מכה לרגב: חופש הצבעה בכולנו על חוק הנאמנות בתרבות

מכה לרגב: חופש הצבעה בכולנו על חוק הנאמנות בתרבות

בסיעת כולנו הודיעו, כי בשל חוסר הסכמה בין הח"כים יינתן חופש הצבעה וכל אחד יוכל להחליט על פי צו מצפונו, לקראת ההצבעה הצפויה מחר על חוק נאמנות בתרבות שמקדמת השרה רגב

מכה לרגב: חופש הצבעה בכולנו על חוק הנאמנות בתרבות
  (צילום: יעקב לדרמן/ פלאש 90)

חוק נאמנות בתרבות ממשיך להיתקל בקשיים לקראת העברתו מחר (שני) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הערב פורסם 'בגלובס' כי בסיעת כולנו הודיעו על חופש הצבעה, זאת בשל חוסר הסכמה בין הח"כים ועל כן כל אחד יוכל להצביע על פי צו מצפונו.

במקביל, סיעת ישראל ביתנו הוציאה הבהרה כי היא דורשת מהקואליציה לעמוד בהבטחתה לקדם בקריאה ראשונה את חוק עונש מוות למחבלים וביטול קיצור מאסר וניכוי שליש למחבלים, זאת בתמורה להצבעת סיעתו על חוק הנאמנות בתרבות.

לטענתם,  חוק עונש מוות למחבלים עלה לדיון זמן רב לפני חוק 'נאמנות בתרבות׳, אך בשל שיקולים פוליטיים שונים- נתקע בדרך. משום שכך, סיעת ישראל ביתנו מתנה את תמיכתה בחוק ׳נאמנות בתרבות׳, תמורת העברה בקריאה ראשונה של חוק עונש מוות למחבלים וביטול קיצור מאסר וניכוי שליש למחבלים:ץ

מצד אחד ומשום הבחירות המתקרבות, הקואליציה מחפשת בכל מחיר לזקוף לזכותה הישגים בתחום החקיקה ומהצד השני, ומתוך שיקול פוליטי צר, היא מוכנה להקריב התחייבות ברורה וכתובה לציבור הבוחרים שלה ולמשפחות נפגעי הטרור וזאת רק על מנת למנוע הישג כלשהו לסיעת ישראל ביתנו.

בבוקר אמרה חה"כ רחל עזריה מכולנו לסרוגים כי "החוק רע" וכי תתקשה לתמוך בו. לדבריה, זהו חוק שלא מביאים אותו בקואליציה של 61 ח"כים. כך גם הודיע חבר הכנסת בני בגין (הליכוד) ליו"ר הקואליציה אמסלם כי לא יצביע בעד החוק.

עזריה הסבירה, "הצבעתי בעד בהצבעה הראשונה ואכלו לי את הראש מפלגות מרצ והשמאל. אם היו בוועדה הופכים את החוק למקרים קיצוניים, ופה אחד אז זה היה מתקבל, כמו שהיה בהצבעה בקריאה ראשונה שם הצבעתי בעד, אבל השרה מחליטה לבד. יש המלצות של הוועדה, אבל היא לא מחוייבת להם. אני קוראת לקואליציה לא לעלות את הצעת החוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פוליטיקה קטנה: ליברמן יצביע נגד החוק?!
יוני | 26-11-2018 8:10
מאכזב מאד. בלי בושה כבר לא מדברים אידאולוגיה.