מגורשי ההתנתקות תובעים את ח"כ משה גפני לדין תורה - סרוגים

מגורשי ההתנתקות תובעים את ח"כ משה גפני לדין תורה

שלוש משפחות ממגורשי שא נור וגוש קטיף תובעות את ח"כ משה גפני לדין תורה, על הנזקים שנגמרו להם בגלל הגירוש מהבית. למרות שגפני לא הצביע בעד ההתנתקות, התובעים טוענים כי תמיכתו בתקציב המדינה של 2005 היא שאיפשרה לשרון להמשיך בתוכנית. גפני: זה לא אני זה הרבנים.

מגורשי ההתנתקות תובעים את ח"כ משה גפני לדין תורה
  אחראי על הגירוש? גפני (פלאש90)

פושעי ההתנקות לדין תורה?

שלוש משפחות ממגורשי ההתנתקות, שאול ותמר חלפון משא-נור, משפחות בקשי ואוחיון מגוש קטיף, זימנו לפני כחצי שנה את ח"כ משה גפני מיהדות התורה לדין תורה על אחריותו לנזקים שנגרמו להם כתוצאה מתוכנית ההתנתקות.

גפני עצמו הצביע, כמו כל חברי הכנסת של יהדות התורה, ש"ס והמפד"ל, (בשונה למשל משרי הליכוד), נגד תוכנית ההתנתקות בכל שלוש ההצבעות בכנסת.

אלא שהתובעים מתייחסים להצבעה אחרת שנתנה את ההכשר לביצוע התוכנית לטענתם.

ממשלת שרון, שעמדה על כרעי תרנגולת, בחודשים שלפני ביצוע תוכנית ההתנתקות, לא הצליחה להעביר את תקציב המדינה, בשל לחצים פוליטיים מתוך הקואליציה. אי העברת התקציב, משמעותה הוא פיזור הכנסת והליכה לבחירות, מה שיכול היה לעצור את תוכנית ההתנתקות.

אלא שמעט לפני תום הזמן הקצוב לכנסת, על פירסומים בעיתונים של אז, קיבלו בסיעת יהדות התורה הבטחה לתקציב בסך 290 מילונים שקלים, ובתמורה הצביעו בעד תקציב המדינה, מה שהביא לאישורו בכנסת.

על פי התובעים, אישור התקציב נתן את האפשרות לשרון לבצע את תוכנית ההתנתקות.

לפני כחצי שנה, הגישו שלוש המשפחות, זימון לדין תורה נגד ח"כ משה גפני, חבר סיעת יהדות התורה מטעם 'דגל התורה' בבית הדין של הרב אברהם דוב לוין בירושלים.

מקורבם של התובעים, ישראל בן יעקב טוען כי בחרו לתבוע את גפני בדין תורה משום שבבית דין זה "גם היהודי הקטן ביותר יכול להזמין את היהודי הגדול ביותר לדין, כולם שווים לפני החוק, אין התיישנות, אין חסינות, אין תירוצים של  "ביטחון לאומי" וכו'."

"יש לצפות מהרב משה גפני, שהוא חבר במפלגה שחרטה על דגלה "דגל התורה" לשאוף לאותו הדרך ומבלי לזרות חול בעיני הציבור.", אומר בן יעקב.

בתשובה להזמנה בבית הדין בירושלים, ענה ח"כ גפני, כי התביעה איננה מופנית כלפיו אלא כלפי  "מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א המנחים את חברי יהדות התורה". בנוסף מבקש גפני להעביר את הדיון מבית הדין של הרב אברהם דוב לוין בירושלים לבית הדין של הרב נסים קרליץ בבני ברק.

בקשתו זו של גפני נשענת על כך שעל פי דין תורה, את התביעה יש להגיש במקום מגוריו של הנתבע.

