איראן טוענת: "ישראל ביצעה נגדנו מתקפת סייבר" - סרוגים

איראן טוענת: "ישראל ביצעה נגדנו מתקפת סייבר"

שר התקשורת האיראני וסגנו האשימו את ישראל בניסיונות לחבל בתשתית במדינה- אך טענו כי הצליחו לסכל את התקיפה. בדבריהם איימו כי יפנו בתגובה לגורמים משפטיים בינלאומיים נגד ישראל

author-image
איראן טוענת: "ישראל ביצעה נגדנו מתקפת סייבר"
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מתקפה ישראלית באיראן: שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזרי, וסגנו, חמיד פתחי, האשימו היום (שני) את ישראל בניהול מתקפת סייבר נגד תשתיות התקשורת של טהרן ובנסיונות לחבל בתשתיות המדינה. בישראל לא הגיבו עד כה לטענות.

"מקורות במשטר בלתי לגיטימי- שיש לו רקע מפוקפק בכל הנוגע למתקפות סייבר- ניסו הפעם להזיק לתשתיות התקשורת האיראניות" טען אזרי בטוויטר. השר סירב לפרט על המתקפה ולהרחיב על הנושא, אך טען כי כוחות הגנת הסייבר האיראניים "נטרלו בקלות" את האיום. בהמשך דבריו רמז על כך שישראל אחראית, כשלדבריו: "הם הראו לקהילה הבין לאומית שההאשמות נגד איראן בגין ביצוע מתקפות סייבר הן מגוכחות". עוד איים כי איראן "תטפל בצעדים העוינים הללו באמצעות פניות לבתי דין הבינלאומיים".

כזכור, בשנה האחרונה ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף כי ישראל הצליחה להשיג מידע רגיש על לתוכנית הגרעין הסודית של איראן,  אשר כלל מסמכים שנלקחו מארכיון הגרעין האיראני של "פרוייקט עמאד". עוד טען בעצרת הכללית של האו"ם כי איראן מחזיקה במתקן גרעיני לא מדווח בטהרן, אשר פועל במטרה להשיג נשק גרעיני.

ההאשמות של איראן נגד ישראל מגיעות על רקע הטלת הסנקציות האמריקניות על המדינה. ארה"ב התחייבה להעניש מדינות שלא יפסיקו לייבא נפט וחברות זרות שימשיכו לנהל קשרי מסחר עם גורמים באיראן. בין היתר ייכללו גם סנקציות נגד הבנקים המרכזיים של איראן, חברות ספנות וגופים שסוחרים בנפט. עם זאת, הסנקציות לא יכללו סחורה הומניטרית כמו מזון, חקלאות, תרופות ואמצעים רפואיים.

אמש מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו התחייב כי הסנקציות שייכנסו מחר לתוקף הן הסנקציות הקשות ביותר שאי פעם הוטלו על איראן, כשלדבריו הסנקציות החדשות של ארה"ב יקשו על המשך פעולת הטרור במזרח התיכון: "לסנקציות היו כבר השפעה גדולה, הפחתנו את ייצוא הנפט האיראני במיליון חביות ליום, וזה עוד ירד. נצטרך עוד זמן, אך בסופו של דבר אנחנו נגיע לאפס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו