דרמה: נפסל מינויו של צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה - סרוגים

דרמה: נפסל מינויו של צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה

בחילוקי דעות קשים בין חברי הוועדה הכריע השופט גולדברג לא להמליץ על ניצב משה צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל הבא. ארדן סירב להחלטה: "אופיע לפני הוועדה ואציג את טענותיי"

דרמה: נפסל מינויו של צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה

בהחלטה דרמטית ובחילוקי דעות קשים, הודיעה הערב (חמישי) הוועדה למינוי בכירים כי היא "לא ממליצה" על ניצב משה צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל הבא של המשטרה. השר לביטחון פנים הודיע כי ימנה מ״מ למפכ״ל המשטרה בזמן הקרוב.

הסיבה לפסילה, היא כי אדרי נפגש עם עו"ד פישלר שמייצג את רפי רותם, שהתלונן נגד אדרי זאת שלושה ימים לפני הופעתו הראשונה בפני הוועדה. אך בין חברי הוועדה התגלתה מחלוקת.: בעוד מר משה טרי ופרופ' דניאל הרשקוביץ טענו כי אין די בליפסול את מועמדותו, יו"ר הוועדה השופט (בדימוס) גולדברג וחברת הוועדה פרופ' איינהורן הצביעו נגד המינוי.

עם זאת, ארדן סירב לקבל את החלטת ועדת גולדברג, ואומר כי אין בנימוקיה כדי להוכיח שנפל ״דופי ערכי נורמטיבי״ בהתנהגותו של אדרי או שהוא לוקה בטוהר המידות. ארדן יבקש להופיע לפני הוועדה ולהציג את טיעוניו.

גם שרת המשפטים איילת שקד תקפה את ההחלטה לפסול את ניצב אדרי מתפקיד מפכ"ל המשטרה: "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה בהמלצת שר הבט"פ, ולא שני חברי ועדת גולדברג. דעת השניים האחרים, הנציב הרשקוביץ ומשה טרי, פשוטה והגיונית. אי אפשר למנות מפכ"ל כאילוץ ולא לבצע את הבחירה הטובה ביותר בגלל מראית עין מאיזו פגישה. אדרי הוא קצין מצטיין. אף אדם אינו מושלם. הממשלה צריכה למנות את המועמד המתאים ביותר".

כשל מערכתי ואי הקפדה על מינהל תקין

בהודעה הארוכה נכתב עוד: "המחלוקת בין עו"ד פישלר לניצב (בדימוס) אדרי היתה על סיבת קיומה של הפגישה ועל הנאמר בה. לדעת יו"ר הוועדה השופט (בדימוס) גולדברג וחברת הוועדה פרופ' איינהורן, גם אם יעדיפו את גרסת המועמד כי בפגישתם לא דיברו כלל עם רותם, רואים הם את עצם הפגישה עם עו"ד המייצג מתלונן נגדו, שעה שהוועדה מקיימת דיוניה, ובכלל זה גם באותה תלונה, ככשל בהתנהגות ובשיקול הדעת שמגיע להתנהגות בלתי ראויה, ולא רק בגדר 'טעות' כהגדרת המועמד.

"השופט גולדברג ופרופ' איינהורן חזרו על הנאמר במכתב הקודם של הוועדה לשר לבט"פ כי יש לתת את הדעת על כך 'כי אמון הציבור במשטרה מושפע, במידה רבה, מדמותו של המפכ"ל'. לכן לדעתם העננה של הפגישה האמורה תלווה את המועמד לאורך כל שנות תפקידו, אם ייבחר לתפקיד, ובכך ייפגע אמון הציבור במשטרה.

"כמו כן הם ציינו את הנאמר בדו"ח מבקר המדינה. ממצאי הדו"ח מעלים תמונה עגומה של התעלמות מדיווחים לא נכונים של קצין בכיר. לדעתם, המועמד, שהעניין היה בסמכותו ובאחריותו, אימץ נוהג שאינו מתיישב עם הקפדה על טוהר המידות במשטרה.

"לפיכך הגיעו למסקנה שאין בידם להמליץ על מינויו של המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. עמדת החברים מר משה טרי ופרופ' דניאל הרשקוביץ היתה שאין הם רואים שיש בפגישתו של המועמד עם עו״ד פישלר כדי לשנות מההתרשמות הקודמת שהייתה לוועדה כולה שיש להמליץ על מינוי המועמד. הפגישה הזו התמקדה בביקורת שיש לפישלר על תפקוד המשטרה ולא עסקה בעדותו של רותם בפני הוועדה. אשר על כן לא ראו בפגישה זו דבר פעולה המעידה על פגם בטוהר המידות.

"לדעתם ממצאי דו״ח מבקר המדינה לא קבעו כי נפל פגם בטוהר מידותיו של המועמד. מדובר בכשל מערכתי ואי הקפדה על מינהל תקין בכל הקשור לאופן בדיקת הבקשות שהובאו ואי הנמקה מספקת, אבל במפורש לא פגיעה בטוהר המידות. בהחלטת הממשלה מס. 3839 מיום 27.5.2018 נאמר כי 'היו הדעות שקולות בוועדה – יהא ליושב ראש הוועדה קול נוסף', ולפיכך יש לראות את עמדתם של יושב ראש הוועדה השופט גולדברג ופרופ' איינהורן כהחלטת הוועדה, שהתקבלה ברוב קולות"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
..
.. | 30-11-2018 5:23
שלטון הפקידים, למה בכלל צריך בחירות.... הא הא הא הא איראן הוא כבר יותר דמוקרטי...
2
מע' אכיפה=עוגן יציבות=אימון הציבור.
מש"י ארגון חשוב. | 30-11-2018 10:19
משטרת ישראל היא אירגון גדול וחשוב במיכלול מע' האכיפה: משטרה/אגף חקירות/בטחון הציבור. פרקליטות/מחוז-מרכז/יועמפ. ביהמש/בגצ. שבס. משרד לבטחון פנים. משרד המשפטים. רהמ כאחראי כללית על הכל++. כא ותחומי סמכויותיו. לכן יש חשיבות לאימון הציבור בקודקוד של העומד בראש כא מהאירגונים הנל. בעיקר אם אינו ניבחר ציבור. ולא דיי באמינות שלו וערכיותו. והייתם נקיאים מאלוקים ואדם... לכולם חג אורים שמח.
3
יש את גולדברג ואיינהורן בירושלים
אמון הציבור | 30-11-2018 11:54
לעומת זאת יש את המשחית הרשקוביץ ועוד מיותר נוסף
4
ארדן הוא ליצן חצר
בושה וחרפה | 30-11-2018 12:54
לא היה מצליח למנות ראש ועדת קישוט בגן חדווה! לעשות לביתו הוא דווקא הצליח לא רע שבדרך פלא היגיע לווילה בסביון לפני גיל 40 ללא שום כישורים מיוחדים אבל עם הרבה קשרים.