משרד המשפטים טוען: אלשיך שיקר בנוגע למסמך - סרוגים

משרד המשפטים טוען: אלשיך שיקר בנוגע למסמך

במשרד המשפטים סותרים את גרסתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, בנוגע למסמך המכפיש על הניצבים המועמדים להחליפו. לטענתם, אלשיך הוא שפנה ליועמ"ש והתייעץ איתו על הדרך להעביר את המידע שבמסמך

author-image
משרד המשפטים טוען: אלשיך שיקר בנוגע למסמך
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

סערת 'מסמך אלשיך' נמשכת: אחרי הדיווחים על כך שהמפכ"ל היוצא, רנ"צ רוני אלשיך, העביר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסמך ובו מידע שלילי ומכפיש על הניצבים המועמדים להחלפתו – במשרד המשפטים יישרו קו עם המשטרה ואישרו כי אלשיך הוא אכן זה שהעביר את המסמך עם הטענות הקשות. בכך סתרו את גרסתו של אלשיך, שאמר כי יועצת המשפטית של המשטרה היא שהעבירה את המידע.

"לפני מספר שבועות, עוד טרם פורסמו שמות המועמדים, פנה מפכ"ל המשטרה ליועמ״ש לממשלה על מנת להתייעץ באשר לדרך הראויה של העברת מידע המצוי ברשותו של המפכ״ל אודות המועמד לתפקיד המפכ"ל הבא, לכשיוצג לאישור ועדת גולדברג", נכתב בהודעת המשרד.

"בשיחה סוכם כי כל מידע רלוונטי יועבר בציר המקצועי של יועמ"ש משטרת ישראל מול המשנה ליועמ״ש לממשלה, עו״ד דינה זילבר, שמונתה מטעם היועמ״ש לממשלה לרכז את הנושא, ושלצורך כך אף נפגשה עם מפכ״ל המשטרה לבקשתו" הוסיפו והסבירו. "במסגרת התהליך, פנתה עו"ד זילבר ליועמ״ש המשטרה לצורך קבלת מידע רלוונטי בכתב. בשבוע שעבר התקיים שיח של שאלות ותשובות, כאשר יועמ"ש המשטרה מבצעת בדיקות נוספות על פי שאלות שקיבלה עד להשלמת התהליך".

עוד נטען כי מנדלבליט שוחח עם פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, עו"ד זילבר, והשר לביטחון הפנים לגבי המועמדים השונים, זאת "לשם בחינת מידע רלוונטי הנוגע להם". לדברי משרד המשפטים, "לאחר השלמת הבחינה, העביר היועמ"ש את חוות דעתו המשפטית לשר לביטחון הפנים". בסיכום הובהר כי המשך ההתקדמות בהליך מינויו של ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי כפוף לבדיקת הוועדה המייעצת לאישור מינויים בכירים, וכי נדרשת החלטת ממשלה על מנת לאשר את המינוי באופן סופי.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי מפכ"ל המשטרה העביר לפחות מסמך אחד לדינה זילבר, כאשר במסמך היה מידע רגיש מביך ומכפיש נגד המועמדים להחליפו. גורם משפטי בכיר הגדיר את המסמך כמסמך רכילותי ואמר שחלק מהמידע שם פורסם כבר.עם זאת, היועמ"ש הורה לבדוק את מסמך אלשיך לפני שיינתן אור ירוק להמשך הליך מינוי המחליף.

המידע שהעביר אלשיך נוגע בעיקר לניצב יורם הלוי, ויש לו גם התייחסות לניצב משה צ'יקו אדרי. אין במידע שמעביר אלשיך שום התייחסות למועמד השלישי דוד ביתן. עם זאת ההערכות הן כי הם המובילים וסיכוייו של ביתן פחתו מעט. בסביבתו של אלשיך הבהירו שהוא היה מחויב על פי חוק להעביר את המידע הזה ליועמ"ש, כי כך קבוע בחוק בכל הליך של מינויים – חייבים להעביר כל מידע שעשוי להתברר כרגיש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הביאו מהחושך איזה תימני שגרם לאפלה ולבילבול!
גימי-יהודי מיהודה | 04-11-2018 22:25
ח ח ח ח ח ח ח ח..................תימני ושמן כמו בהמות!
2
יאללה אלשיך !! קדימה לחזור ולמכור פאלפל כבעבר
עמוס | 04-11-2018 23:52
בינתיים תוריד את השפם המכוער המשווה לך פרצוף של אהבל גמור
3
ידוע, אלשיך פעל בלוחמה פסיכולוגית כנגד המדינה
חגי | 22-01-2019 15:57
זה כבר ברור לכל - אלשיך פעל לטובת עצמו ולטובת האינטרסים שלו על ידי הפעלת לוחמה פסיכולוגית וכנגד כל מנהל תקין. בתחילה פעל כנגד הממשלה, ראש הממשלה והשרים על ידי הדלפות ואיומים נסתרים ותוך הפעלת דיס-אינפורמציה מכוונת שיצרה תחושת חוסר נוחות בציבור. אחכ החל לפעול כך גם כנגד גורמים במשטרה שהתלוננו נגדו או שפעלו שלא על דעתו. בסיום הגדיל לעשות ופעל כך כדי לטרפד מינוי של מחליף. אדם כמו אלשיך מקומו בכלא. הוא בגד בציבור במקום להגן עליו ובגד בממשלה כנציגת הציבור. את הרעות החולות שאלשיך הכניס לתוך המשטרה לא נוכל להוציא גם עוד עשור שנים.
4
עדיף לך שתוריד...
בן יאיר דניאל | 26-07-2022 22:53
עדיף לך שתוריד הכיפה, ותחזור בתשובה, מה שגרמת ליהודי כמו ביבי אין לך מחילה ואתה תשלם בריבית, אתה מבזה את הכיפה פושתק מצוי.
5
ומי יעמידו לדין...
חנה | 27-07-2022 10:27
ומי יעמידו לדין בגד כתום יהלום אותו
6
אני בלי כיפה...
ניר | 30-07-2022 6:52
אני בלי כיפה יותר נקי ממך אדון אלשייך (בערבית אלשייך זה אדם מכובד )עדיף שתוריד את הכיפה על העוול שעשית לביבי יום יבוא תקבל את העונש שלך מאלוהים