הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, ישתתף בכנס בין-דתי שמארגנת אוניברסיטת בן גוריון. בכנס שיתקיים באילת ישתתפו עשרות אנשי אקדמיה, חברי כנסת ואנשי דת מוסלמיים כמו השייח חמאד אם דעאבס, ראש התנועה האיסלמית בנגב.
הרב מלמד הסביר כי יש חשיבות בכנסים כאלה, גם אם ככל הנראה אי אפשר יהיה להגיע להסכמה בין הצדדים. "נתבקשתי להביע את עמדת התורה וההלכה ביחס לארץ ישראל, בכנס אקדמאי שמארגנת אוניברסיטת באר שבע. וכיוון שהבקשה הגיעה מפרופ' שפרה שגיא שהנני מעריך ומוקיר, שקלתי את העניין בחיוב", כתב הרב מלמד במייל לפניית אתר סרוגים.
"בסופו של דבר הסיבה העיקרית להסכמתי להשתתף בכנס היתה מפני רצוני לשמוע מכלי ראשון עמדות שונות של יהודים מהשמאל וגם קצת מהימין, וכן עמדות שונות של ערבים מחוגים שונים – אקדמאים ודתיים", כותב הרב מלמד.
אך למרות הרצון לשמוע דעות שונות, הרב מלמד סבור כי קשה מאוד יהיה לשכנע את אחד הצדדים בטיעוניו. "אינני סבור שיש סיכוי להסכמה בעניין זכותנו על ארץ ישראל, לא עם אישים יהודים מהשמאל ולא עם אישים ערביים. אבל יש ערך בהכרת הדעות השונות, וגם ישנה תועלת מסוימת בהשמעת עמדת היהדות. עמדה שנציגי הציבור הישראלי נוטים לטשטש בדרך כלל.
"להערכתי פתרון הסכסוך עם הערבים לא יבוא על ידי הסכמה אלא על ידי השלמה עם העובדה כי צור ישראל וגואלו החל להשיב את בניו לארצו, כפי שדיבר אל עבדיו הנביאים", כותב הרב מלמד.
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
ינוח
"ואי אפשר שיודו לנו האומות במעלות החכמה והבינה, עד שיעידו לנו הראיות והמופתים ועדי השכל על אמיתת תורתנו ואומן אמונתנו." (חובות הלבבות, שער ראשון, פרק ג)
11:22 05.05.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בזמנו התכנסו כל רבני ההסדר והחליטו החלטה משותפת עם הרב מלמד להסתייג מהפגנות בצה"ל, ובמקביל לפעול להשארתה של ישיבת הר ברכה במסלול ההסדר, בינתיים שר הביטחון ביטל את שירות ההסדר...
בזמנו התכנסו כל רבני ההסדר והחליטו החלטה משותפת עם הרב מלמד להסתייג מהפגנות בצה"ל, ובמקביל לפעול להשארתה של ישיבת הר ברכה במסלול ההסדר, בינתיים שר הביטחון ביטל את שירות ההסדר של הר ברכה, ועולה שאלה היכן פעילות הרבנים להסדיר מחדש את ישיבת הר ברכה? האם ברק יקבע איזו עמדה תורנית להשמיע ואיזה לא? ויתערב בתכנים של הרב מלמד?? יש לחזק את ישיבת הר ברכה הן בתרומות והן לפעול פוליטית לביטול ההחלטה האומללה
המשך 22:15 04.05.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר