נתניהו על ג'ורג' בוש: "פטריוט אמריקני דגול" - סרוגים

נתניהו על ג'ורג' בוש: "פטריוט אמריקני דגול"

בישראל הספידו את מותו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג בוש האב, שהלך לעולמו בגיל 94. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא היה פטריוט אמריקני דגול". יו"ר הסוכנות יצחק הרצוג: "ייזכר בזכרון האומה שלנו בהוקרה רבה"

author-image
נתניהו על ג'ורג' בוש: "פטריוט אמריקני דגול"
  (צילום: אוהד צווייגנברג\POOL)

ישראל סופדת: בכירים רבים בישראל ספדו הערב (מוצ"ש) את מותו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' הרברט ווקר בוש, אשר הלך הבוקר לעולמו בגיל 94.

"בשמי ובשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת בוש ולעם האמריקני על לכתו של פטריוט אמריקני דגול" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה, הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי. העם בישראל תמיד יזכור את מחויבותו לביטחון ישראל, את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות ומאמציו לקדם שלום במזרח התיכון בוועידת מדריד".

גם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג הספיד את מותו של בוש, ואמר כי "הנשיא בוש האב ייזכר בזכרון האומה שלנו בהוקרה רבה כנשיא שדאג לבטחון מדינת ישראל וטובתה. בהוקרה מיוחדת על תמיכתו ההיסטורית בעליית יהודי ברה״מ ואתיופיה ומתן הערבויות שאיפשרו זאת". בציוץ שפרסם בטוויטר הרצוג הציג תמונה של בוש האב משנת 1986 במהלך ביקורו במשכן הנשיא בישראל.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "ג׳ורג׳ הרברט ווקר בוש פעל רבות למען שחרורי ממאסר כאסיר ציון בברית המועצות. לנצח אזכור את מאבקו העיקש לאפשר את עלייתי לארץ ישראל. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו ולעם האמריקני כולו״.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד גם כן לבוש, ואמר כי "״אנחנו נפרדים היום מאציל אמריקני- ג׳ורג׳ בוש האב, שלחם בשדות הקטל של מלחמת העולם השנייה וידע להבחין בין טוב לרע ולבנות קואליציות אזוריות ואיתנות מול רודנים אכזריים".

"בוש האב הוביל את מדינתו בתבונה ובמיומנות עם תום המלחמה הקרה ותחת הנהגתו, מערכת היחסים האסטרטגית של מדינת ישראל עם בת בריתה האיתנה מכולן, ארה״ב, העמיקה" הוסיף וציין. "העם היהודי יזכור לו תמיד את עזרתו בהעלאת יהודי אתיופיה לארץ ואת נחישותו להביא להכרת האומות הערביות בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלווה ובטחון. בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח מעומק הלב תנחומים לנשיא ג'ורג' ווקר בוש, ידיד ישראל, ולג'ב, ניל, מרווין ודורו ולבני משפחותיהם. יהי זכרו ברוך״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו