גבאי השתלח • אריאל מגיב: "לא הכרחנו להעסיק בנו"ש" - סרוגים

גבאי השתלח • אריאל מגיב: "לא הכרחנו להעסיק בנו"ש"

המועצה הציבורית המייעצת לרשות השירות הלאומי-אזרחי התכנסה בפעם הראשונה. הממונה, השר אורי אריאל תקף את גבאי לטענותיו להדתה: "אל תשתלחו בהון האנושי הכי חשוב של ישראל"

author-image
גבאי השתלח • אריאל מגיב: "לא הכרחנו להעסיק בנו"ש"
  (צילום: רשות השירות הלאומי-אזרחי)

מנכ"ל השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, כינס היום (חמישי) לראשונה, יחד עם השר הממונה אורי אריאל את המועצה המייעצת, שהופכת את השירות הלאומי-אזרחי לגוף לאומי דה-פקטו.

18,000 מתנדבים בכל שנה ברשות, אוכלוסייה שמונה ממתנדבות דתיות ומתנדבים רבים מהמגזר הלא-יהודי, המגזר החרדי, אוכלוסיות מיוחדות כגון צעירים בסיכון וצעירים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים וכן ממקבלי פטורים אחרים משירות צבאי. "לא בכדי, עולה מספר המתנדבים מדיי שנה", צויין.

"אנו ממשיכים לפעול לטובת המתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי. יחד עם המנכ"ל הנכנס, ראובן פינסקי והמועצה נגיע לקבלת החלטות נכונות ויעילות בתחומים רבים, על מנת לקדם את תחומי והיקפי ההתנדבות, להיטיב עם המתנדבים במקומות השירות ובתנאים שלהם ועוד. כפי שאני אומר תמיד – המתנדבים הם הסיירת החברתית של ישראל ולא ניתן לפגוע בתדמיתם" אמר אריאל בכינוס.

אין שום בית ספר שהכרחנו אותו להעסיק בנות שירות

עוד הוסיף והגיב לח"כ אבי גבאי, אשר טען כי השירות הלאומי מקדם הדתה במערכת החינוך. "שמעתי שח"כ אבי גבאי משתלח בבנות השירות הלאומי שעושות הדתה. אני מוחה על כך בכל תוקף. אין שום בית ספר שהכרחנו אותו להעסיק בנות שירות" הבהיר. אל תשתלחו בהון האנושי הכי חשוב של מדינת ישראל. הם עושים עבודתם נאמנה. אנחנו מקפידים על זה ונשמור על המתנדבים מכל המשמיצים. ביקורת – כן, שקיפות – כן, אבל לא להשמצת המתנדבים".

בהזדמנות זו, הודה אריאל גם למנכ"ל היוצא, "שכיהן באופן יוצא מן הכלל במשך 8 שנים – שר שלום ג'רבי. תרומתך לרשות היא כבירה, תודה על שנים של קידום והתפתחות".

בין התפקידים של המועצה המוגדרים בחוק: תעזור בהרחבת והעמקת הפעילות של מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי והשירות האזרחי לטובת החברה הישראלית על גווניה ומגזריה השונים, תוך הנגשת החוק ויישומו בפועל.

חזונה של הרשות הוא פיתוח, מיסוד והרחבה של פעילות התנדבותית לאומית ואזרחית, בעלת תרומה משמעותית בחברה הישראלית והעמקת התנדבות המהווה תרומה ניכרת לקהילה, תוך חיזוק הקשר וההזדהות של המתנדבים עם החברה על כל גווניה, סיוע בהכנתם לחיים, והעצמת אישיותם וכישוריהם. תפקידי הרשות בהתאם להחלטות הממשלה – רגולציה והסדרה, הקצאת משאבים, אסטרטגיה ומדיניות, יישום עקרונות חוק השירות הלאומי-אזרחי, פיקוח, בקרה ודיווח.

פינסקי: "אני נרגש לקראת המשימה הלאומית הכבירה של הובלת השירות הלאומי-אזרחי על כלל מגזריו, לעשייה חברתית משמעותית לתיקון החברה והמדינה. הקמת המועצה מהווה אבן דרך נוספת בדרך הארוכה שעושה השירות הלאומי ואני שמח על כינוסה הראשון".

יו"ר המועצה הציבורית המייעצת לרשות השירות הלאומי-אזרחי, ג'וש גולדשמיד: "השירות הלאומי והשירות האזרחי מקבלים היום תנופה משמעותית לטובת ולרווחת הקהילות השונות בחברה בישראל. אנו נעשה כמיטב יכולתנו בכדי לסייע ולקדם תחומים משמעותיים שיתרמו לעשייה חברתית וקהילתית במגזרים השונים, כמו גם לשילוב הצעירים בשירות ההתנדבותי בפרט והמשך חייהם בחברה בכלל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
זאת השתמטות ולא התנדבות
חיים וייס | 18-10-2018 19:25
מח שרוצה לתרום מתגייסת לצבא ומשרתת לפי צרכי הצבא. שירות לאומי הוא תכנית ככבקשתך.
הצבא לבנות זה בזבוז
צפרירה | 10-12-2018 10:59
רק בשרות לאומי עושים עבודה אמיתית ולא מגישות קפה לקצינים - מספיק עם השנאה העצמית