפוני" מהקריה בתל אביב. נתניהו: "זה רק חלק קטן מהפעולות לביטחון ישראל" אייזנקוט: "המבצע יימשך עוד מספר שבועות"

author-image
נתניהו: "חיזבאללה תכנן לכבוש חלק מהגליל"
  רה"מ והרמטכ"ל בקרייה (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו והרמטכ"ל גדי איזנקוט מסרו הערב (שלישי) הצהרות מיוחדות ברקע ברקע יציאת צה"ל למבצע "מגן צפוני" מבסיס הקריה בתל אביב.

הנחיתי את צה"ל לצאת היום לפעולת "מגן צפוני" כדי לסכל את איום מנהרות הטרור מגבול לבנון. המבצע יימשך עד שנשיג את היעדים שלנו ונבטיח את ביטחון ישראל

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שלישי, 4 בדצמבר 2018

בתחילה דיבר דובר צה"ל רונן מנליס, כשהוא מפרט: "עקבנו אחרי המבנה משנת 2014 וגם בשעות אלו ממשיכים כוחות צה"ל לסילוק ונטרול מנהרות הטרור בדרום לבנון". מנליס הראה תיעוד ממצלמה מיוחדת שהכניסו צה"ל בה מתועדים פעילי חיזבאללה בתוך מנהרת הטרור ההתקפית שנחשפה בשטח ישראל, ומופצצים במטען.

לאחר מכן עלה נתניהו לדבר ואמר: "במשך שנים חיזבאללה וחמאס השקיעו הון עתק בבניית נשק המנהרות והשקיעו מאמצי על בהסתרת הכלי הזה. בשיטתיות, בקור רוח ובנחישות אנחנו מפרקים את הנשק הזה".

בנוגע להחלטה לצאת למבצע אמר נתניהו: "לפני כמה שבועות קיבלנו את ההחלטה לפעול בהתאם לצרכים המבצעיים והפעולה יצאה לדרך הבוקר. אני מקיים הערכות מצב שוטפות על התקדמות הפעולה. חברי הקבינט היו שותפים מלאים להחלטה ומעודכנים כל הזמן".

"רב הנסתר על הגלוי". נתניהו בקרייה (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

נתניהו הביע הערכה לרמטכ"ל אייזנקוט ולשר הביטחון הקודם אביגדור ליברמן "שהיה שותף בהכנת הפעולה".

נתניהו הבהיר כי הפעולה זוכה לתמיכה מלאה מארצות הברית: "שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה האמריקאי, שוחננו על הטלות סנקציות נוספות בעקבות ההפרה. ארה"ב תומכת תמיכה מלאה בפעילותינו נגד תוקפנות זו. ביממה הקרובה אשוחח עם מנהיגים נוספים בעולם כולל עם מזכ"ל האו"ם. הינחתי לדרוש כינוס דחוף באו"ם כדי לדון בפעילות של ארגון הטרור חיזבאללה נגד ישראל ועל לבנון, שעליה האחריות שיש בשטחה פעולות אלו".

הוא פנה אל אזרחי ישראל: "לפני שבועיים שמעתם אותי מדבר ומבקש מכם להתאזר בסובלנות. וגם עכשיו אני אומר: אתם רואים חלק קטן מהפעולות להבטחת ביטחון ישראל בכל הגזרות. הכל נלקח בחשבון ונעשה בשיקול דעת מירבי, אבל אני חוזר, רב הנסתר על הגלוי. אנחנו מדליקים נר שלישי של חנוכה ומזכירים את גבורת המכבים. חיילי וחיילות צה"ל הם המכבים בני זמננו".

אחרי נתניהו עלה הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, וסקר את העתיד לקרות: "זהו פרויקט התקפי מסווג מאוד של חיזבאללה והבוקר יצאנו לסיכול המנהרות בשטחנו במאמץ משותף להביס את האיום ולהמשיך לפגוע בהתבססות האיראנית. המבצע יימשך עוד מספר שבועות", הדגיש.

מוקדם יותר ערך ראש הממשלה הערכת המצב יחד עם הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון. גם הקבינט המדיני ביטחוני כונס בבסיס הקריה לעדכון בנושא המבצע להשמדת מנהרות ההתקפה חיזבאללה בצפון ודיון על המשך הפעילות.

החל משעות הבוקר מבצעים לוחמי צה"ל מהלכים מבצעיים והנדסיים הפועלים לחשיפת המנהרות והשמדתן.  לצורך המבצע הוטל שטח צבאי סגור על קו הגבול באזור מטולה, לשם הובאו כלים הנדסיים, הפועלים לחשיפת המנהרות והשמדתן.

המנהרה שנחפרה מתוך תחומי הכפר כילא היא באורך כ-200 מטרים, וחדרה כ-40 מטרים לתוך שטח ישראל. עומקה כ-25 מטרים מתחת לאדמה, והיא ברוחב שני מטרים ובגובה שני מטרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יבוא היום וניכבוש את מיזרח התיכון .באילוצם
שלם | 04-12-2018 20:24
תיקשורת זולה וחסרת אחריות . והגיע הזמן שהתיקשורת אשר תהייה . אחריות חובה .כי זו גם ארצכם היחידה .ושום עם וארץ אחרת לא תכבד ותישמור עלנו . רק פו בארצנו מאוחדים ושום רחש מיבחוץ לא תפריד את האחדות בארץ ישראל . עצמאים בשטח .
2
פעולה בלבנון
תמרי | 04-12-2018 21:57
דאלוקים וכל הצדיקים ישמרו על חיילנו הקדושים !!! שמוסרים את נפשם אין לחיילנו לא יום לא ליליה , ומסכנים את חייהם כדי שעם ישראל יוכל לישון טוב בלילה . בעזרת השם תחזרו הביתה בריאים ושלמים בנפש ובגוף במהירה אמן כן יהי רצון . אוהבים אתכים חיילים שלנו יקרים ואמיצים . צ.ה.ל.
3
ביבי נתניהו פחדן כפי שפן ביבי מספ סיפורי סבתא
חקי חיון | 05-12-2018 6:10
חקי חיון , ביבי נתניהו חושב שאנו טיפשים הוא כה פחדן שברח כל עוד נפשו בו מהעם הפלסטיני בעזה והלך לשחק מחבואים מתחת לאדמה הצפונית. ביבי אנו לא מטומטמים כמותך וזה שאתה מודה לאביגדור ליברמן זה רק להסתתר מאחוריו ולרמוז לנו שאתה לא סותם מנהרות בצפון בשל רצונך לקבל כותרות אלא שזוהי כביכול תכנית צבאית אובייקטיבית מלפני שביבי נכנס להיות שר ביטחון. אנחנו לא אוכלים את הזבל הזה שאתה מנסה להאכילנו.