הארכה של בג"צ: חודש וחצי בלבד לחקיקת חוק הגיוס - סרוגים

הארכה של בג"צ: חודש וחצי בלבד לחקיקת חוק הגיוס

בעוד המדינה ביקשה דחייה של 4 חודשים להארכת זמן, בג"ץ מאפשר היום (ראשון) לממשלה לחוקק חוק גיוס מחדש עד ל- 15 בינואר. במידה ולא יצליחו עד אז, סביר להניח שיצאו לבחירות

הארכה של בג"צ: חודש וחצי בלבד לחקיקת חוק הגיוס
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

בג"ץ הורה היום (ראשון) למדינה כי יש לה עד ל- 15 בינואר לחוקק את חוק הגיוס החדש במקום זה שפג תוקפו אמש בחצות הלילה. במידה ולא יצליחו עד אז בקואליציה להגיע לנוסח מוסכם, סביר להניח שיצאו לבחירות שיתקיימו בחודש מאי הקרוב.

המדינה ביקשה בשבוע שעבר מבג"ץ דחייה של ארבעה חודשים בחקיקת חוק הגיוס החדש. הסיבה שנכתבה בין היתר בבקשה היא כי "בשל התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן, החקיקה מתעכבת".

עוד קודם לכן, דנו ראשי המפלגות בישיבת הקואליציה על חוק הגיוס, בסופה החליטו לבקש מבג״צ דחייה נוספת לקידום החקיקה, זאת בשל חילוקי דעות חריפים. מתוך מטרה לדחות את הדיונים לסוף מושב החורף של הכנסת או עד לאחר מועד הבחירות שמסמן נתניהו- נובמבר 2019.

בקואליציה תכננו לסמוך על תמיכת ישראל ביתנו ויש עתיד שהודיעו כי יתמכו בחוק במידה ולא ישונה. במקביל, המפלגות החרדיות לא יתנגדו, אך לא יצביעו בעדו. כמו בקריאה הראשונה, הם ככל הנראה יצאו מהמליאה אבל רוצים שהחוק יעבור במתכונתו הנוכחית עם הבטחה של נתניהו לתקן אותו בקדנציה הבאה בתמורה לתמיכתם בו, אולם בשל לוח הזמנים הצפוף החליטו כאמור על בקשת הדחייה הנוספת.

בחודש יולי אישר בג"ץ דחייה של חוק הגיוס ב- 4 חודשים בעוד המדינה דרשה דחייה של 7 חודשים, לאחר שהגישה בקשה באמצעות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במטרה שייתן ארכה ל"חוק הגיוס" שקיים היום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו