סערת ההקלטות: עכשיו ליאון באמת יכול להיות רגוע. פרשנות

סערת ההקלטות: עכשיו ליאון באמת יכול להיות רגוע. פרשנות

אם יפעל נכון, חשיפת ההקלטות בעיתון 'ידיעות אחרונות' יכולה דווקא לשרת את משה ליאון במירוץ לראשות העיר ירושלים. ואיך זה קשור לניצב דוד ביתן ולמה שניהם יכולים עכשיו להיות רגועים?

author-image
סערת ההקלטות: עכשיו ליאון באמת יכול להיות רגוע
  עכשיו הוא יכול להיות רגוע. ליאון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

בתחילת השבוע פורסמה במהדורה המרכזית של חברת 'החדשות' כתבה אודות ניצב דוד ביתן מאופקים- מפקד מחוז תל אביב ואחד משלושת המועמדים לרשת את רוני אלשיך בתפקיד מפכ"ל המשטרה בעוד קצת יותר מחודש.

הכתבה עסקה בקשריו, לכאורה, של ביתן עם רבנים גדולים כאשר בלב הכתבה עמדה פגישה של ביתן עם הרב חיים קנייבסקי אליה הגיע הניצב בכדי לקבל את ברכתו של הרב במירוץ למפכ"לות.

נציין כי ביתן הוא אדם חובש כיפה ושומר תורה ומצוות, כך שהגעה לביתו של מי שנחשב לגדול הדור אינה חוויה המנותקת מאורח חייו. נקודה נוספת ש'זעזעה' את הכתב שדיווח על דבר הפגישה היא הגעתו של ביתן לביתו של הרב קנייבסקי כשהוא לבוש במדי המשטרה.

כתושב אופקים, נחשפתי בימים האחרונים ללא מעט שיחות אודות הצורך בכתבה על ביתן. יש כמובן מי שטענו שמדובר בסיכול ממוקד בכדי למנוע את מינויו של ביתן לתפקיד מפקד המשטרה, ויש מי שסברו- אולי בצדק- שהמשטרה טרם התאוששה מפרשת 'הרב והניצב' של אפרים ברכה ז"ל והרב יאשיהו פינו- פרשה אשר הסתיימה בצורה טראגית בהתאבדותו של ברכה.

אלא, שמכל הפרשנויות שנלוו לכתבה, תפסה את אזניי התבטאות אחרת: "תגיד", אמר לי אחד החברים כשישבנו על כוס קפה, "אם זה מה שמצאו על ביתן, זה לא אומר שהוא יכול להיות רגוע?". "וואלה", חשבתי לעצמי, יש בזה משהו".

השיחה הזאת קפצה לראשי הבוקר כאשר קראתי את הכתבה ב'ידיעות אחרונות' על ההקלטות בהן נשמע המועמד לראשות העיר, משה ליאון, כשהוא מודה, לכאורה, בפני פעיל פוליטי, כי תמיכת החרדים בו היא חלק מדיל במסגרתו שר הבטחון אביגדור ליברמן, פטרונו של ליאון, יעביר גרסה רכה של חוק הגיוס. החרדים יהיו מרוצים, ליאו יזכה לתמיכתם ובא לציון גואל.

אודה, בקריאה ראשונה אמרתי לעצמי שהכתבה הזאת סוגרת את הגולל על התמודדתו של ליאון לראשות העיר, אך ככל שנקפו הדקות הבנתי כי בדיוק ההיפך קורה, כמו אצל ביתן כך גם אצל ליאון- אם זה מה שמצאו עליו הוא יכול להיות רגוע.

מירוצים לתפקידים בכירים, בייחוד לכאלה שהם פוליטיים, מלווים בחשיפות של 'שלדים' מהעבר של המועמדים, ואם זה השלד שנחשף על ליאון פחות משבוע לפני הבחירות, אז הוא באמת יכול להיות רגוע. אין פה באמת משהו ממשי שגורם למועמדים לפרוש מהמירוץ, בטח לא לאלה מהסוג של ליאון. ויעיד על כך חוסר התגובה של המתמודדים נגדו לראשות העיר.

