דנון לאו"ם: "תפעלו נגד חמאס, לפני שמאוחר מדי" - סרוגים

דנון לאו"ם: "תפעלו נגד חמאס, לפני שמאוחר מדי"

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון פנה למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל אנטוניו גוטרש, בדרישה לגנות את חמאס ולהכיר בו כארגון טרור: "אתם מחויבים לפעול נגדו מידית, לפני שיהיה מאוחר מידי"

author-image
דנון לאו"ם: "תפעלו נגד חמאס, לפני שמאוחר מדי"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

ההסלמה בדרום: בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל, שגריר ישראל לאו״ם דני דנון פנה הבוקר (שלישי) למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל אנטוניו גוטרש, וקרא להם לגנות את חמאס ולהכיר בו כארגון טרור באופן רשמי.

"ישראל שיתפה פעולה עם האו״ם כדי להוביל מהלך של שיפור התנאים ברצועה אך ההסלמה הפראית שיוצאת מעזה מוכיחה שיש גורמים הדוחפים לסבב נוסף״ כתב השגריר בפנייתו והבהיר: ״אין מקום להגדרה אחרת לחמאס מלבד היותו ארגון טרור".

"החמאס משתמש בתושבי עזה כמגנים אנושיים. אתם מחויבים לגנות את פעילותו ולפעול נגדו מידית, לפני שיהיה מאוחר מידי״ הוסיף. ״מדינת ישראל תגיב בחריפות נגד הגורמים הפועלים נגדה ואלו ירגישו את ידו החזקה של צה״ל ביום ובלילה״.

זו לא הפעם הראשונה שבה דנון קורא לאו"ם לגנות את הטרור בישראל. בחודש שעבר דנון קרא לארגון לגנות את פיגוע הירי בברקן, אשר הוביל למותם של קים יחזקאל לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד. לאחר שהאו"ם סירב לגנות את הפיגוע הקטלני, השגריר הציב במטה הארגון בניו יורק תמונות של הנרצחים והדליק נרות נשמה לזכרם. ""האו"ם לא השמיע קול נגד הפיגוע והרצח האכזרי, אך אנחנו נמשיך לזכור ולהזכיר לעולם את החיים שנקטפו, את השנאה ואת ההסתה" אמר. "על החברות במועצת הביטחון לצאת בגינוי ברור נגד הפיגוע. למען הילדים של קים ז"ל וזיו ז"ל שנותרו יתומים" אמר בפנייתו. "זוהי אחריותכם כלפי המזרח התיכון וכלפי העולם כולו".

עוד הוסיף והביע ביקורת כלפי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על חוסר מוכנותו לגנות את הפיגועים ועל מנהג הרשות לשלם משכורות למחבלים ומשפחותיהם. "במקום להטיף לישראל ולבלום הצעות להרגעת האזור, על אבו מאזן להשמיע קול ברור ותקיף נגד המסיתים והטרוריסטים שיוצאים משטח הרשות הפלסטינית" טען. "מימון מחבלים הוא דלק לפיגועים כמו זה שאירע בברקן ורק הפסקתו תסייע מול הטרור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בושה בושה
בנו תושב ישראל בדרום | 13-11-2018 12:18
מאמציך דנו דנון הם חלק מממאצי ממשלת הימין ״החזק עאלק ״לברוח ממה שלא ניתן לברוח .צריך להחליט איך מסיימים פארסה זו בניצחון מוחלט ואחר כך ?מי יודע ??זו הוכחה לממשלה שמחליטה לא להחליט .