רשמית: הרב ברנדר הוסמך כנשיא רשת אור תורה סטון - סרוגים

רשמית: הרב ברנדר הוסמך כנשיא רשת אור תורה סטון

הרב שלמה ריסקין, מייסד רשת אור תורה סטון ונשיאה בשלושת העשורים האחרונים, הסמיך באירוע היסטורי את הרב ד"ר כתריאל (קנת') ברנדר כמחליפו: "זה הרגע האמיתי והשלם לומר ברכת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה"

author-image
רשמית: הרב ברנדר הוסמך כנשיא רשת אור תורה סטון
  הרב ריסקין והרב ברנדר (צילום: רוני נתן/קצת אחרת

אירוע היסטורי נערך אמש (רביעי) בתאטרון ירושלים, במהלכו הוסמך הרב ד"ר כתריאל (קנת') ברנדר כנשיא וראש מוסדות אור תורה סטון. ההסמכה נערכה על ידי מייסד הרשת ונשיאה היוצא, הרב שלמה ריסקין, שלאחר למעלה משלושה עשורים שחלפו מאז הקים את הרשת ובהם הוביל אותה למהלכים פורצי דרך בעולם ההלכה והיהדות, בחר ברב ברנדר כמחליפו וכמי שיוביל את דרכה וחזונה למחוזות חדשים.

הערב נערך בהשתתפות כ-950 אנשים ובמעמד סגן שר הביטחון וח"כ הרב אלי בן דהן, ח"כ שולי מועלם, שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, מנכ"ל משרד התפוצות דביר כהנא, הרב דוד סתיו, הרב אבי גיסר, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, יו"ר הנהלת אור תורה סטון ד"ר רוי שטרן, מנכ"ל אור תורה סטון ינון אחימן, עובדי הרשת, צוות חינוכי ואורחים. במהלך הערב אף הוקרנה ברכה מיוחדת ששלח הרב יונתן זקס לרגל האירוע.

בערב הועלה מיצג עוצמתי אשר האיר את פועלו רב השנים של הרב ריסקין ואת התפתחותה של הרשת מאז 1983, אז הוקם בית הספר הראשון, אור תורה נווה שמואל. המיצג כלל מופע של תלמידי הרשת, שתיאר את מסעו של הרב ריסקין החל מעלייתו ארצה ועד פריסתה של אור תורה סטון בכל העולם, והביא לידי ביטוי את עשייתו הרבה ואת המעצמה החינוכית שכעת עוברת למחליפו של הרב ריסקין – הרב ברנדר. בסיום הערב נערך מופע משותף של יונתן רזאל וקובי אוז. בסוף החודש צפוי להתקיים בארה"ב דינר חגיגי בניו יורק, אשר יחתום את הסמכתו של הרב ברנדר.

"ליהדות הישראלית אין מקבילה בעולם, זו יצירה יהודית חדשה, אשר לה תפקיד קריטי בהבטחת העתיד והנצח של הסיפור היהודי" אמר הרב ברנדר במהלך הטקס. "אנחנו מחויבים לדאוג לעתיד הדורות הבאים. לכן, כראש המוסדות החדש של אור תורה סטון, אפעל להמשיך לעצב את דור העתיד של החברה הישראלית, בהרחבת מנהיגותן של נשים, ובהעמקת ההכשרה של רבני קהילות, כך שתתאים לאתגרי השעה והרבנות במאה ה-21". עוד אמר: "המטרה שלנו היא לא להכתיב את הנתיב עבור אנשים, אלא ליצור את המוסיקה שתאפשר לכל אחד למצוא את הסולם המיוחד לו, ולהתחבר לעם, לתורה, ולמדינה".

"מרגיש שמחה גדולה"

במרכז המעמד המיוחד והמרגש, בירך הרב ריסקין את הרב ברנדר בברכת כהן לכהן. "ניסיתי לצרף את החלום שלי לחלום של הקב"ה. אחד לא יכול לעשות שום דבר, והזכות של החלום שלנו באור תורה סטון, שהיו חברים רבים שהצטרפו לחלום הגדול הזה" אמר. "בראש ובראשונה אני חייב להודות לקב"ה – הזכות הגדולה שלי היא שהקב"ה נתן לי להקדיש את חיי בקרנה של תורה. יש מי שמגיעים ארצה ואינם מוצאים את דרכם, אבל אם התורה היא 'הסחורה', תמיד תמצא את מקומך".

ברכת כהן לכהן (צילום: רוני נתן\קצת אחרת)

"היו לי לילות רבים ללא שינה אחרי שהבנתי שאני צריך למצוא מחליף, אבל בעזרת השם יתברך, אני מרגיש שלם והערב אני מרגיש שמחה גדולה שזכיתי למצוא את הרב ברנדר" הוסיף ושיבח את הנשיא החדש. "מצאתי אדם עם השקפת עולם של תורת חיים, הליכות תורה, התקדמות במרחב התורה האינסופי, תורת חסד ותורה שאיננה מפחדת להיכנס לכל הבעיות שיש לעולם המודרני ולמצוא פתרונות לכל הקושיות הקשות, עם ההבנה שהבסיס והיסוד של תורתנו זה היות השם חנון ורחום. המחייב האמיתי של ברכת שהחיינו כשאתה משתתף בארוע שבאמת משמח אותך כפי שקורה הערב".

בתפקידו הקודם, כיהן הרב ד"ר כתריאל ברנדר כסגן נשיא הישיבה יונברסיטי ב-12 השנים האחרונות. כמו כן, שימש כרב בית הכנסת האורתודוכסי בבוקה רטון, וכן כדיקן המרכז לעתיד יהודי ולימד רבנות בסמינר התיאולוגי ע"ש הרב יצחק אלחנן (RIETS) של המוסד. הרב ברנדר הוא בעל תואר ראשון והסמכה לרבנות מהישיבה יוניברסיטי, ותואר ד"ר לפילוסופיה מאוניברסיטת פלורידה אטלנטיק.

מנכ"ל אור תורה סטון, ינון אחימן, ציין במהלך הארוע כי "הרב ריסקין זכה להגשים חלום והקים מפעל חיים ייחודי פורץ דרך, כשתחת כנפיו התחנכו רבבות בני נוער. הרב ברנדר בסגנונו ובתפישת עולמו התורנית, החינוכית והחברתית הוא האדם הנכון להמשיך את דרכו של מייסד הרשת. אני סמוך ובטוח שהרב ברנדר ימשיך את חלומו וחזונו של הרב ריסקין ויוביל את אור תורה סטון על כלל מוסדותיה להישגים רבים ומשמעותיים, ויקדם למחוזות חדשים את חזונה להאיר ולהדגיש את החשיבות והרלוונטיות של היהדות והתורה בישראל ובתפוצות".

בין 27 המוסדות והתוכניות של רשת אור תורה סטון ניתן למצוא את אם המדרשות לנשים – מדרשת או"ת לינדנבאום המפעילה כיום שלוחות בירושלים, כרמיאל ולוד ומקיימת בין היתר את תכנית 'הדס' לשילוב שירות משמעותי בצה"ל ולימוד תורה; מכון "שטראוס-עמיאל" ו"ברן-עמיאל" להכשרת שליחים ומחנכים לתפוצות; ארגון "יד לאישה" הפועל למען נשים עגונות ומסורבות גט; ישיבת ההסדר אור תורה מחנים; "המכון למנהיגות הלכתית" המכשיר נשים למנהיגות רוחניות ומורות הוראה; תוכנית "דרכנו" במסגרתה בני נוער עם צרכים מיוחדים מחו"ל מגיעים ארצה ללמוד, לטייל ולהתנדב לשנה בארץ; תוכנית 'יחד' הפועלת להעמקת זהות יהודית במתנ"סים ברחבי הארץ; שישה תיכונים, ישיבות ואולפנות, ועוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו