רבני צהר לוקחים אחריות על תאונת ה"פגע וברח" - סרוגים

רבני צהר לוקחים אחריות על תאונת ה"פגע וברח"

רבני 'צהר' יקיימו מעין גרסה של טקס 'עגלה ערופה' בכניסה לקיבוץ הזורע, בסמוך למקום בו נהרגה החיילת מנאש יז'אצו בתאונת פגע וברח. הרבנים לא יערפו עגלה, אבל יערכו תפילה תוך קריאה להקפיד על זהירות מתאונות הדרכים. הרב סתיו: "יש לנו אחריות על הדם השפוך".

רבני צהר לוקחים אחריות על תאונת ה"פגע וברח"
  ידינו לא שפכו את הדם הזה (פלאש90)

רבני 'צהר' מחזירים את האחריות הרבנית על מקרי מוות.

לאחר היוודע דבר התאונה בחיילת מיקנעם שנפגעה ממספר רכבים ונהרגה ביום שישי האחרון לפנות בוקר, הוחלט בארגון רבני צהר לקיים מעין טקס של 'עגלה ערופה' בסמוך למקום התאונה.

מניין רבני צהר מצפון הארץ ובראשם יו"ר הארגון, הרב דוד סתיו יגיעו היום (ה') בשעה  10:30 לתחנת הדלק דור אלון שבכניסה לקיבוץ הזורע, ויקיימו שם כנס תפילה וקריאה להקפיד יותר על זהירות מתאונות הדרכים ולמחות על העוול המוסרי הקשה שבתאונת 'פגע וברח'.

מהו טקס עגלה ערופה?

אם נמצאה גופת אדם הרוג בשדה, ולא ידוע מי רצח אותו, על כהני העיר (המנהיגות הדתית) וזקני העיר (המנהיגות המשפטית והפוליטית של העיר), הקרובה ביותר לגופת הנרצח, לרדת אל הנחל הקרוב, לערוף שם עגלה, לרוץ את ידיהם ולומר את המילים הבאות: יָדֵינוּ לֹא שָׁפְכוּ אֶת הַדָּם הַזֶּה וְעֵינֵינוּ לֹא רָאוּ: כַּפֵּר לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר פָּדִיתָ יי וְאַל תִּתֵּן דָּם נָקִי בְּקֶרֶב עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וְנִכַּפֵּר לָהֶם הַדָּם".

יש לנו אחריות

בארגון 'צהר' מסבירים כי אין בכוונתם לקיים את הטקס המלא כפי שכתוב בתורה ולשחוט עגלה, אך הם בהחלט מתכונים לעורר את תשומת לב המנהיגות הציבורית ולבבות הצבור כי אין מציאות כזו שדם נשפך סתם והציבור לא עושה על כך תשובה.

יו"ר הארגון הרב דוד סתיו: "אפשר לשאול, במה אשמים אנשי העיר שלא ידעו, לא שמעו ולא ראו? כאן נמצאת קביעה מוסרית בלתי מתפשרת. קביעה מוסרית שאנחנו כולנו, דתיים, מסורתיים ויהודים חילוניים חייבים לאמץ: יש לנו אחריות על הדם השפוך."

"יש לנו אחריות על הדם הנשפך בתאונות דרכים, יש לנו אחריות על דם הצעירים הנשפך בקטטות מטופשות, על הנשים הנרצחות על ידי בעליהן. יש לנו אחריות על הדם הנשפך במעשי רצח הממלאים את דפי העיתונים. כשמדובר בחיי אדם, אי אפשר להתנער מאחריות."

"מושג האחריות משתנה. גם אחריות עקיפה מהווה אחריות. אי הידיעה עצמה על הסיכון המרחף על חייו של פלוני אלמוני, מהווה סוג של אשמה".

חבר הנהלת ארגון 'צהר' הרב רפי פוירשטיין,  הסביר גם הוא את הרלוונטיות לימינו: "אם בכל פעם שאשה נרצחת על ידי בעלה היו מגיעים ראשי שירותי הרווחה, השופטים לענייני משפחה והרב המקומי ואומרים עשינו הכל כדי שזה לא יקרה גם המציאות היתה נהיית מתוקנת יותר."

"אסור שנתרגל, ואסור שנגיד 'זה חלק מהחיים' ואנו, כולנו, צריכים לקחת אחריות כשדם נשפך". הוא אומר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
רק חזקו ואמצו
tsas | 16-02-2012 10:37
2
יפה מאד
שי | 16-02-2012 12:21
בית הלל צהר מאחוריכם..בעצם מלפניכם..
3
נו באמת...
נמאס מהליצנים | 16-02-2012 14:28
מספיק עם רדיפת הכותרות. למה כל שטות שהם עושים זוכה לכותרת?
4
די ליחצ"נות של רבנים. איפה הרבנים של פעם??
אבי | 19-02-2012 23:46