לא זאת אף זאת, אם יפעל נכון, חשיפת ההקלטות בעיתון 'ידיעות אחרונות' יכולה דווקא לשרת את משה ליאון במירוץ לראשות העיר ירושלים. "הנה" הוא יאמר, "דיברתם על קשרים בממשלה ויכולת להידבר עם כלל הציבורים? אז בבקשה, שר הבטחון הוא שותפי, וגם עם החרדים יש לנו הידברות. ועם רצון טוב אני יכול להגיע להסכמים עם כל ציבור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
משה ליאון
ירושלמי בנשמה | 25-10-2018 11:23
איש עילג פאדיחה שיבחר אולי נהיו קשרים בחוטים שבהם הוא מובל על ידי מושחת מורשע ויור מפלגה מושחתת
עיניני, זה לראות את המציאות
רק אמת! | 26-10-2018 9:46
ראש עיר שמחוייב לשסניקים כי הם רוב הקולות שלו (זה לא שהוא חתם אתים רק איזה הסכם שזה לגיטמי אלא קומבינה מראש שנמצאה אמיתית בהקלטות.....) , לא יכול להיות מחוייב לאינטרס של הלאומיים אלא של דגל- ליברמן- שס. ובפרט שאין לו שום הסכם עם סיעה ציונית.
אתה בדיוק גזען כמו דיוטש
אביהו | 25-10-2018 13:31
מאיפה באה עליכם הגזענות הזאת??? בטוח לא מאברהם אבינו!
ענייני
מוטי | 25-10-2018 13:04
קצת חשיבה עניינית מעולם לא הזיקה. השאלה היחידה היא מי יכול להיות ראש עיר טוב לנהל ולהקשיב לתושבים. זה הכל. כל השאר זה רכילות. לדעתי ליאון הכי מתאים.
2
העיקר שנמשיך להיות לנטל על עם ישראל, בכל מאי
קרית ספרי | 25-10-2018 11:35
בכל מאי דאפשר.......
3
לא רק החרדים
שלום | 25-10-2018 12:19
לא משרתים בצבא גם המון חילונים לא משרתים בצבא יעני השמולנים
כאילו שכל החילונים הם אנשי השייטת
שי | 25-10-2018 17:40
על כל קרבי יש 100 ג'ובניקים שלא עושים כלום ויוצאים הביתה ב-17:00
חוצפן שכמוך, אני מצביע למרצ שנים, ואני מקריב
סרן במיל | 25-10-2018 15:41
מקריב את מיטב שנותי בשירות בצהל. די לשנאת החינם האוטומטית הזו, התרת דם שמאלנים כבוגדים הוא סממן פשיסטי ועלוב, שורות הצבא מלאות מצביעי העבודה ושמאלה, אבל רפי השכל מדקלמים שקרים ודברי בלע על אוטומט ואתם אתר סרוגים, שימו לב לכתובת האזהרה בתחתית חלון התגובות: אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. התגובה לפני לא עונה על כך זאת?
4
תחליט
מוטי | 25-10-2018 13:03
אתה צריך להחליט מי יפגע. אין מצב שגם החרדים יתרחקו מליאון וגם החילונים. לאחד מהם ודאי אין סיבה להתרחק. אולי גם לשניהם
5
קולות של חרדים = דיל כזה או אחר, זה ידוע
שי | 25-10-2018 17:38
ואין בכך כל פסול. לכולם ידוע שהחרדים מצביעים בהתאם להחלטות הרבנים שלהם, כל חצר וכל זרם. אותן ההחלטות מתקבלות בהתאם להבטחות שנותן המועמד. במישור האישי ליאון נראה כמועמד מתאים, הוא עסקן ממולח, רוח במקצועו שיודע לנהל צוותי עבודה.
6
תכלס כתבה נכונה.
ירושלמי | 26-10-2018 1:00
כקורא גם קראתי ולא הבנתי את גודל ההקלטה......
7
במקומו לא הייתי רגוע כלל.... כנסו לתגובה!!!!!
רן בוחבוט. | 26-10-2018 9:48
מי שמכיר את הציבור יודע שיותר מזה שהוא שונה קומבינות הוא שונה שמכחישים אותם ואחכ נתפס על שקר בהקלטות. הציבור הדתי לאומי והחילוני בורח מלאון בהמוניו.
8
חברה דברו לעניין
שרול | 28-10-2018 13:22
כמה לשון הרע. תבחרו במי שצריך ואל תשמיצו. זה גורם לפילוג