טבח ברוסיה: תלמיד רצח 19 אנשים והתאבד בבית ספרו - סרוגים

טבח ברוסיה: תלמיד רצח 19 אנשים והתאבד בבית ספרו

לפחות 19 בני אדם נהרגו ו-50 נפצעו בטבח בבית ספר בעיר קרץ' שבחצי האי קרים. לפי הרשויות, הרוצח הוא תלמיד לשעבר בבית הספר, אשר ירה לכל עבר במשך רבע שעה לפני שהתאבד בספרייה

טבח ברוסיה: תלמיד רצח 19 אנשים והתאבד בבית ספרו
  זירת הטבח ברוסיה (צילום: מתוך טוויטר)

טבח ברוסיה: לפחות 19 בני אדם נרצחו באירוע ירי שהתרחש אמש בבית ספר בעיר קרץ' שבחצי האי קרים. מעל 50 בני אדם נוספים נפצעו כשמבצע הטבח, התלמיד לשעבר בן ה-18 ולדיסלב רוסלייקוב, יצא למסע ירי שנמשך כרבע שעה- ובסיומו ירה בעצמו והתאבד בספריית בית הספר שבו למד.

בשלב הזה המניע למעשיו של רוסלייקוב עדיין לא ברור, אך על פי ועדת החקירה שפתחה בבדיקת האירוע, רוב ההרוגים בבית הספר המקצועי היו תלמידים מכיתתו של הרוצח. כלי התקשורת ברוסיה דיווח כי הוריו היו גרושים, כשאמו שימשה כאחות בית הספר- וטיפלה בפצועים מבלי שידעה כי בנה הוא הרוצח. חבריו לספסל הלימודים סיפרו על רוסלייקוב כי "הוא לא היה חברותי במיוחד, הוא תמיד שנא את הלימודים ונשבע לנקום במוריו. הוא פרסם פוסטים כועסים בפייסבוק בתדירות גבוהה מאד".

צילומים ממצלמות האבטחה בבית הספר הראו כי רוסלייקוב נכנס לבית הספר המקצועי, מביט סביבו- ופותח באש לעבר התלמידים באזור. בסרטון הוסף שצילמה עדת ראייה נראים בני נוער בורחים מבית הספר, וברקע נשמעים קולות נפץ.

רבים ברוסיה ציינו לאחר הטבח כי הבחינו בדמיון רב בין התנהלותו של רוסלייקוב להתנהלות של אריק הריס ודילן קלבולד, שני התלמידים שביצעו בשנת 1999 את הטבח בבית הספר התיכון קולומביין- הנחשב לאחד ממסעות ההרג המפורסמים ביותר בתולדות ארה"ב ובו נרצחו 13 תלמידים בבית הספר. בין השאר נאמר כי הרוצח לבש בגדים דומים לאלו של הריס. עוד נאמר כי בשני האירועים הרוצחים ניסו להכין מטעני חבלה לשימוש במתקפה, ובשני המקרים הטבח הסתיים בהתאבדות.

מדובר באירוע חריג במיוחד ברוסיה, שם חוקי הנשק והפיקוח נחשבים להדוקים במיוחד. לאזרחים מותר להחזיק רק סוגים מעטים של כלי נשק, וגם זה רק לאחר שעברו בדיקות רקע מעמיקות. "זהו אירוע טרגי במיוחד" אמר בעקבות האירוע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפני שהוביל דקת דומייה לזכר הנרצחים. "אני שולח תנחומים למשפחות הקרבנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו