נתניהו בפריז: היינו כפסע מלהפעיל כוח מירבי בעזה - סרוגים

נתניהו בפריז: היינו כפסע מלהפעיל כוח מירבי בעזה

ראש הממשלה במסיבת עיתונאים בפריז- על חמאס: "אין פתרון מדיני לעזה". על הצוללות: "ניסו לקשור אותי לפרשה, אבל אין שום קשר"

author-image
נתניהו בפריז: היינו כפסע מלהפעיל כוח מירבי בעזה
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בפריז, שעות לאחר שהשתתף בטקס לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה. ביקורו האחרון בפריז התרחש בחודש יוני האחרון.

צפו בשידור החי:

(צילום: איתי בית און, סאונד: בן פרץ, לע"ם)

נתניהו התייחס למתיחות בדרום בעקבות העברת הכספים לחמאס ואמר: "החלטה לעשות את הצעד הזה התקבלה לא בלי מחירים, אבל אני חושב שזו ההחלטה הנכונה כדי למנוע קריסה הומניטרית ולמנוע מלחמה מיותרת. אמור להיות פיקוח מסוים על הכסף. אני מקווה שהמנגנון הזה יסתדר. אני עושה כל מה שאני יכול כדי להימנע ממלחמה מיותרת. אני לא חושש ממלחמה אם היא נחוצה, אבל אני רוצה למנוע אותה כשהיא לא נחוצה. אני רציתי שני שלבים, קודם כל רגיעה ואז הסדרה". עוד הבהיר כי "אני פועל להחזרת השקט לתושבי עזה- או יותר נכון, לתושבי עוטף עזה, ולמנוע קריסה הומניטרית. זה היעד שקבע הקבינט בהמלצתי".

"במצב בו אנחנו מאוימים ע"י איסלאם רדיקלי, ומדינה שמאיימת על קיומנו, העובדה שיש לנו עוצמה ביטחונית בעוצמה רבה, הדבר הזה חיוני לקיום שלנו" הוסיף וציין. "הלקח שלנו מיום כזה הוא שעמים שלמים נהרסו, אבל לא נעלמו. העם שלנו עבר השמדה, וידענו שאם לא ניצור את זה, העתיד שלנו לא מובטח. ישראל תגן על עצמה מול כל איום. אני עמל על תכנית הצטיידות נוספות. צוק איתן לא הייתה מלחמה מיותרת, זה היה מבצע שעצר תכנית תקיפה של חמאס".

"אני רואה בחורים צעירים לוקחים תד"ל וצ'ימידן והולכים כשהם יודעים לאן הולכים וחלקם לא חוזרים. אתה אחראי לחיילים ואם יש צורך לשלוח אותם, עושים את זה, אבל אם אין צורך ואפשר להשיג את זה בדרך אחרת אני מעדיף את זה. אני לא חושש למלחמה אבל גם לא שש לזה. להיות מנהיג זו אחריות. ותאמינו לי היינו קרובים, כפסע להפעיל כוח מירבי, וחמאס הבין את זה.

אומרים לי פתרון מדיני בעזה. אין פתרון מדיני בעזה! כמו שאין פתרון מדיני לדעא"ש, מי שמדבר על דבר אחר, או שהוא מדבר מהמיית ליבו או שהוא לא מבין.

במסיבת העיתונאים נתניהו התייחס גם לפרשת הצוללות, ואמר כי לא נפל שום רבב בשום דבר שעשה. "אתם עושים מאמץ גדול וראוי להערכה מבחינת העורכים שלכם, לנסות לקשור אותי לפרש, אבל אין שום קשר. יש להמתין לסוף התהליך לפני התייחסות להמלצות המשטרה."

בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחו היום כי נתניהו הצליח להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשולי פורום השלום בפריז- זאת למרות שלא תוכנן להיפגש עמו במקור. נתניהו גם יקיים פגישות עם מארח הכנס נשיא צרפת עמנואל מקרון, וישנם גם מגעים לתיאום פגישה בינו לבין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. טרם נמסר אם נתניהו ייפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שנמצא אף הוא בפריז לרגל האירוע.

"זה אירוע עצום בחשיבותו בתולדות האנושות ובתולדות הציונות, ואני מאד גאה שיצא לי לייצג את מדינת ישראל באירוע החשוב הזה" אמר. "אני חושב שאין עדות טובה יותר למעמדה של ישראל בעולם מהדרך שבה התקבלנו באירוע הזה, מהמקום שקיבלנו- תרתי משמע- בשורה הראשונה של מדינות, וזו מחמאה גדולה למדינת ישראל והישגיה".

עוד ציין כי "רבים מהמנהיגים כאן מעוניינים לחזק את הקשר עם מדינת ישראל- המדיניים, הכלכליים, הטכנולוגיים והביטחוניים. שוחחתי עם בכירים רבים, ביניהם כמובן הנשיא איטליה והנשיא פוטין. אני חושב שהדברים האלה חשובים מאד עבור ישראל. אפילו שורה של מנהיגים אפריקניים דיברו על חשיבות שיתוף הפעולה עם מדינת ישראל- לצד מנהיגים של מדינות מאמריקה הלטינית ואירופה. אין ספק שישראל היא כוח עולה בעולם, ואם מישהו צריך הוכחה, אני אומר להם- בואו לפריז".

בנוגע לשיחתו על הנשיא פוטין אמר כי "השיחה עם פוטין הייתה טובה ועניינית מאד. מעבר לזה אין טעם לפרט". עוד נשאל על פרשת הצוללות, ואמר כי "אני מציע להגיע לסוף התהליך. מכל מבקריי השכלתי על "צריך לדעת". אני לא ידעתי". מיד לאחר מכן הבהיר כי יסרב לענות לשאלות על "ההאשמות ההזויות ביותר" בפרשה, כשאמר כי "עניין הצוללות צלל למצולות. זה לא הלך".

גם לעניין הבחירות בירושלים נשאל נתניהו, אך סרב להודיע במי מהמועמדים יתמוך.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו