רגע ההכרעה: המועמדים בירושלים הגיעו להצביע - סרוגים

רגע ההכרעה: המועמדים בירושלים הגיעו להצביע

עם פתיחת הקלפיות לסיבוב השני של הבחירות לראשות עיריית ירושלים, שני המועמדים ניגשו להצבעה הגורלית. ברקוביץ אמר כי "הציונות הדתית שותפה טבעית להתעוררות", ליאון: "בעזרת ה' האחדות תחזור"

רגע ההכרעה: המועמדים בירושלים הגיעו להצביע
  (צילום: חיים גולדברג/ כיכר השבת)

עם פתיחת הקלפיות לסיבוב השני של הבחירות לראשות עיריית ירושלים, שני המועמדים ניגשו היום (שלישי) להצבעה, בסופה נשאו הצהרות לתקשורת.

ליאון: "האחדות תחזור"

משה ליאון הגיעה יחד עם אשתו סתווית להצבעה בבית הספר אוולינה דה רוטשילד, ובפתחה התייחס לקיום הבחירות בצל המצב הביטחוני וההסלמה בדרום.

"ליבי עם תושבי הדרום על היומיים הקשים שהם עוברים, אני מתפלל לסיום הנושא הזה כמה שיותר מהר ולסיום הלחימה, ומאחל להם שיחזרו כמה שיותר מהר לשגרה" אמר בתום הצבעתו. "כאן בירושלים אני מציע לכולם לנהוג באיפוק, סבלנות וצניעות, ומקווה מאד שהחל מהלילה אנחנו נשמור על אחדות של כולם. בעזרת ה' האחדות תחזור".

הזוג ברקוביץ מצביע בקלפי (צילום: חיים גולדברג/ כיכר השבת)

ברקוביץ: "הציונות הדתית שותפה טבעית להתעוררות"

המועמד עופר ברקוביץ הגיע להצביע בבית הספר "דוגמא" בשכונת נחלאות, כשהוא מלווה באשתו דינה ופעילים של תנועת "התעוררות". עם יציאתו מהקלפי אמר כי "הציונית הדתית שותפה טבעית להתעוררות, גם השמרנים וגם הליברלים. אני שומע תומכים מצד אחד של אלקין וגם רבים מהר המור- התורנים והליברלים על החיבור אלינו. אנחנו מושיטים יד לשותפות ולשמור על האינטרסים של הציונות הדתית בירושלים. בלעדיכם אין עתיד לירושלים. אנחנו מושיטים יד אמיתית לשותפות בירושלים".

"אנחנו נשמור על האינטרסים הציוניים של ירושלים" הוסיף והבטיח. "שותפות אמיתית בהובלת ירושלים למען כלל התושבים- גם התושבים החרדים בירושלים. אנחנו נבנה ביחד איתכם את העיר". בהמשך דבריו הודה לתושבי העיר: "מעולם לא ראיתי התגייסות כזאת של תושבים שאכפת להם ורוצים להבטיח את העתיד בירושלים. אני מודה לכל אחד ואחת מכם".

עוד יצא נגד ההכפשות שהוטחו נגדו על ידי מטה ליאון ותומכיו. "כשאנחנו מדברים על דיור למשפחות צעירות, ופיתוח הכלכלה, בצד השני שולחים הודעות שטנה, פילוג, הכפשות ו"פייק ניוז"" אמר. "אנחנו לא מתעסקים בזה. אנחנו לא שטן ולא בני שטן, השר דרעי- אנחנו תושבי ירושלים שרוצים להמשיך לקדם אותה, לפתח אותה, ולדאוג בה לכלל המגזרים- גם לבני תורה וגם לאלה שלא".

"זה סיבוב שני ואין יום שבתון, ובכל זאת תלכו להצביע ולהשפיע"

(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

גם נשיא המדינה רובי ריבלין ורעייתו נחמה הגיעו לממש את זכות הבחירה לרשויות המקומיות. השניים בחרו בבית הספר ״יפה נוף״ בירושלים, כשמיד בתום ההצבעה, קרא הנשיא לכל התושבים לממש את זכותם ולהצביע. "זה סיבוב שני ואין יום שבתון, ובכל זאת צאו להצביע ולהשפיע", קרא לתושבים הירושלמים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ירושלים
נחמן | 13-11-2018 13:58
בהצלחה
2
ירושלים תתן קולה
עצוב | 13-11-2018 15:22
בסד כאבו הגדול של זקן ראשי הישבות, מרנן ורבנן, הגאון, הצדיק האדיר, מרן ר' דוד משולם סאלוויציק שליטא, ראש ישיבת בריסק, בן רשכבהג מרן הגריז מבריסק זיע, ביום ב' פר' נח תשעט, ממחרת ישיבת המועצגהת, על גודל החרפה של הסכמתם של המועצת לפשרות בחוקי גיוס בחורי ישראל לצבא השמד רחל... מרן רהי שליטא הביע צערו בפני עסקנים ותח מרביצי תורה שישבו לפניו, על גודל החרפה איך שרבנים יש להם יד בשמד של בחורי ישראל, ועכשיו עוד קמו עסקנים ונכדים של מנהיגי הדור, ביחד עם ראשי ישיבות הליטאים מבבני ברק, וכמה אדמורים, הרוצים להעביר בימים אלו עוד חוק שמד נורא, להרגיע את ראשי השלטון, ולתת להם את שאלתם ובקשתם, שיתרבו בחורים חרדים בצבא רחל הילת.... בתוך דבריו אמר: תשמעו אני סברתי מאז כשהתחיל לצאת החוק שהיו צריכים מיד להרעיש ולסעור את כל העולם, מ'האט געדארפט שטורעמען די וועלט!!!! לעשות הפגנות וצעקות ברחובות... ולא עשיתם כלום, ביקשתי את זה ברחמים ממש למה שותקים אילו היו עושים הפגנות גדולות לא היו מגיעים לכל זה, ועכשיו כשכבר הגיעו למצב של גוסס האם עכשיו הזמן להתחיל.... ביקשנו וזעקנו וכבר כתבתי ג' מכתבים על וסברתי זה אז שיעשו יום תפילות הפגנות וזעקות ויסעירו העולם, אולם הירושלימ'ער אידן לא רצו לעשות, והבני ברק'ער אידן הפריעו ולא הניחו לעשות... ומה יכולים לעשות עכשיו כשכבר קיימים במצב של גסיסה רחל.... ... הליטאים מבני ברק לא רק שמסכימים אלא הם תובעים את החוק!!!! !!!! !!!! הרשכבהג'ן האלו מבני ברק תובעים את החוק...... הרשכבהג'ן.... בני ברק חרבה ושוממה!!! בני ברק איז חרב'עט!!!! האך און וויי!! האך און וויי!! ..... הליטווישע רשכבהג'ן עושים מה שרוצים הם מחזיקים עצמם עם חוק גיוס השמד והכל בסדר? אין מה לעשות איתם הם מחריבים הכל, השם ירחם......
3
ירושלים
ירושלמית | 13-11-2018 16:00
החברות לפלג הקיצוני המפגין נגד חיילי צהל באלימות מוכיחה שברקוביץ לא מנהיג ברגע האמת
4
איך אפשר לבחור בלאון שמודה שדרעי וליברמן
חיים | 13-11-2018 17:16
הם הבוסים שלו
5
בְּמַבָּט הַרִאשׁוֹן לֹא מַבְחִינִים בּוֹ
מבין | 13-11-2018 17:57
כָּל יְהוּדִי/ה אוֹמֵר/ת כל בּוֹקֶר וְעֶרֶב בִּקְרִיאַת שְׁמָע וְלֹא תָּתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זוֹנִים אַחֲרֵיהֶם וְכָתַב רַבֵּינוּ יוֹנָה (ספר שערי תשובה השער השלישי – אות סד) וְגַם רַבִּים נוֹקְשִׁים וְנִלְכָּדִים בְּחַלְּלָם הַחוּשִׁים הַנִּכְבָּדִים, חוּשׁ הָרְאוּת, וְחוּשׁ הַשֵּׁמַע. וְנֶאֱמַר עַל חוּשׁ הָרְאוּת (במדבר טו, לט) וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם, הֻזְהַרְנוּ בָזֶה, שֶׁלֹּא יִסְתַּכֵּל אָדָם בְּאֵשֶׁת – אִישׁ וּבִשְׁאָר עֲרָיוֹת פֶּן יִוָּקֵשׁ בָּהֵן כָּתוּב בְּאוֹרְחוֹת חַיִּים בְּשֵׁם הַר יוֹנֶה אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בְּאֵשֶׁת אִישׁ מִן הַתּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר וְלֹא תָּתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם וְאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בִּפְנוּיָה כְּלוֹמַר עַל אִשָּׁה רַוָּקָה, מִדִּבְרֵי קַבָּלָה שֶׁנֶּאֱמַר בְּרִית כָּרַתִּי לְעֵינָי וּמָה אֶתְבּוֹנֵן עַל בְּתוּלָה. וְכָל הַמִּסְתַּכֵּל בְּאֵשֶׁת אִישׁ מַכְשִׁיל וּמַכְחִישׁ כֹּח יִצְרוֹ הַטּוֹב וְהוֹדוֹ נֶהְפָּךְ עָלָיו לְמַשְׁחִית. וְיֵשׁ אִסּוּר נוֹסַף מִן הַתּוֹרָהּ וְהוּא לְהַרְהֵר בְּאִשָּׁה כְּלוֹמַר לַחֲשֹׁב עָלֶיהָ מַחְשָׁבָה כל מחשב,ה ובפרט מחשבת תַּאֲוָה, וַאֲפִלּוּ היא פְּנוּיָה. וְחָמוּר הִרְהוּר פְּנוּיָה מִמַגַעָה שֶׁעַל הַהִרְהוּר עוֹבֵר בְּלָאו מִן הַתּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר (דְּבָרִים כג י) וְנִשְׁמַרְתָּ מִכֹּל דָּבָר רַע וּפֵרְשׁוּ רַזַל (עז כ:) שֶׁלֹּא יְהַרְהֵר בְּיוֹם וְיָבוֹא לִידֵי טֻמְאָה בְּלַיְלָה עכל (עי' שוע אבן העזר אות א) טָעוּת הִיא לַחְשׁוֹב שֶׁשְּׁמִירַת עֵינַיִים זֶה רַק חוּמְרָא לַחֲסִידִים, אֵלָא יֵשׁ אִסּוּר לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים וּבְכָל מַבָּט בְּאִשָּׁה, בֵּין צְנוּעָה וְכֹל שֶׁכֵּן שֶׁאֵינָהּ צְנוּעָה, יֶשׁ אִיסּוּר