שטייניץ: החזרת שבויים? "ישראל לא צריכה להיות שבויה של זה"

שטייניץ: החזרת שבויים? "ישראל לא צריכה להיות שבויה של זה"

שר האנרגיה התייחס לנסיונות ההסדרה בין ישראל לחמאס, ואמר כי קיימת אפשרות שההסדרה לא תכלול את החזרת גופות החיילים: "המדיניות שלנו לא אמורה להיות שבויה של הדבר הזה"

השבת הבנים? ישראל לא צריכה להיות שבויה של זה
  (צילום: פלאש90)

שר האנרגיה יובל שטייניץ התייחס לנסיונות ההסדרה בין ישראל לארגון הטרור חמאס, ואמר כי קיימת אפשרות כי בסופו של דבר ההסדרה בין הצדדים לא תכלול את החזרת גופות החיילים.

בראיון שהעניק הערב (שני) לרדיו 103FM אמר שטייניץ: "במדינה מתוקנת קובעים הפסקות אש והסדרים, כמובן שאנחנו רוצים להחזיר את גופות החללים הביתה אך המדיניות של הביטחון הלאומי שלנו לא אמורה להיות שבויה של הדבר הזה. במלחמת יום כיפור היו לנו שבויים וגופות חיילים בסוריה אך עשינו הפסקת אש ועדיין עצמותיו של אלי כהן לא שבו אלינו. לא אמרנו שעד שלא יחזירו אותן לא תהיה הפסקת אש. עם אויבים עושים מלחמה ומכריזים על הפסקת אש והסדרה כשזה נכון. אני מאמין שנצליח ונחזיר בסוף גם את גופות החיילים".


"ברור שאין שום סיבה לצאת למלחמה אם אין לנו מטרה אמיתית שאתה רוצה להשיג", הדגיש, "לכל מלחמה יש מחירים. כשאין לך מטרה אמיתית עדיף להגיע להפסקת אש והסדרה בלי מלחמה. אל תשכחו שיש לנו חזית צפונית שהיא פחות מסוקרת תקשורתית אך ההתפתחות בה משמעותית הרבה יותר ממה שקורה בעזה. בעבר חשבתי שצריך לכבוש את הרצועה כדי להפיל את החמאס. נכון לעכשיו אין החלטה כזו ואני לא בטוח שזה נכון".

השר אף הבהיר שהוא מוחה נגד יוזמת עונש מוות למחבלים והצביע על הפגיעה התדמיתית שהחוק יגרום לישראל: "אני לוקח את האחריות על עצמי בנוגע לעצירת עונש המוות למחבלים. עונש המוות לא יקודם כל עוד לא יהיה דיון על כך והחלטת הקבינט. החוק הזה יהיה הניצחון הכי גדול של ארגוני הטרור על ישראל. לא ניתן לעצמנו לגרום לעצמנו את הנזק הנושא הזה וגם לא נוציא אף אחד למוות- זה הכל פוליטיקה. גם שב"כ, מל"ל והיועץ המשפטי לממשלה מסכימים איתי שחקיקה עכשיו של עונש מוות למחבלים תגרום לפגיעה התדמיתית של ישראל והיא עצומה בעקבות הדבר הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
שטייניץ לא צריך להיות בליכוד
הוא שמאלני | 05-11-2018 19:25
ישראל שבויה של השבת הבנים?! איזו בושה לשמוע דבר כזה משר בליכוד! עיוות של כל התמונה. מזכיר את קורבנות השלום שנרצחו בפיגועי טרור בתקופת רבין ופרס. למה שנוותר להם על משהו דווקא כשהם רוצים הסדרה? למה שהם ירצו להחזיר את גופות החיילים אחכ? מה ששטייניץ אומר מוביל לעסקה הבאה של שחרור מחבלים ולעוד הרוגים כתוצאה מפעולות טרור. האם לא למדנו דבר?!
הסדרה זה לא שלום.לא פותחים לעזתים את הגבולות
יפה יוסף | 06-11-2018 8:50
עד שיחזירו את השבויים.
2
אתה צודק וגם אנחנו לא חייבים להתגייס.....
רם | 05-11-2018 20:39
אותו המשקל.
3
פליטה
ניץ | 05-11-2018 21:21
הופה, שטייניץ שוב פלט שטות, לא נורא אצלו זה רגיל.
4
לא עונש מוות אלא - על כל פיגוע- להקים ישוב
תלמיד | 05-11-2018 23:16
זה מה שהציע הרב שרקי ורק זה יתחיל את השינוי בחשיבה של המחבלים אם משתלם להם להמשיך במעשיהם או לא .
5
תילכו לצבא להגן על שטיניץ
שלום | 06-11-2018 6:12
לא יהיה לכם שקט יהיה לכם צרות צרורות עושים מכם זבל ממררים לכם את החיים מחכים שתלכו למלחמה חדשה ואז ישתמשו במה שיש להם
6
משבר מנהיגות החמור ביותר מאז קום המדינה
יעקוב | 06-11-2018 8:22
אי אפשר לרדת יותר נמוך. אלה מנהיגיך ישראל. אנחנו לא מול מדינה. מול פריצי חיות אין שיקולי מדינאות. היה אסור להעביר להם ליטר אחד של דלק עד שיחזירו את הבנים. אבל אין עם מי לדבר
7
שטייניץ צודק
יהודי פשוט | 06-11-2018 9:04
אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהן. פספסתם את החשבון לגמרי בגלל כמה דמעות של אמא מסכנה, ד' ירחם עליה וישלח לה תנחומים. אמרה כבר גאולה כהן לשאלת עיתונאי (מטעם ארגון 4 אמהות) ששאל אותה: 'מה היית עושה אם הבן שלך היה שבוי בלבנון?' - ותשובתה: 'הייתי אומרת שחייבים להחזיר אותו, אבל היה אסור להקשיב לי'. זו אחריות על המדינה. לא אגואיזם כשל הגברת גולדין שיש לדונה לכף זכות אך ודאי לא להיות שפוט של התחנונים שלה.