דובר צה"ל חושף: "המבצע תוכנן כבר 4 שנים" - סרוגים

דובר צה"ל חושף: "המבצע תוכנן כבר 4 שנים"

דובר צה"ל חשף כי מבצע "מגן צפוני" שהחל הבוקר תוכנן בשנים האחרונות, אך נשמר בסוד: "אנחנו מתכננים את המבצע ההגנתי הזה כבר 4 שנים". עוד הבהיר: "בשלב הזה אנחנו פועלים רק מדרום לגדר"

author-image
דובר צה"ל חושף: "המבצע תוכנן כבר 4 שנים"
  גבול לבנון (צילום: באסל עווידאת\פלאש 90)

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הבוקר (שלישי) בראיון לגלי צה"ל כי מבצע "מגן צפוני" מתנהל בשלב הזה רק בתוך שטח ישראל. זאת לאחר שהאזור הוכרז הבוקר כשטח צבאי סגור.

"בשלב הזה אנחנו פועלים רק מדרום לגדר" אמר. "המבצע יתרחב בימים הקרובים לאורך הגזרה, ו"אנחנו נתנהל לאורך הקו הכחול כדי להסיר את האיום. יש עוד מנהרות, ובשעות הקרובות נפרסם עוד דברים שהתגלו".

עוד ציין כי מדובר במבצע שתוכנן בצה"ל במשך שנים רבות- אך נשמר בסוד עד כה. "אנחנו מתכננים את המבצע ההגנתי הזה כבר 4 שנים. שמרנו על סודיות בנוגע למבצע ולא עדכנו את התושבים משום שלא נשקף איום מיידי" ציין. "המנהרות הן רק חלק ממערכה שלמה למניעת התבססות איראנית ויכולת של החיזבאללה. מדובר בפרוייקט ממודר שיצר הפתעה".

כזכור, מוקדם יותר הבוקר דובר צה"ל הודיע על תחילת המבצע בגבול הצפוני, שהוכרז כשטח צבאי סגור. "מטרתה של תוכנית הגנתית זאת היא למנוע מהאויב לממש את יכולת ההתקפה שלו. נוהל הקרב למימוש המבצע הצה"לי מובל במטה הכללי של צה"ל זה מספר שנים, באופן שהביא להבשלת התנאים המבצעיים בעת הזאת" אמר מנליס בהודעה על המבצע.

"חפירת המנהרות אשר אותרו בידי צה"ל מבעוד מועד, לפני שהיוו איום מידי על אזרחי ישראל, מהווה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית" הוסיף. "זוהי גם הוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האום – ובראשן החלטה 1701 – ופועל מתוך כפרים בדרום לבנון, תוך פגיעה במדינת לבנון וסיכון אזרחיה לביסוס תשתיות הטרור שלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צה''ל שקרנים ביבי פחדן ברחן ושקרן
חקי חיון | 05-12-2018 7:03
חקי חיון , בכל העולם וגם במדינת ישראל צה''ל כפי המשטרה כפי כוחות הבילוש כפי השב''ס כפי כוחות הביטחון והמודיעין כפי השב''כ והמוסד כפי הכוחות החשאיים כפי הפקחים למיניהם כפי הרשויות ועוד וכדומה... כל אלה שקרנים בכל מדינות העולם כולו ובישראל כמובן ולפיכך ראשית צה''ל לא התכונן במשך ארבע שנים למבצע המפגר הזה בצפון הארץ שנית ביבי נתניהו ימית את כל עם ישראל בעבור עוד חודשיים על כס ראש הממשלה. ביבי פחד כפי כלב עם זנב בין הרגליים ברח מהעם הפלסטיני שהיכה בו וכעת כפי ילד קטן שמשחק בחול כך הוא חופר באדמה בעניין המנהרות כדאי מאוד שביבי נתניהו יוותר באחת המנהרות הללו ולא ישוב אנו איננו חפצים וצריכים אותו הוא כבר עשרים שנים קורע את עם ישראל ומדינת ישראל לטובתו האישית לטובת שרה המפלצתית ולטובת יאיר שאינו מאיר ואבנר תשלימו כבר לבד את החרוז.....
גוגל טרנסליט
אני | 05-12-2018 22:30
עפי השימוש המוגזם במילה כפי אני יכול רק לשער ששפת האם היא ערבית. אז נסה לתרגם את זה יחרב ביתך יה וולד אל כחב
2
ממשלת לבנון
אבו צברי | 05-12-2018 18:15
בעבר הרחוק התנהגה ממשלת לבנון בחשש רב מול ישראל, לא העזה להרים ראש. מהלומת מחץ שתנחת על ראש הנחש מאירן תבהיר לבן חסותו מי בעל הבית בגזרה. אחרת ישראל תמשיך לבוסס בים האיומים.