מֵהַתּוֹרָה. יֵשׁ לָדַעַת בְּבֵרוּר בְּאֹפֶן מֻחְלָט שאֵין כָּאן חוּמְרָא וְאֵין כָּאן הַגְזָמָה אֵלָא יֵשׁ אִסּוּר מַמָּשׁ וזֶהוּ עִקָּר הַדִּין שֶאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים. חוֹשְׁבִים שֶׁזֶּה מוּגְזָם פָנַאטִי רַק לְקִיצוֹנִים אֲבָל הָאֱמֶת הִיא שֶׁכֹּל אָדָם יְהוּדִי: חִילּוֹנִי, דָּתִי, חֲרֵדִי, מְחוּיָּיב עַל פִּי הַתּוֹרָה לִשְׁמוֹר עַל עֵינָיו וְלֹא לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים. בְּדִיּוּק כְּמוֹ שֶׁהוּא נִזְהַר שֶׁלֹּא לְהַכְנִיס לְפִיו מַאַכְלֵי אִסּוּר, וְיוֹדֵעַ שֶׁאֵין זוֹ הַגְזָמָה לְחַפֵּשׂ כַּשְׁרוּת עַל כָּל סוּגֵי הָמָזוֹן, וּכְפִי שֶׁהוּא מַקְפִּיד לִשְׁמֹר עַל הַשַּׁבָּת, וְלָצוּם בְּיוֹם כִּפּוּר, מֵנִיחַ תְּפִלִּין, וּשְׁאָר מִצְווֹת הַתּוֹרָה, בְּדִיּוּק, כָּךְ צָרִיךְ לְהִזָּהֵר בִּרְאִיוֹת שֶׁל נָשִׁים, בַּבַּיִת וּבָרְחוֹב. כַתָּוב בְּסֵפֶר קַב הַיָּשָׁר בְּשֵׁם הָאֲרִי הַקָּדוֹשׁ כִּי יֵשׁ עוֹף הַנִּקְרָא בְּתוֹרָה רָאָה, וְאָמְרוּ חֲזַל לְפִי שֶׁרוֹאֶה לְמֵרָחוֹק וּמַזְנֶה בְּכָךְ, וְלָכֵן הַפּוֹגֵם בְעֵינָיו וּמִסְתַּכֵּל בְּנָשִׁים עוֹנְשׁוֹ שֶׁיִּתְגַּלְגֵּל בְּעוֹף זֶה מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה וְסוֹבֵל שָׁם צַעַר גָּדוֹל. אנחנו חוֹשְׁבִים לְעַצְמֵנוּ... מָה כְּבָר עָשִׂינוּ הֲרֵי לֹא רָאִינוּ שׁוּם דָּבָר בְּכַוָּונָה סָךְ הַכֹּל עָבַרְנוּ בַּמִּדְרָכָה וּמִמּוּל עָבְרָה אִשָּׁה וְהִסְתַּכַּלְנוּ אָז מָה, סָךְ הַכֹּל אִשָּׁה... אִשָּׁה חצי צנועה... וְכָאן הטָּעוּת הַגְּדוֹלָה בְּיוֹתֵר לַחְשׁוֹב שֶׁזֶּה שׁוּם דָּבָר מִשּׁוּם שֶהַמֹּחַ רוֹאֶה, מְצַלֵּם וקוֹלֵט הַכֹּל!!!! כָּל פְּרָט, אֲפִלּוּ הַקָּטָן וְהַמִּזְעָרִי בְּיוֹתֵר שֶׁבְּמַבָּט הַרִאשׁוֹן לֹא מַבְחִינִים בּוֹ אוֹ מִתְעַלְּמִים מִמֶּנוּ, בְּכָל זֹאת בְּמֹחַ הוּא מְצֻלָּם וּמְתוֹעַד וְלֹא יִשָּׁכַח לְעוֹלָם, וּבְנוֹסָף לְכָךְ מַשְׁפִּיעַ עַל הָאִישִׁיּוּת שֶׁל הָאָדָם וְלַכֵן כְּכֹל שֶׁרוֹאִים מַרְאוֹת אָלִימִים הוֹפְכִים לִהְיוֹת אַלִּימִים יּוֹתֵר וּכְכָל שֶׁרוֹאִים מַרְאוֹת שֶׁל פְּרִיצוּת הוֹפְכִים לִהְיוֹת פְּרוּצִים וְחֻצְפָּנִים יוֹתֵר כֵּיוָן שֶׁהַתְּמוּנוֹת וְהַמַּרְאוֹת חוֹדְרוֹת לַתַּת מוֹדַע שֶׁבַּמֹּחַ וּמַשְׁפִּיעוֹת עַל הַהִתְנַהֲגוּת.