נתניהו בתגובה לירדן: "ננהל מו"מ על הארכת ההסכם" - סרוגים

נתניהו בתגובה לירדן: "ננהל מו"מ על הארכת ההסכם"

לאחר שירדן הבהירה כי היא מתכננת לבטל חלק מהסכם השלום ולהחזיר את שטחים לריבונותה, ראש הממשלה הבהיר כי הנושא אינו סגור מבחינת ישראל: "ננהל מו"מ עם ירדן על האפשרות להארכת ההסדר הקיים"

author-image
נתניהו בתגובה לירדן: "ננהל מו"מ על הארכת ההסכם"
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) להחלטה של ירדן לבטל את נספחי הסכם השלום עם ישראל, ובכך להחזיר לריבונותה שטחים חקלאיים הנמצאים בבעולת ישראלית, והבהיר כי ישראל תנהל משא ומתן עם ירדן על ביטול ההסכם.

"בהסכם השלום ירדן שמרה לעצמה את האופציה לקבל לידיה את השטח בנהריים ליד הירדן ואת מובלעת צופר בערבה. נמסר לנו היום שהיא מבקשת לממש את האופציה הזאת בשנה ה-25" אמר במהלך נאומו בטקס האזכרה הממלכתי ללאה וליצחק רבין ז"ל. "ניכנס איתם למשא ומתן על האפשרות של הארכה של ההסדר הקיים, אבל אין ספק בראייה כוללת, שההסכם כולו הוא נכס חשוב, חשוב ויקר לשתי המדינות ומצטרף לשלום עם מצרים שאותו כונן בגין. שני הסכמי השלום מתלבטים כעוגנים מרכזיים של יציבות אזורית. בנוסף, הם מרחיבים את הקשרים עם עוד מדינות ערביות שמדינות שישראל איננה אויב שלהן".

עוד אמר כי "לצערנו, חומות האיבה לא נפלו אצל הפלסטינים. טרור אכזרי כוון נגדנו. הם ממשיכים לראות בנו פולשים זרים והם מסרבים להכיר בזיקתנו בת אלפי השנים לארץ הזו. זהו לב הסכסוך: הסירוב המתמיד להכיר בכך שלישראל יש זכות להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי בביטחון ובשלום. רבין ידע את האמת".

מוקדם יותר דווח כי המלך עבדאללה יבטל את סעיפי ההסכם העוסקים בהחכרת שטחים חקלאיים לישראל, זאת בעקבות בקשה של פעילים מהממשלה לא לחדש את ההסכם ולבטל את הבעלות הישראלית על אדמות ירדניות. מדובר בשטחים שעובדו על ידי חקלאים ישראלים, ואשר במסגרת הסכם השלום בין המדינות הועברו לריבונות ירדנית. על פי נספח להסכם, השטחים הוחכרו לישראל לעיבוד על ידי חקלאים ישראלים למשך 25 שנים, כשבתומם המדינות יכולות להודיע על ביטול הנספח- כפי שירדן החליטה לעשות כעת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השם הוא האלוקים
בס"ד | 21-10-2018 16:22
בנימין נתניהו כך תגיד להם : הארץ של השם והוא נתן אותה לנו כדי לעשות רצונו ויש לנו נסך טאבו על הארץ בתורה אבל רק עם נקיים אותה ונבוא בתור הבנים של אברהם יצחק ויעקב ואם לא תזכיר את זה אז אין לך שום תוענה צודקת אחרת .