מכת מדינה: 10 הרוגים בשלושה אירועי ירי בארה"ב - סרוגים

מכת מדינה: 10 הרוגים בשלושה אירועי ירי בארה"ב

לפחות עשרה בני אדם נהרגו בשלושה אירועי ירי שהתרחשו בארה"ב. ארבעה הרוגים נרשמו בירי בבית חולים בשיקגו, שבו מספר שוטרים נפצעו- ביניהם אחד במצב קריטי. כמו כן, שני אנשים נהרגו בדנבר וארבעה בפילדלפיה

מכת מדינה: 10 הרוגים בשלושה אירועי ירי בארה"ב
  זירת נהירי בשיקגו (צילום: עמוד הטוויטר של רשת WGN)

אירועי הירי בארה"ב נהפכים למכת מדינה: הלילה (שלישי) נרשמו שלושה אירועי ירי נוספים במדינה, במהלכם לפחות 10 בני אדם נהרגו ושבעה נוספים נפצעו- חלקם במצב אנוש.

אירוע הירי הראשון התרחש בבית החולים "מרסי" שבעיר שיקגו, שם ארבעה בני אדם נהרגו ומספר נוספים נפצעו- ביניהם שוטר אחד שנמצא כעת במצב קריטי. אחד ההרוגים הוא שוטר שנפצע אנושות בזמן שניסה לתפוס את היורה ולעצור אותו. על פי הדיווחים, היורה נהרג בבית החולים, אך לא ברור האם הוא התאבד או חוסל על ידי אחד השוטרים.

ברשת CNN דיווחו כי היורה- סמואל חימנז בן ה-32- נכנס לבית החולים במטרה לחסל את אשתו לשעבר, שהייתה מאושפזת שם- אך לא הצליח להגיע לחדרה. עדי ראייה מסרו כי אירוע הירי החל בחניון של בית החולים וכי לאחר מכן היורה נכנס למרפאה שבתוך בית החולים. "שלושה קרבנות חפים מפשע וכן היורה האכזרי נהרגו הערב" אמר מפקד משטרת שיקגו אנטוני גוליילמי. "אנו ממליצים לכולם לשמור מרחק מהאזור. המשטרה תפעל ככל האפשר לחקור את האירוע, ומאחלים החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו במהלך מילוי תפקידם".

דנבר: היורה תקף חסרי בית

במקביל, אירוע ירי נוסף התרחש בדנבר, במהלכו נורו למוות שני בני אדם וארבעה נוספים נפצעו. האירוע התרחש סמוך לאצטדיון "קורס" במרכז העיר, כשעדי ראייה סיפרו שהיורה תקף מספר אנשים חסרי בית שנכחו בסביבתו- ומיד נמלט מהמקום. בשלב הזה היורה טרם נתפס, וכוחות המשטרה פועלים לאיתורו.

"עדיין מוקדם מדי בחקירה כדי להגיד מה בדיוק קרה כאן. נסיבות האירוע עוד לא ידועות" אמר מפקד משטרת דנבר דאג שיפמן. "אנו אוספים עדויות ומחפשים כל תיעוד של האירוע. העובדה שכדורים רבים נורו באיזור עמוס בתושבים כמו מרכז העיר מעורר דאגה רבה".

פילדלפיה: הקרבנות נלכדו במרתף

אירוע הירי השלישי התרחש בעיר פילדלפיה, כשארבעה אנשים נמצאו ללא רוח חים במרתף של בית שהיה בשיפוצים. השוטרים שהוזעקו למקום טענו כי הקרבנות- שני גברים ושתי נשים בשנות ה-30 לחייהם- נורו בראשם, ככל הנראה לאחר שנלכדו במרתף הבית על ידי היורה.

"למרבה הצער, כל הארבעה הוצאו להורג. אין שום ספק בכך" אמר מפקד משטרת פילדלפיה ריצ'רד רוס. "זה פשוט מעשה מרושע. אין שום סיבה בעולם שבני אדם ימצאו כך את מותם. אני לא מאמין שיש אנשים שמסתובבים בעיר הזאת שמסוגלים לעשות דבר כל כך אכזרי". במשטרה הודיעו כי פתחו בחקירת האירוע, אך בשלב הזה עדיין לא נעצרו חשודים.

אירועי הירי הלילה מצטרפים לרשימה ארוכה של אירועי ירי המוניים שהתרחשו בארה"ב בשנה האחרונה. בשבוע שעבר התרחש אירוע ירי במועדון הלילה "בורדרליין" בעיר "ת'אוזנד אוקס" שבקליפורניה, במהלכו 12 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו. כמו כן, ארה"ב עוד מתאוששת מהטבח הקשה בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, שבו יורה בעל נטיות אנטישמיות נכנס לבית הכנסת וירה למוות ב-11 מהמתפללים במקום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו