זעם על הקבינט בשדרות: הפגנות וחסימות כבישים - סרוגים

זעם על הקבינט בשדרות: הפגנות וחסימות כבישים

מאות מתושבי שדרות חסמו את צומת שדרות וקראו קריאות בגנות נתניהו וחברי הממשלה. מנגד בעצרת שארגן חמאס בעזה חוגגים ניצחון על ישראל.

זעם על הקבינט בשדרות: הפגנות וחסימות כבישים
  (צילום: אביר סולטן/ פלאש 90)

לאחר החלטת הקבינט על הפסקת אש, זעם בשדרות. מאות תושבים חסמו את צומת שדרות, הבעירו צמיגים, וקראו קריאות נגד הקבינט וראש הממשלה. במהלך ההפגנה אף נרשמו עימותים עם המשטרה.

לדברי התושבים, נמאס להם שחמאס הוא זה שמכתיב את שגרת יומם. נמאס מעוד סבבים- כמו אלו שאותם עברו כל הקיץ. לאחר כל ירי הרקטות המסיבי על שדרות ועוטף עזה, מה שהם מקבלים זה הפסקת אש, כאשר חמאס הוא זה שיחליט מתי היא תהפוך להסלמה. זה יכול להיות עוד כמה שעות, או עוד כמה ימים- אומרים התושבים. ולדבר הזה בשדרות לא מסכימים.

מנגד בחמאס חוגגים את הפסקת האש. בעצרת שהתקיימה ברצועת עזה הערב, חמאס מציג את הפסק האש כהישג ואומר: כתשנו את ישראל.

צפו בדיווח של כתבי כאן- תאגיד השידור הישראלי מההפגנה:

לאחר ישיבה של יותר משבע שעות, בקבינט הוחלט על הפסקת אש- הפסקה שהפרטים עליה מעוררים סערה ומחלוקת. השרים בנט וליברמן מצהירים שהם התנגדו להפסקת האש ואילו נתניהו שיגר את ההודעה על כך שהסכימו פה אחד. מנגד שרים אחרים בקבינט מדברים על מחלוקת אחרת. השר יואב גלנט למשל, חבר הקבינט הביטחוני אומר הערב בחברת החדשות כי: "כל השרים קבלו את עמדת מערכת הביטחון לעצירת האש. המחלוקת הייתה רק בייחס להמשך"

גם באופוזיציה מתחו ביקורת. יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר כי נתניהו וחברי הקבינט הפקירו את תושבי הדרום: "את סבב הלחימה הנוכחי החמאס התחיל כשהוא רצה, ניהל כמו שהוא רצה, ועכשיו מסתבר, שהוא מסיים אותו מתי שהוא רוצה".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר: תושבי הדרום מוחים בצדק. הממשלה ממשיכה להפקיר אותם. אנחנו סומכים על מערכת הביטחון ועל ההמלצה להפסקת אש. הממשלה והקבינט – נכשלו.

במשך 4 שנים נתניהו הפקיר את תושבי העוטף והזניח את סוגיית עזה. כמו שברח מטיפול במחירי הדיור, במערכת הבריאות ובכבישים. הסיוט שתושבי הדרום עברו היום הוא באחריות נתניהו.

תושבי הדרום לא אמורים לשמוע את החדשות על הפסקת אש דרך הודעה של אל ג'זירה. מגיעה להם מנהיגות אמיתית שמוכנה להתייצב בפניהם ולומר את האמת.

אפשר לשנות את המציאות סביבנו. זה לא הזמן לעוד הפסקת אש שברירית. זה הזמן ליוזמה מדינית אמיתית בעזה, שתישען על המלצות מערכת הביטחון.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כולם איבדו כיוון.
נפלאות השכחה | 13-11-2018 20:55
חמאס הגיב. הוא לא בחר להתחיל, הוא לא ניהל כמו שרצה, ןבטח שבטח לא כתש את ישראל. הוא הגיב למבצע שלנו שהתחרבש לו. בפועל, לא השארנו לו הרבה ברירה. עכשיו נכון, בגדול, ליבי עם תושבי העוטף, המצב צריך הערכה מחדש וטיפול שורש. עצם העובדה שהם יושבים במקלטים בזמן שמרוץ תא מתרחש לו הינו בלתי נסבל בעליל. אבל לא בסיבוב הזה. כי זה הנוכחי, כולו אשמתנו.
זה הכל בתגובה
נפלאות השכחה | 13-11-2018 22:31
ההבנה לחצי שנה, הקבלה שזה מצב בלתי נסבל, וכו וכו, ההתייחסות הינה עניינית לסבב הנוכחי, תיאור המציאות הינה עובדתית. התלהמות לא משנה דבר.
באמת?
למגיב 1 | 13-11-2018 22:08
תגיד אתה מטומטם או שאתה משחק אותה, חצי שנה שבדרום נשרף וזה אשמת כולנו? יש הפגנות ליד הגדר וזה אשמת כולנו? לחקירה כמעט כל יום וזה אשמת כולנו? קרוב לוודאי 400 רקטות וזה גם אשמת כולנו? אולי עצם קיומנו זה גם אשמתנו. עדיף שתחזור מהמחילה שממנה יצאת ואל תעיר הערות מפגרות
2
עם הנצח לא מפחת מדרך ארוכה!!!
תושבת העוטף | 13-11-2018 21:08
חזקו ואמצו, כל התושבים עומדים מאחוריכם.
3
הסלמה בדרום
שחר | 13-11-2018 23:00
איך לא יפגינו?! זה פשוט ביזיון איך שהממשלה מתנהלת מול האויב. העם איתכם ! תושבי הדרום.
4
כהנה צדק
עוצמה לישראל | 13-11-2018 23:14
בחרתם ליכוד קיבלתם מרצ