את הדרישה הזו רואים התובעים כהתחמקות וכנסיון לזכות למשפט אוהד יותר אצל בית הדין בבני ברק, המקורב אל גפני, כפי שכבר כתבו שלושת דייני בית הדין בבני ברק: "לגופן של דברים, סבור ביה"ד כי באופן כללי גדולי ישראל שליט"א הם העומדים על גבם של שלוחים דדיהו, והם אלו שאמורים לשפוט את מעשיהם לטוב או למוטב".

בשלב הזה, חצי שנה אחרי שזומן לדין תורה, טרם התקיים הדיון בתביעה נגד גפני. גם אם יתקיים בירושלים, כמו שרוצים התובעים, קשה להאמין כי בית הדין יחייב את ח"כ גפני, ולו בגלל שמדובר באחריות עקיפה לנזק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אין בי"ד בארץ שיכול לתבוע אותו
ש.כ | 26-02-2012 12:56
2
רק בשמיים ידונו אותו
ש.כ | 26-02-2012 13:00
אין בי,ד בארץ שיכול לשפוט את מי שמכר יהודי הרס בתי"כ תלמודי תורה ,היתעלל ביתומים אלמנות הוורים שכולים ,וכל זאת תמורת 290 מיליון שקל . זה אומר שמכר את אלוקים ,תמורת סכום יפה. בהמלצת מרנן..שהרי אלו לא יהודים מאנ"ש.
3
מדוע אל מפרסמים את תגובתי ?....
ש.כ | 26-02-2012 13:04
4
גם בדין תורה יפטרו אותם
חבל | 26-02-2012 14:47
בגלל "גרמא בנזיקין", אך בדין שמים לא יפטרו אותם. ולא יודע מה קורה עם זה, אבל כבר בעבר הגר"י יוסף טבע אותו לדין תורה אצל ה"עדה"
5
מסקנה: לאף רב ולאף נשיא אין חסינות!
| 26-02-2012 15:30
ידע כל רב (גדול ומפורסם ככל שיהיה ) שמעלים עין ושותק על עוול שנעשה לפלוני אלמוני או לקבוצת אנשים, שעליו לחזור בתשובה, לבקש מחילה ולפייס את האנשים שפגע בהם ואף לוודא שתקן את העוול שעשה להם. שכן ביום בהיר אחד הוא עלול להתעורר ולגלות שאין לו חסינות, לא בעולם הזה כל שכן לא בעולם הבא.
6
איזו תביעה מטופשת
דניאל | 27-02-2012 1:06
במקום לתבוע את כל הבוגדים בקרב המחנה הדתי שלנו שהצביעו לליכוד ולממשלת שרון המרושע, תובעים את גפני תביעה אוילית כזאת נו באמת לגמרי עברתם כל גבול!
7
הייתי "טובע" אותו על סחטנות, גניבת כספי מדינה לטפיליו
טולדנו | 27-02-2012 2:33
ולא על ההתנקות שהייתה רעיון של שרון, גדול מיישבי יש"ע.
8
כמה שזה לא יהיה מעצבן ומרגיז
יאיר קליין | 27-02-2012 9:08
בשורה התחתונה הוא צודק הוא הלך לפי רבנים ואין מה לתבוע אותו אבל יש לי רעיון- שמישהו יארגן תביעה נגד דרעי על אוסלו הארור שלפי כמה שמועות חזקות הוא קצת סיבב את מרן ואז הוא לא יוכל לטעון הלכתי לפי רבנים...
9
גיהנום ממתין לחכ"ים החרדים האנטי ציוניים ימ"ש חומסי
בן אלול | 28-02-2012 0:32
קופת העם העמל,המשרת ומשלם המיסים.
10
ל 7
מורסיאנו | 28-02-2012 0:52
היתי מצרף אותך לדר שטרימר, בלי לפגוע בעורכו אותו האיש שטרייכר שבטח היה מסמיק מקנאה על הסגנון האנטישמי של טוקבקך.
11
רוצה להיות נוכח בדיון
שחור כתום | 28-02-2012 13:18
תעשו טובה,איפה שזה לא יהיה-תודיעו! אני רוצה לבוא ולחזק את ידיכם!!!