ביקורת סרטים: רפסודיה בוהמית• על מיי מנוחות  - סרוגים

ביקורת סרטים: רפסודיה בוהמית• על מיי מנוחות 

איך אפשר ליצור אגדה על אגדה מוזיקלית? שלחנו את מבקר הסרטים שלנו ל"רפסודיה בוהמית", הסרט החדש על להקת קווין ואיך נאמר בעדינות הוא נהנה יותר לשיר עם האולם, אבל מי אמר שזה לא מספיק טוב?!

ביקורת סרטים: רפסודיה בוהמית• על מיי מנוחות 
  (צילום: יחצ)

ביקורת סרטים: רפסודיה בוהמית

זה התחיל רע מאוד, ואני לא מדבר על הסרט, אני מדבר על ההפקה שלו. סכסוכים עם סאשה ברון כהן, שאמור היה להיות השחקן שמגלם את פרדי, פיטורים של הבמאי ובכללי, ניסיון לספר אגדה על אגדה.

לפני בריאן מיי, הגיטריסט האגדי של קווין, עמדו שתי אופציות: סרט כמעט תיעודי או גרסת דיסני למציאות. הוא בחר בשנייה.

"ומה רע בזה?" תשאלו ובצדק. לא רע. מסורס מהסיפור האמיתי והמשוגע שהלך שם, אי אז בתחילת שנות השבעים.

 

רפסודיה בוהמית

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

הסרט מלווה את הקמת 'קווין' דרך חייו של פארוק בולסרה, הלוא הוא פרדי מרקורי (בגילומו של ראמי מאלק), מפגישתו הראשונה עם חברי הלהקה הכושלים ועד להופעת "לייב אייד" האגדית של שנות השמונים.הצלחה, כישלון, כעסים, משפחה, חברים ואישיות משוגעת שמשתלטת על הפריים. כל מה שסרט טוב צריך. כמעט.



נתחיל בראמי מאלק, שבאמת מזכיר בתווי פניו את פרדי. הוא נכנס יפה לדמות, אבל הליפסינק שנכפה עליו, שכן אף אחד בעולם לא מתקרב למנעד הפסיכי שהיה למרקורי, מנתק אותו מהדמות, ואנחנו מקבלים קליפה יפה שמחקה בעדינות אלמנטים ומחוות גוף של מרקורי.

בשביל להיכנס לדמות, ברמת ג'ים קארי משחק את אנדי קאופמן, ראמי היה צריך ללכת את האקסטרה מייל, והוא לא עשה את זה.שאר השחקנים לא מפריעים הרבה, וחבל.

(צילום: Alex Bailey)

מיי, שלקח את ההחלטה להפוך את המציאות הססגונית ומלאת ההתהפכויות והכעסים, לסרט לכל המשפחה, מעביר על מי מנוחות את הנרטיב. כך אנחנו מקבלים את ההתמודדות של פרדי עם עצמו במנות קטנות ולא מחייבות.

הסמים, היציאה מהארון, ההוללות, ההתנהגויות האקסצנטריות, ההתמודדות עם האיידס, הריבים בתוך הלהקה. הכל פושר, קצת מנותק ולא בועט.

אבל יש צדדים אחרים. אחרי הכל, אלו קווין. הכיף בהצצה שאנחנו מקבלים ללידת כמה מהיצירות הגדולות שנוצרו במאה העשרים וכניסה לשורות הראשונות להופעת "לייב אייד", אחת ההופעות הטובות ביותר שהיו לקווין.

מצאתי את עצמי שר בקול את רוב השירים בסרט, יחד עם חצי מהאולם. אם אתם מחכים לסרט בועט, רגשני, חריף, זועק – לא פה. אבל אם בא לכם את גרסת דיסני לאחד היוצרים המוכשרים ביותר שהתהלכו בינינו, ולשיר קצת קווין, לכו לראות.

סולם רייכרט:

הטוב: כל השירים של קווין.

הרע: ליפסינק

המכוער: תותבות השינויים ששמו למאלק.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רפסודעה בוהמית
אורלי כהן | 04-11-2018 0:28
אהבתי את השירים ונהנתי מהסרט ל רות שהיה מבית היוצר של דיסני