יד שנייה מהחלל: חפציו של ניל ארמסטרונג נמכרו

יד שנייה מהחלל: חפציו של ניל ארמסטרונג נמכרו

חלק מחפציו האישיים של ניל ארמסטרונג, האדם הראשון שצעד על הירח נמכרו תמורת סכומים מטורפים. בין החפצים נמכרה גם חליפת החלל של ארמסטרונג

בסכום מטורף: חליפת החלל של ניל ארמסטרונג נמכרה
  (צילום: שטארסטוק)

יד שנייה מהאדם הראשון על הירח: לקראת ציון 50 שנה לנחיתה הראשונה על הירח, ילדיו של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג החליטו להציע למכירה חלק מחפציו האישיים של אביהם, הקשורים לנחיתה הראשונה על הירח.

מדובר במכירה הפומבית הראשונה והגדולה ביותר שנעשתה עד כה על חפציו של ארמסטרונג. על פי הדיווחים ביום המכירות הראשון נרשם סכום שיא של 4 מיליון דולר, על מכירת חלק קטן מאוסף המזכרות של האדם הראשון על הירח.

חליפת החלל של ארמסטרונג, אותה לבש במהלך תוכנית ג'מיני (תכנית החלל השנייה של ארה"ב) – נמכרה תמורת 87,500 דולר. גם המעטפה שכללה את ביטוח החיים של שלושת האסטרונאוטים ארמסטרונג, באז אולדרין ומייקל קולינס, נמכרה תמורת סכום עצום של 18,750 דולר (לא בטוחים אם החתימות של השלושה או הסקרנות הפכה את המעטפה הזו למבוקשת במיוחד).

הפריט שנמכר בסכום שיא 

אך עם כל הכבוד למעטפה ולחליפה- הפריט שזכה להימכר בסכום הגבוה ביותר עד כה במכירה היה דווקא המנשא, בתוכו הובאה לירח הכרזת השלום. עליה חתומים  נשיא ארה"ב, הקונגרס האמריקני והאסטרונאוטים ניל ארמסטרונג, מייקל קולינס, אדווין א' אלדרין וריצ'רד ניקסון. ההכרזה אומנם נשארה על הירח, אך ארמסטרונג שמר למזכרת את המנשא בה נשמרה.

המכירות שמתקיימות בבית מכירות בדאלאס, צפויות להימשך עד יום חמישי ולהוציא למכירה דגל וצלחת מיוחדת ששהו על החללית אפולו 11 והוחזרו לכדור הארץ. כמו כן גם פריטים יותר אישיים של ארמסטרונג ביניהם כובע הצופים ואפילו בובה שלו. אנחנו נמשיך לעקוב מרחוק…

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חליפה
אדם | 06-11-2018 19:30
מוכר את חליפת הבר מצווה שלי..