עימות: מי הכין את כרזת רבין במדי אס אס? - סרוגים

עימות: מי הכין את כרזת רבין במדי אס אס?

העיתונאי ישראל הראל שולל את "החשיפה" בהארץ, לפיה כרזת רבין במדי SS הוכנה והופצה על ידי שני קטינים. "אבישי רביב הניף את הכרזות ושטרסלר ממשיך את עלילת הדם נגד המתנחלים"

עימות: מי הכין את כרזת רבין במדי אס אס?
  הכרזה שהופצה על רבין (קרדיט: ללא)

העיתונאי ישראל הראל שולל את הטענה כי הכרזה של רבין במדי אס – אס הוכנה הופצה על ידי קטינים. לדבריו, "האשימו את המתנחלים, האשימו את הליכוד, את נתניהו והנה מתגלה שנער בן 16 יצר את כרזה הזאת, אז במקום להגיד פשענו, חטאנו לוקחים ומטילים את האשמה על אלה שלא עשו את זה בכלל".

יממה לאחר ציון 23 שנה לאזכרה ליצחק רבין ז"ל,  בעיתון 'הארץ' טוען העיתונאי נחמיה שטרסלר כי בניגוד לדעה הרווחת, כי השב"כ או פעיל הימין אבישי רביב הפיצו את הכרזה של רבין במדי אס – אס, היא הוכנה וחולקה על ידי שני נערים בני 16.

לפי הפרסום, השניים הועמדו לדין מספר חודשים לאחר הרצח באשמת הכנת הכרזה וההפצה. הדיון בעניינם נערך בדלתיים סגורות עקב היותם קטינים ומסיבה זאת גם לא פורסם פסק הדין. הראשון הכין מיוזמתו את הכרזה כאשר הוא מציב את ראשו של רבין על תמונתו של ראש האס.אס היינריך הימלר והשני הניף על פי פסק הדין את הכרזה מול מצלמות הטלוויזיה במהלך העצרת בעוד אדם אחר מעלה אותה באש.

מפלילים את המתנחלים

אך בראיון לכאן ב' תקף הראל את שטרסלר את הפרסום, והביא הוכחה מוועדת שמגר, "היו לה את כל האמצעים והמסמכים לקבוע כי אבישי רביב הציף אותה".

"הייתי במועצת יש"ע ואת ההפגנה כבשו מאיתנו אנשי הליכוד והפכו אותה לשלהם," מציין הראל, "אני התקפלתי ולקחתי אחורה והייתי בקהל. לא ידעתי אז מי זה אבישי רביב. ידעתי שהוא איש שלילי אבל לא ידעתי שהוא מהשב"כ ושהם מפלילים את המתנחלים בדיוק כמו שעושה שטרסלר", טען להגנתו.

לטענתו, "אבישי רביב וזבי החוטם של ארגון איי"ל הניפו את הכרזות ומה ששטרסלר עשה זה להמשיך את עלילת הדם נגד אלו, שאפילו בדרך להפגנה נפגעו מאוסלו. היה מותר להם לצעוק צעקות חריפות כי יום יום לא ידעו אם יגיעו לעבודה ולא ידעו אם יגיעו חזרה לביתם והיו אבדות נוראיות בכל מקום. התפוצצו אוטובוסים ובתי קפה ומי שיצר את זה ואמר גם ש"גוש אמונים זה סרטן בגוף האומה" זה רבין". רגע שאומרים הסתה היא שרצחה את רבין, אני אומר שזה אל התחיל משם. ההסתה התחילה ממאמרים ובים השר של יצחק רבים שקרא למתיישבים סרטן.

אווירה איומה של הסתה משמאל

על ההאשמות מול נתניהו הוסיף, "כשדברים מתגלגלים, אתה לא יודע מאיפה דברים מתחילים ונפסק, הייתה אווירה איומה של הסתה משמאל והייתה אווירה לא פחות של תשובות מימין, אל תשכח מה היה הרקע, שכל יום נהרגו יהודים. בחודש אחד באינתיפאדה נהרגו 102 יהודים, אתה יכול לתאר לעצמיך מה הייתה אווירה ביהודה ושמרון".

לגבי טענתו כי השב"כ אחראי לכרזה אמר הראל כי "אני שמעתי בפורום סגור מאחד מאנשי השב"כ שהכרזה הייתה באחריות השב"כ שייצר את הכרזה. אני צריך להתקשר למקור שלי לברר ואם יתברר שטעיתי אני אומר זאת".

שטרסלר ענה להראל ואמר כי "הם פעלו באופן עצמאי ולא קשורים לא לשב"כ כמו שישראל הראל אמר במשך שנים ולא קשורים לאבישי רביבי. זאת יוזמה של הנערים בני ה-16, אין פה פרובוקציה אלא דבר אמיתי שקרה וזה לא השב"כ שחימם את הקהל. הקהל מיוזמתו צעק 'רבין רוצח' ו'את רבין נגרש בדם ואש' והניף את הכרזות. האם זאת לא הזדמנות לישראל הראל שמתברר שמה שהוא כתב לא נכון, שלא אבישי רביב הפיץ את הכרזה אלא בן 16, אז לא הגיע הזמן שיגיד טעיתי?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רבין צדק- גוש אמונים הוא מיליציה צבאית
יובל כהן | 23-10-2018 15:17
ומיליציה צבאית דתית משיחית פונדמליסטית בתוך חברה דמוקרטית - סופה שתחריב את החברה הדמוקרטית. כמו שמתרחש בימים אילו לחברה הישראלית שהיתה דמוקרטית והיום היא הרבה פחות והמגמה היא לא חיובית בלשון המעטה.
דברי סרק
מגיבה | 25-10-2018 12:00
כמה שטויות יוצאות מפיות שמאלנים. הלוואי וכל המדינה היתה גוש אמונים. אנשי תרבות מהוגנים, משכילים וערכיים.
2
די
רפאל | 23-10-2018 15:40
לשמאל המתועב פשוט תלכו לעזעזל אתם עושים כאן חורבן יותר מהערבים אתם הרגתם את רבין ואת זה כולם יודעים לא יעזור לכם. צריך לקום במדינה הזאת גוף שיפסול אתכם אתם יותר גרוע מכהנה
3
דוגמה למנהיגות שבורחת מאחריות:
א.ר. | 23-10-2018 16:38
דוגמה למנהיגות שבורחת מאחריות על מעשים שהיא הטיפה והובילה אליהם: הייתי במועצת ישע ואת ההפגנה כבשו מאיתנו אנשי הליכוד והפכו אותה לשלהם, מציין הראל, אני התקפלתי ולקחתי אחורה והייתי בקהל. ...