"שונא יהודים": זהו המחבל מהטבח בבית הכנסת - סרוגים

"שונא יהודים": זהו המחבל מהטבח בבית הכנסת

רוברט באוורס, היורה האחראי לטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, היה מוכר למשטרה כפעיל אנטישמי שטען כי הנשיא טראמפ "נשלט על ידי יהודים". לפני האירוע כתב בטוויטר: "לעזאזל, אני נכנס פנימה"

"שונא יהודים": זהו המחבל מהטבח בבית הכנסת
  החשוד בירי רוברט באוורס (צילום: מתוך טוויטר)

שונא יהודים ידוע: רוברט באוורס, בן 43 מהעיר פיטסבורג שבפנסילבניה, הוא על פי ההערכות היורה האחראי לטבח שבוצע היום (שבת) בבית הכנסת בשכונת "סקוורל היל". על פי הדיווחים, באוורס היה מוכר למשטרה כפעיל אנטישמי שהרבה למחות נגד הארגון היהודי HIAS, המסייע לפליטים המגיעים לארה"ב.

בחשבון הטוויטר שלו באוורס הרבה להתבטא נגד יהודים, כשבין השאר כינה את הקהילה היהודית המקומית "שרצים" וטען כי הם "פוגעים בליברלים בארה"ב". עוד תקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אשר לטענתו "נשלט על ידי היהודים". "טראמפ הוא אדם גלובלי, ולא לאומני". כתב במקרה אחר. "אי אפשר להפוך את ארה"ב לגדולה כל עוד הפלישה היהודית נמשכת. אבל מבחינתי, שימשיך להגיד שהוא מצליח".

שעתיים לפני שביצע את הטבח, באוורס כתב כי "HIAS אוהב לחדיר פולשים לארה"ב שמחסלים את עמנו. אני לא יכול לעמוד מנגד כשבני עמי נשטחים. לעזאזל, אני נכנס פנימה".

כזכור, לפחות 8 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בפיגוע הקשה. באוורס נכנס למקום במהלך ברית מילה שנערך בתום תפילת שחרית של הקהילה- ופתח באש לעבר המתפללים תוך כדי שהוא צועק "מוות ליהודים". לאחר מספר דקות ברח לקומה השלישית של בית הכנסת והתבצר בחדר סגור שם.

בהמשך היורה פתח בקרב יריות עם כוחות המשטרה המקומית שהגיעו למקום, במהלכו לפחות שלושה שוטרים נפצעו ושניים נהרגו. על פי המשטרה המקומית, בשלב מסוים היורה נכנע ונעצר- אך למרות זאת הרשויות עדיין הורו על התושבים באזור להסתגר בבתיהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עצוב
עצוב מאוד | 28-10-2018 17:15
עצוב ממש. יהי זכרם ברוך