"יום הולדת שמח": מציינים את שבוע הפוריות בישראל - סרוגים

"יום הולדת שמח": מציינים את שבוע הפוריות בישראל

שבוע הפוריות בישראל ובאירופה יעמוד בסימן "יום הולדת שמח", לציון החשיבות של ימי ההולדת למי שנולד הודות לטיפולי הפוריות. במסגרת שבוע הפוריות עמותת "חן לפריון וחיים" יוצאת בקמפיין להעלאת המודעות לקשיים בטיפולי פוריות

"יום הולדת שמח": מציינים את שבוע הפוריות בישראל
  (צילום: דוברות חן לפריון)

שבוע הפוריות בישראל ובאירופה יצוין בסימן "יום הולדת שמח" כאשר ל-25 מיליון אירופאים וישראלים המשתוקקים ליצור משפחה אך נאבקים ועוברים טיפולי פוריות המשפט הזה בעל משמעות עמוקה ביותר. 8 מיליון ילדי פוריות בעולם חוגגים יום הולדת תודות לטיפולי הפוריות, ושבוע הפוריות מציין את חשיבות ימי ההולדת למי שהצליחו במאבקם.

במהלך השבוע עמותת "חן לפריון וחיים" תציין את שבוע הפוריות בפעילות מיוחדת, במסגרתה המשתתפים ישתפו את סיפורי ההצלחה, כדי לעודד את אלה שעדיין נאבקים ועוברים טיפולי פוריות. כמו כן יצויינו הקשיים הרבים שעוברים מטופלי הפוריות, ביניהם קשיים פיזיים ורגשיים, וכן הקושי לשתף את הסביבה בתהליך כולו.

האירוע הישראלי הוא חלק מפעילותה של ארגון "Fertility Europe", ארגון הגג האירופאי של עמותות הפוריות בארצות השונות שבה עמותת חן לפריון חברה. במסגרת הפעילות האירופית עמותות הפוריות חוגגות יחד עם לואיז בראון, ילדת המבחנה הראשונה בעולם, את יום הולדתה ה-40.

בעמותה אמרו כי "תודות להתקדמות בטכנולוגיה יש לנו היום אפשרויות שונות להציע פתרונות בעת טיפולי פוריות". עם זאת, הם גם התייחסו לקשיים הרבים הכרוכים בטיפולים, כשפעילות העמותה נועדה להעלות את המודעות לקשיים הללו. "אנו רוצים שכולם ידעו מה זה אי פוריות, רפואת פוריות ותוך הדגשה על שונות האפשרויות לטיפול וזכויות לטיפול באירופה" אמרו. "יש חוסר אחידות בין המדינות השונות ברמת טיפולי הפוריות. בישראל, יש זכות לטיפולי פוריות עד גיל 45 שנה פחות יום אחד (גיל האישה) במימון קופות החולים. למרות הנכונות הרבה של המדינה, אנו עדיין צריכים להיאבק בבושה ובסטיגמה שמעוררים טיפולי פוריות (עקרות)".

מתנדבי העמותה (צילום: דוברות חן לפריון)

כחלק מהפעילות, העמותה שאלה את הציבור מה הם יודעים על נושאים שונים הקשורים לאי פוריות. "הרוב ענו שלא הרבה, שזה נושא די גדול- והודו שבעצם הם לא יודעים דבר" אמרו בעמותה. "הם יודעים שזה קושי גדול ובעצם אם רוצים ילדים וצריכים טיפול רפואי". כשנשאלו על מספר האנשים הסובלים מאי פוריות, "הרוב ענו שהם יודעים שזה קושי גדול, שזה די שכיח, אבל זה לא נושא שמדברים עליו בחברה. הרוב לא יודעים וענו בערך 50,000 או אולי מיליון. למעשה, באירופה כ-25 מיליון איש ואישה שסובלים מאי פוריות, ובישראל לבדה מעל 160,000 זוגות- אבל זה משפיע על כל המשפחה, כך כמעל 1.6 מיליון איש מושפעים מהבעיה. רוב האנשים ששאלנו לא העלו על דעתם מספר כה גדול של אנשים המושפעים מאי פוריות"

"עוד שאלנו כמה תינוקות בעולם נולדו לאחר טיפולי פוריות" הוסיפו וציינו. "הרוב לא ידעו בכלל- התשובה היא מעל 8 מיליון תינוקות. ענו לנו שלא יכול להיות שכל כך הרבה תינוקות נולדו עקב טיפולי פוריות מאז 1978- השנה בה נולדה לואיז בראון. המשתתפים נשאלו גם האם ידועים להם תנאי טיפולי פוריות בארצך- חלקם אמרו שזריקות הורמונים אסורות בוודאות, ונוסעים לחו"ל לקבל טיפולהרוב גם לא ידעו על תמיכה ריגשית שאפשר לקבל בישראל".

כשהציבור נשאל איך לדעתם אפשר לתמוך יותר באנשים שסובלים מאיפוריות ולהעלות את המודעות ברמה המקומית, "הרוב אמרו שצריך לדבר על פוריות בצורה חופשית, כי זה נוגע בהרבה אנשים. יש טאבו שיש לשבור וצריך ללמד כבר בתיכון". 

עמותת חן לפריון הוקמה ב-1998 לסייע לזוגות ויחידים הנמצאים בטיפולי פוריות. העמותה פועלת בהתנדבות מלאה, כאשר היא משתפת, מלמדת ותומכת רגשית במטופלי הפוריות.  לעמותה קו טלפון חם לייעוץ אישי, מתן מידע על הטיפולים הרפואיים הקיימים, התרופות החדשות ועידוד הפונים. המתנדבים גם פועלים מול קופות החולים השונות כדי לאפשר נגישות לטיפול מהר ככל האפשר. מלבד זאת העמותה הביאה לחקיקת חוק תרומת ביציות בישראל (2010), ושותפה לחוק תרומת עוברים הנמצא על שולחן הכנסת היום. (ח"כ חיליק בר). הפרויקטים של העמותה כוללים הרצאות חינוך מיני לצעירים לתלמידי תיכון, טורניר כדורגל "ילדים משחקים כדורגל בשביל ילדים" בשיתוף עם עיריית חולון, דלייאת אלכרמל, ריינה ודבורייה. להראות כי בעיית הפוריות הינה ללא הבדל דת גזע או מין.

לתרומה לקמפיין "יום הולדת שמח 2018" לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יום הולדת זמח - שבוע הפוריות
עפרה בלבן עמותת חן ל | 07-11-2018 11:02
תודה למתנדבינו המסייעים יום יום - כך שיהיו לנו עוד הרבה ימי הולדת !