מנדלבליט מסתפק בנזיפה; דינה זילבר לא תפוטר

מנדלבליט מסתפק בנזיפה; דינה זילבר לא תפוטר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט שלח היום מכתב למשנה שלו דינה זילבר ומגבה את עמדתה ומסתפק בנזיפה: "מצפה ממך לנהוג בשיקול דעת להבא ולהימנע מהתבטאויות דומות"

author-image
מנדלבליט מסתפק בנזיפה; זילבר לא תפוטר
  דינה זילבר. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת זילבר. לאחר ששרת המשפטים איילת שקד הבהירה ליועץ המשפטי לממשלה כי המשנה דינה זילבר "חצתה כל גבול", נוזף מנדבליט בזילבר על דבריה וכותב במכתב שהועבר אליה כי לא הייתה צריכה להתבטא בדרך בה בחרה להביע את עמדתה.

בתגובתו הראשונה לדברי שקד, גיבה היועמ"ש את המשנה שלו ואמר כי "לא אקבל שיורו לי מי יגיע למשרד כזה או אחר", אולם בפן הרשמי החליט לנזוף בזילבר יחד עם גיבוי: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה תחזור לעבודתה כסדרה אולם עליה לעדכן אותו לפני כל ישיבה בה היא משתתפת.

כזכור, בדיון בכנסת בתחילת החודש על חוק נאמנות בתרבות, השתלחה זילבר בעבודת הכנסת ויצאה נגד החוק נאמנות בתרבות כמו גם חוק היועמשי"ם: "שיח לעומתי פוצע שמסמן ומתייג. הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אמנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, האם יש מי שנאמן ויש גם מי שבוגד"?

ספציפית נגד החוק טענה, "מעורר קשיים של ממש. החוק מקנה סמכויות גורפות עד כדי שלילת תקציבים, תוך כדי יצירת אפקט מצנן וצנזורה עצמית. תרבות היא דמיון חופשי ויופי וריבוי קולות ואומץ והתרסה וכנות וביטוי שאיננו מתחנף שאנו מתאים את עצמו למבחני התאמה שלטוניים", והדגישה, "עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שהחוק מעורר קשיים של ממש".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טעות- הערה ולא נזיפה
יוצמעך | 15-11-2018 23:56
הערה זו פעולה שאינה גוררת סנקציות. בניגוד לנזיפה
2
היועץ
עמי | 17-11-2018 13:50
כמה אפשר לדבר עליה שקד תרדי ממנה היא לא רצחה אף אחד למה לא הגבת על צחי הנגבי שאמר אמירות. כאילו שלא מעניין מה שקורה בדרום. לכשעצמו זה בגידה בדרום כאילו הדרום לא שייך לארץ ישראל הוא צריך להישפט על זה או שילך הביתה אדם מתועב