אושר: הסנקציה של סמוטריץ' על סרבני הגט - סרוגים

אושר: הסנקציה של סמוטריץ' על סרבני הגט

על פי הצעת החוק של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', אמצעי התשלום השתכללו מאס חקיקת החוק האוסר על סרבן גט להשתמש בשיקים ועל כן יש להחילו גם על כרטיסי אשראי. ההצעה עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה

author-image
אושר: הסנקציה של סמוטריץ' על סרבני הגט
  (צילום: שאטרסטוק)

הצעתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי- הבית היהודי) להגביל סרבני גט בשימוש בכרטיסי אשראי, עברה הערב (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה.

עם העברת החוק, הביע סמוטריץ' שביעות רצון ואמר כי "רק במאמץ מתמשך ועיקש נצליח למגר את התופעה הפסולה של סרבנות הגט. החוק הזה נכתב בשיתוף פעולה עם בית הדין הרבני ונועד להעניק סנקציה נוספת אותה אפשר יהיה להפעיל נגד סרבני וסרבניות גט".

הח"כ הסרוג הוסיף כי "מי שישתמש בהלכה כקרדום לחפור בו ימצא את כולנו ניצבים מולו. נמשיך לשמר את המסגרת היהודית הקדושה של מוסד הנישואין ונקשה ככל הניתן על מי שינצל את המערכת לרעה".

בדברי הסבר לחוק של סמוטריץ' נכתב, בין היתר, כי חוק בתי דין רבניים מעניק לדייני בתי הדין הרבניים כלים שונים כדי לשכנע סרבני גט המעגנים את נשותיהם בניגוד לפסיקת בתי הדין, להתיר את נשותיהם מעגינותן. אחת מהסנקציות הקבועות בחוק היא הכרזתו של סרבן הגט כלקוח מוגבל מיוחד לפי חוק שיקים ללא כיסוי, התשמ"ו–1986. הטלת סנקציה זו מונעת מהסרבן להשתמש בשיקים.

מאז נחקק החוק בשנת 1995, אמצעי התשלום בישראל השתכללו והשתנו, וכיום רק בחלק זעיר מהעסקאות נעשה שימוש בשיקים, כאשר רוב הרכישות מתבצעות באמצעות כרטיסי אשראי. עקב כך איבדה סנקציה זו מיעילותה וכמעט שאינה מהווה עוד איום על סרבני הגט.

עוד נכתב כי כיום כרטיס אשראי מהווה מצרך יסוד שכמעט ולא ניתן לנהל חיים סבירים בלעדיו. גם בחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז–1967, קבע המחוקק במסגרת תיקון מספר 29 כי חייב המשתמט מתשלום חובותיו לא יוכל להנפיק או להשתמש בכרטיסי אשראי. לפיכך מוצע להוסיף לרשימת הסנקציות שעומדות לרשות הדיינים, גם אפשרות להגביל את סרבן הגט מלהנפיק או לעשות שימוש בכרטיס אשראי, במטרה לשכנעו לתת גט ולהתיר את אשתו מעגינותה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ומה עם נשים שמתלוננות תלונות שווא
ערן | 22-10-2018 9:39
על שהגרוש היכה אותן, וכולם יודעים שזה שקר והן עושות את זה רק כדי להרחיק את הילדים ממנו וכך יגדל לה המזונות. למה לא מעבירים חוק נגדן????
צודק בהחלט, צריך שיויון
גלעד | 03-04-2019 12:39
הרבה גברים סובלים בעקבות שקרים ומניפולציות של נשים ממורמרות ותאוותניות וצריך לעשות גם לזה סוף.
לערן - צודק בהחלט
נאוה | 23-10-2018 19:19
החוק החדש צריך לחול גם על נשים שקרניות ונוכלות שמאשימות בשקרים את הגרוש שלהם ומונעות מהם להיפגש עם הילדים.