הפרסומת החדשה של רשת האופנה 'הודיס' (Hoodies), מעוררת סערה ברשת. אלפי גולשים יהודיים וערבים תקפו את רשת האופנה כ'גזענית', בעקבות חשיפת הפרסומת החדשה שלה, בה נראות בר רפאלי, סתיו סטרשקו, שאמס מרעי אבומוך וטהוניה רובל מסירות במחאה את הבורקה השחורה מעליהן, תחת הסלוגן "Freedom is basic" (החופש הוא בסיס).

גולשים רבים מהמגזר הערבי זעמו מדוע דווקא הסרת כיסוי הראש המוסלמי, מסמל על חופש ואילו כוכב הרשת החרדי מלך זילברשלג שהשתתף גם הוא בפרסומת לא נראה מסיר את הכיפה. "למה הבחורה עם הניקאב זרקה אותו וזה עם הכיפה לא זרק אותה כדרך בחירה בחופש שלו! גזענות! מי אמר שאלו שלובשות ניקאב הן תחת איום מי אמר שהן לא בחרו בזה! ומי אמר שזה שעם כיפה בחר בזה ולא תחת איום!?" זעמה גולשת. אחרת הוסיפה "הלבוש שלי לא עושה אותי חופשיה, לא כך מגדירים בן אדם! רשת הודיס הגזענית!".

(צילום מסך מתוך פייסבוק)

אפילו ההצצה לפרסומת עוררה סערה ואף הוסרה מהרשת. לפני כיומיים הדוגמנית בר רפאלי המשמשת כפרזנטורית ראשית של המותג פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה וידיאו קצר בו היא נראת בבורקה שחורה לצד הכיתוב: "כאן זה אירן?".

לאחר שרבים כעסו על ההשוואה המחרידה לאירן ואף המליצו לרפאלי להסיר את הפרסום, שפורסם בעיתוי בעייתי במיוחד של בחירות ויממה לאחר הטבח הקשה שארע יממה קודם. הפרסום הוסר מהחשבון של רפאלי, כשטרם ברור האם רפאלי הסירה בעצמה אותו בעקבות הביקורת או אינסטגרם בעקבות דיווחים רבים שהתקבלו.

בתוך כך החליטה להגיב מתמודדת הראליטי הערבייה, שאמס מרעי אבומוך- שמשתתפת בפרסומת ונשארת עם חיג'אב: "באתי להעביר מסר, כערביה מוסלמית, אני קוראת לכיבוד הדת וסמליה לצד היכולת לבחור את הזרם וההגדרה העצמית ללא שיפוטיות. אני קוראת גם לציבור הישראלי לגלות סובלנות ולאפשר את החופש (ואת) זכויות הפרט של החברה הערבית והמוסלמית" סיכמה.

מהודיס נמסר לYNET בתגובה: "הקמפיין החדש שלנו נועד לשמש השראה לכל אחד ואחת מכל דת, גזע ומין לבחור את הדרך שלו ולהביע את החופש שלו בכל דרך. הקמפיין הוא כחלק ממגמה עולמית במסגרתה חברות ומותגים לוקחים על עצמם מטרה חברתית גדולה יותר. בחרנו לתת במה לדמויות מעוררות השראה בחברה הישראלית, כולל סתיו סטרשקו, שאמס מרעי אבומוך, טהוניה רובל ומלך זילברשלג. אם פגענו אנו מתנצלים על כך ומאמינים שבחשיפת המהלך השלם, האג'נדה החיובית של הקמפיין תתבהר".