מרצ מתכננת תרגיל לאדלשטיין: "שלא יטיף לנו" - סרוגים

מרצ מתכננת תרגיל לאדלשטיין: "שלא יטיף לנו"

בהמשך לחשיפת סרוגים, חזרה בה מפלגת מרצ מההסכמות בין הקואליציה והאופוזיציה על ביטול האי אמון בעת ביקורו של הנשיא הצ’כי ביום שני בכנסת, בתגובה לביטול כנס 'פינוי חברון' על ידי יו"ר הכנסת

מרצ מתכננת תרגיל לאדלשטיין: "שלא יטיף לנו"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בהמשך לחשיפת סרוגים, חזרה בה הערב (רביעי) מפלגת מרצ מההסכמות בין הקואליציה והאופוזיציה על ביטול האי אמון בעת ביקורו של הנשיא הצ’כי ביום שני הקרוב, זאת בתגובה לביטול כנס 'פינוי חברון' בכנסת על ידי יו"ר הכנסת אדלשטיין.

בעקבות כך, הודיעו סיעות האופוזיציה כי הן מחזירות גם הן את הצעות האי אמון, ויעלו להצבעה: ״לא הגיוני שביד אחת יטיף לנו אדלשטיין על ממלכתיות וביד השנייה יפעל שלא בסמכות על מנת לבטל מפגש דמוקרטי״, אמרה חה"כ מיכל רוזין (מרצ), ממארגנות הכינוס.

היא הוסיפה בחריפות, כנגד יו"ר הכנסת: "את סיבובי הפריימריז הקרובים שיעשה על מישהו אחר, לא על חשבון הדמוקרטיה הישראלית והתפקיד החשוב שלו בה שכנראה פרח מזכרונו. המפגש יתקיים כמתוכנן ואני קוראת לכולם לבוא ולהשתתף בו״.

כנס השמאל, שקרא לפינוי היישוב היהודי בחברון, שתוכנן על ידי מפלגות הרשימה הערבית המשותפת, מרצ וארגוני שמאל קיצוני: 'שלום עכשיו', 'יש דין' ו'בצלם', נמנע אחר הצהריים מהסיבה הרשמית שנמסרה לסרוגים: "הכנס לא יתאפשר מכיוון שנשיא צ׳כיה מגיע לביקור בכנסת וינאם במליאה, ובכך מבוטלים כל ה״מפגשים״ שתוכננו ליום זה".

לפי תכנון המארגנים, בכנס רצו להוציא קריאה לפינוי היישוב היהודי בחברון כצעד שהוא חשוב הן להתנעת הליך מדיני והן עקב השיקולים הביטחוניים באזור. על מנת למנוע מיו"ר הכנסת את האפשרות לבטל אותו, שכן כנס חייב את אישורו, שונתה הגדרתו מ"כנס" ל"מפגש", אך גם נגד זה נמצאה דרך עקיפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בעזרת השם
ישעיהו | 22-11-2018 9:40
יפונו רוב ההתנחלויות שאינן צמודות לקו הירוק ותקום מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.