מרים פרץ: "אם יש לכם ילדים שקוראים לכם 'אמא', תגידו תודה"

מרים פרץ: "אם יש לכם ילדים שקוראים לכם 'אמא', תגידו תודה"

בהיכל התרבות בת"א נערך אירוע הוקרה ליהודי מרוקו על תרומתם למדינת ישראל. כלת פרס ישראל מרים פרץ סיפרה: "היו קשיים שעלינו לארץ, אבל אני בוחרת לראות את הטוב"

author-image
"אם יש לכם ילדים שקוראים לכם 'אמא', תגידו תודה"
  (צילום: יח"צ)

אמש (שני) נערך אירוע בהיכל התרבות בת"א בסימן 70 שנה למדינת ישראל ו- 50 שנה לברית יוצאי מרוקו בישראל, גוף המאגד את יהודי מרוקו שעלו לארץ. באירוע השתתפו אישי ציבור ואמנים, ביניהם ראש עיריית לוד יאיר רביבו, אבי טולדנו, שלמה בר, ליאור אלמליח ועוד.

כלת פרס ישראל, מרים פרץ סיפרה: "הוריי שבאו מהרי האטלס לא ידעו קרוא וכתוב, אך שאבא היה אומר 'ירושלים' היה מנשק כל אות. שעלינו ממרוקו, אבא נישק את האדמה – לא ידעתי שיבוא היום ואנשק את האדמה בקברים של בניי. היו קשיים במעברה, אך לא זו התמונה שאני בוחרת. אני בוחרת לראות את הטוב: שהמשכנו, שגידלנו ילדים וגם שילמנו את המחיר של ירושלים שנקנה בדם. בשבוע הבא ימלאו 20 שנה למות בני אוריאל – הייתי מוכנה למות כדי שבניי יקראו לי אמא. אם יש לכם ילדים שקוראים לכם 'אמא', תגידו תודה".

(צילום: יח"צ)

ד"ר שמעון אוחיון, יו"ר ברית יוצאי מרוקו בישראל סיפר כי "בעקבות הסרט 'סאלח פה זה ארץ ישראל' חשנו כולנו עלבון על אשר נעשה לדור העולים. על אף זאת, תרם אותו דור ליצירת חגורה בטחונית בגבולות המדינה ולייהוד הנגב. יהודי צפון אפריקה התיישבו בנגב, בזמן שאף אחד לא רצה להתיישב שם ובכך למעשה הצילו את הנגב. אני פונה לשר החינוך בנט: תפעל להכנסת פרק זה לספרי ההיסטוריה של תלמידי ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו