ארה"ב: "בן סלמאן הורה להשתיק את חאשוקג'י" - סרוגים

ארה"ב: "בן סלמאן הורה להשתיק את חאשוקג'י"

גורמים בטורקיה דיווחו כי ארגון ה-CIA האמריקני השיג הקלטה של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שנתן הוראה "להשתיק" את העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, אשר נרצח בקונסוליה באיסטנבול. בריאד מכחישים את מעורבותו

author-image
ארה"ב: "בן סלמאן הורה להשתיק את חאשוקג'י"
  יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

התפתחות בחקירת הרצח של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י:  בעיתון הטורקי "הורייט" דווח היום (חמישי) כי לארגון ה-CIA האמריקני יש הקלטה של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, אשר נתן הוראה "להשתיק בהקדם האפשרי" את העיתונאי שחוסל בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

לפי הדיווח, ראש ה-CIA ג'ינה הספל סיפרה על קיום ההקלטה במהלך ביקורה בטורקיה בחודש שעבר. עם זאת, גם בטורקיה וגם סעודיה הכחישו את הדבריו, כשגורמים טורקיים אף הוסיפו כי אין בידיהם מידע על הקלטה כזו. במידה והדיווח יתברר כאמת, זו תהיה העדות המשמעותית ביותר עד כה לכך שהחיסול היה מכוון ופעל נגד העיתונאי שהביע ביקורת רבה על התנהלות המשטר של בן סלמאן.

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י (צילום: עמוד הטוויטר של רשת World News)

כזכור, ב-CIA טענו בעבר כי בן סלמאן הוא זה שהורה על החיסול, אך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי לא מדובר במסקנות חד-משמעיות. "ייתכן שהאמת לא תתגלה לעולם" טען. עוד הדגיש כי ארה"ב תשמור על הברית עם סעודיה, שנחשבת לשותפה הערבית הגדולה ביותר במאבק מול איראן.

בשבוע שעבר דווח כי  כתבי אישום הוגשו נגד 11 בני אדם אשר היו מעורבים ברצח. הקלטה שנחשפה על ידי העיתון הטורקי "האברטורק" הוכיחו שחאשוקג'י אכן נלכד על ידי צוות סעודי כשנכנס לבניין הקונוסליה ב-2 באוקטובר, כשבמקום התפתח מריבה בעקבות התנהלותם."תשחררו לי את היד! מה אתה חושב שאתה עושה?" נשמע חאשוקג'י אומר בתחילת האירוע, ולאחר מכן המחסלים תקפו אותו בתגובה: "בוגד, אתה הולך לשלם על זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו