בקרוב: מכשירי האנדרואיד הולכים להתייקר - סרוגים

בקרוב: מכשירי האנדרואיד הולכים להתייקר

גוגל הודיעה על שינוי במדיניותה בהפצת מערכת ההפעלה אנדרואיד, כאשר חברות שמעוניינות לכלול את האפליקציות של גוגל במכשיריהם יצטרכו כעת לשלם עבור רישיון. המשמעות: מכשירי האנדרואיד צפויים להתייקר

author-image
בקרוב: מכשירי האנדרואיד הולכים להתייקר
  (צילום: שאטרסטוק)

מדיניות חדשה: חברת גוגל הודיעה על שינוי במדיניות ההפצה של מערכת ההפעלה אנדרואיד באירופה, אשר דורשת לראשונה מחברות לשלם עבור רישיונות.

החל מה-29 באוקטובר, חברות סלולר שמעוניינות לכלול את האפליקציות של גוגל במכשיריהם יצטרכו לשלם לגוגל עבור רישיון הפעלה. אלו שלא מעוניינות לעשות זאת עדיין יוכלו למכור מכשירים המשתמשים באנדרואיד- אך ללא האפליקציות הללו, שכוללים את אפליקציית יוטיוב, ג'ימייל ודפדפן כרום. גם חנות ה"פליי סטור", המשמשת כחנות האפליקציות הרשמית למכשירי אנדרואיד, תהיה זמינה רק במכשירים בעלי רשיון הפעלה.

שינוי נוסף שהוצג הוא ביטול האיסור שהוטל על החברות להשיק באירופה מכשירי אנדרואיד ומכשירים בעלי מערכות הפעלה אחרות במקביל. מדובר במהלך משמעותי במיוחד, מכיוון שבעקבות הביטול ייתכן וחלק מחברות הסלולר יעסקו כעת בפיתוח מערכת הפעלה משלהם שינסו להתחרות באנדרואיד- ובכך לחסוך בעלות של תשלום הרישיון.

עד היום, כל מכשירי האנדרואיד הכילו באופן אוטומטי את כל האפליקציות של גוגל, ולמפתחים לא היה אפשרות לבחור האם לכלול את האפליקציות הללו במכשירים. עם זאת, ביולי האחרון האיחוד האירופי הטיל על גוגל קנס של 5 מיליארד דולר, בטענה כי החברה ניצלה לרעה את שליטתה בשוק הסמארטפונים והפרה את חוקי ההגבלים העסקיים באירופה. לדבריהם, גוגל ניצלה את הפופולריות הגדולה של מערכת ההפעלה כדי לקדם את מוצרי החברה תוך כדי פגיעה בתחרות- דבר שהוביל ליישום המדיניות החדשה שהוכרזה כעת.

בגוגל לא ציינו כמה רישיון הפעלה יעלה, אך ההערכה היא כי רוב החברות אכן ישלמו לגוגל עבור הרישיון. כיום אין מתחרה לחנות האפליקציות של גוגל, שמכילה את רוב האפליקציות הפופולריות ביותר- כך שאם חברה לא תרצה לשלם, המשתמשים יוכלו להשתמש רק באפליקציות בסיסיות שנכללו במכשיר.

לאכזבת הציבור, ההערכה בשוק הטכנולוגיה היא שעלות רישיון ההפעלה תועבר ללקוחות- כשמחירי מכשירי האנדרואיד צפויים לעלות באופן משמעותי כדי לכסות את התשלום הנוסף לגוגל. מדובר במכה עבור צרכני הסמארטפונים שנאלצים לשלם יותר ויותר עבור מכשירים חדשים, כשרוב מכשירי הדגל כבר נמכרים כיום בארה"ב תמורת אלף דולר או יותר. האם המהלך יוביל לפגיעה בפופולריות של מכשירי האנדרואיד? נדע בקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו