טראמפ בבית הכנסת בפיטסבורג: "עצוב מאד" - סרוגים

טראמפ בבית הכנסת בפיטסבורג: "עצוב מאד"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביקר בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, שם התרחש הטבח שגבה את חייהם של 11 בני אדם. אל טראמפ הצטרפו בכירים יהודים רבים, ביניהם חתנו ג'ארד קושנר ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר

author-image
טראמפ בבית הכנסת בפיטסבורג: "עצוב מאד"
  טראמפ ומלניה מניחים פרחים לזכר הנרצחים (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CBS News)

ביקור תנחומים לקהילה היהודית: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביקר הלילה (רביעי) בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, שם התרחש הטבח הנוראי שבו נרצחו 11 בני אדם.

טראמפ הגיע לפיטסבורג כשהוא מלווה ברעייתו מלניה ובבכירים יהודיים נוספים מוושינגטון, ביניהם בתו איוונקה וחתנו ג'ארד קושנר, וכן שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. הזוג הנשיאותי נכנס רק לפרוזדור של הבניין, זאת מכיוון שבית הכנסת עדיין מוגדר כזירת פשע על ידי המשטרה- שממשיכה לחקור את האירועים הקשים.

לאחר הכניסה לבית הכנסת, טראמפ והבכירים הדליקו נרות עם רבני הקהילה היהודית, וכן והניחו אבנים ופרחים בפינת הזיכרון שהוקם מחוץ לבית הכנסת לזכר הנרצחים. הנשיא האמריקני נמנע מלהתייחס לאירוע ולא ענה לשאלות במהלך ביקורו, ורק אמר כי "מדובר באירוע עצוב מאד. נלמד הרבה ממה שקרה".

בתום ביקורו בזירת הטבח, טראמפ גם נפגש עם נציגי משטרת פיטסבורג שפעלו באירוע, וכן הגיע לבית החולים בפיטסבורג- שם ביקר את האנשים שנפצעו בירי ואת רופאיהם.

"הירי הכה אותי בתדהמה"

במקביל, הלוויותיהם של ארבעה מ-11 הרוגי הטבח נערכו אמש, כשיותר מאלף בני אדם הגיעו ללוות אותם בדרכם האחרונה. חבריהם וקרובי המשפחה ספדו את הנרצחים, והביעו את תחושותיהם בעקבות האירוע הקשה.

"אני חושבת שהם נמצאים כעת בחברת הקדושים היהודים שלנו, אני מכירה את המשפחה הזו כבר דורות, הם כולם חברים שלי" אמרה ג'ודי רובינשטיין, חברה של האחים ססיל ודייויד רוזנטל שהובאו אתמול למנוחות. "הירי הזה הכה אותי בתדהמה. הכרתי מחצית מהקרבנות, וזה לא משהו שצריך לקרות באף מקום. נדרש עוד אהבה וטוב לב לתושבי העולם. היפטרו מהשנאה".

"ססיל תמיד היה הראשון שאיחל לי 'שבת שלום' כשאני הייתי מגיע" הוסיף רב בית הכנסת ג'פרי מאיירס. "כינינו אותו ראש העיר של 'עץ חיים'. לא משנה מתי הגעת או מה קרה, הוא תמיד היה הראשון להגיע לתפילות. לא הגיוני שאירוע קשה כזה יקרה בקהילה שלנו, כי זו הקהילה החמה והאוהבת ביותר בפיטסבורג".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו