טראמפ מאיים: "אסגור את הגבול בין ארה"ב ומקסיקו" - סרוגים

טראמפ מאיים: "אסגור את הגבול בין ארה"ב ומקסיקו"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים כי יסגור את הגבול הדרומי בין ארה"ב למקסיקו במידה והמדינה השכנה לא תמנע ממהגרים להיכנס לארה"ב באופן בלתי חוקי. עוד תקף את יריביו הדמוקרטים: "הם לא עושים מספיק כדי לעצור את הזרם"

author-image
טראמפ מאיים: "אסגור את הגבול בין ארה"ב ומקסיקו"
  |(צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

משבר ההגירה: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף היום (חמישי) את ממשלת מקסיקו, ודרש מהם לפעול למניעת כניסה של מהגרים בלתי חוקיים לארה"ב. בדבריו הזהיר כי במידה ומקסיקו לא תעשה זאת, טראמפ יסגור את הגבול הדרומי המחבר בין שתי המדינות.

בדבריו גם תקף את יריביו מהמפלגה הדמוקרטית, אשר לטענתו לא פועלים לעצירת ההגירה הבלתי חוקית. "המפלגה הדמוקרטית, שרוצה גבולות פתוחים, מקדמת מתקפה על מדינתנו מצידה של גואטמלה, הונדורס ואל סלבדור. הם לא עושים מספיק כדי לעצור את כניסת הזרם הגדול של המהגרים, שכוללים פושעים רבים" כתב בטוויטר. "מעבר לעצירת הסיוע הכספי המועבר למדינה, אני מבקש בכל לשון של בקשה ממקסיקו להפסיק את המתקפה הזאת. אם היא לא מסוגלת לעשות זאת, אשלח את הצבא האמריקני ואסגור את הגבול הדרומי".

מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד, הנשיא האמריקני נאבק להוריד את מספר המהגרים הבלתי חוקיים הנכנסים לארה"ב. ביוני האחרון הציג מדיניות חדשה בנוגע להגירה, שכונתה "בעלת אפס הסובלנות", במסגרתה כל מבוגר שחוצה את הגבול בצורה בלתי-חוקית יואשם בעבירות פדרליות, זאת בניגוד לעבר שבו משפחות המהגרים הועברו לבתי המשפט.

המהלך של טראמפ זכה לביקורת רבה לאחר שנחשף כי אלפי ילדים למשפחות של מהגרים בלתי חוקיים הופרדו מהוריהם והוחזקו בבתי כלא בסמוך לגבול הדרומי של ארה"ב. "אני מבינה את הצורך לאכוף ולהגן על גבולותינו הבינלאומיים, אבל זה שובר לי את הלב" אמרה הגברת הראשונה לשעבר, לורה בוש, במאמר דעה שפורסם בעיתון "וושינגטון פוסט". "מדיניות 'אפס הסובלנות' הזו היא אכזרית ולא מוסרית".

הנשיא טראמפ בחר שלא להגיב לביקורות שהושמעו נגדו, והגן על המדיניות שקידם. "ארצות הברית לא תהפוך למתקן שהייה לפליטים. אנחנו לא נאפשר למה שקורה עם ההגירה באירופה להתרחש אצלנו" אמר. "מדינה ללא גבולות היא לא מדינה כלל. אנחנו צריכים גבולות חזקים, אנחנו צריכים ביטחון, ואנחנו צריכים לדאוג לאנשינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו