חקירות נתניהו • מנדלבליט: "הדה לגיטימציה נגדי תגבר" - סרוגים

חקירות נתניהו • מנדלבליט: "הדה לגיטימציה נגדי תגבר"

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, מתייחס לחקירות ראש הממשלה: "אינני יכול להודיע מתי תסתיים העבודה, אבל אני יודע שהמאמצים לעשות דה-לגיטימציה נגדי ונגד עבודת הפרקליטות ילכו ויתעצמו"

author-image
חקירות נתניהו • מנדלבליט: "הדה לגיטימציה נגדי תגבר"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ככל הנראה בעיצומן, בכך מתייחס אליהן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שאמר היום (רביעי) כי "אינני יכול להודיע עדיין מתי בדיוק תסתיים העבודה בתיקים אלו, אבל אני כן יודע שהמאמצים לעשות דה-לגיטימציה נגדי ונגד עבודת הפרקליטות – ילכו ויתעצמו".

במהלך אירוע לציון 70 שנה לפרקליטות המדינה, המשיך מנדלבליט בנאומו: "בשבוע שעבר נשמעה הטענה כי 'במובנים מסוימים' משרד המשפטים הוא 'סדום', ובהזדמנות אחרת נטען להטייה פוליטית כביכול של הפרקליטות ואף לרדיפה אחרי ראש הממשלה. מאמצים אלו ויוזמות אחרות שתכליתן למנוע החלטה על העמדה לדין, ללא קשר לתוצאות החקירה, הם פסולים, בדיוק כמו המאמצים המקבילים להם אשר מבקשים להביא בכל מחיר להחלטה על העמדה לדין, עוד בטרם הסתיימו החקירות, וללא קשר לתוצאותיהן. אני חוזר ומבהיר בפני כל הציבור במדינת ישראל – אנו לעולם נצעד ישר, בדרכו של המשפט"

היועץ המשפטי הביע עמדה נחרצת נגד המתקפות החוזרות ונשנות נגד שופטי בית המשפט העליון. "זוהי הזדמנות להזכיר שיש לנו גם בית משפט עליון אחד, שאף עליו צריך להגן מפני התבטאויות שעלולות להתפרש כמבקשות להלך אימים על מעמדו וסמכויותיו, אגב הכרעות שיפוטיות תלויות ועומדות", אמר מנדלבליט. "שעת מבחן גדולה ניצבת בפנינו".

גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך נאם באירוע , והתייחס בקצרה לחקירות: "שילוב ידיים של מערכת אכיפת החוק בהגנה על מערכת אכיפת החוק חשובה ביותר – אך זה נדרש שבעתיים כאשר על המדוכה, טיפול בנבחרי ציבור, בו האזונים והבלמים כה עדינים, כדי שאכן נדע לתקן". אלשיך הוסיף: "בנושאים בהם המשטרה 'נקברת' תחת הררי הכפשות מצד פוליטי אחד אל האחר ובחזרה, מבחן התיקון – חשוב מאין כמוהו".

פרקליט המדינה, שי ניצן, נאם אף הוא באירוע, ואמר: "הפרקליטות בשבילי היא לראות את ראש הממשלה אהוד אולמרט עומד ואומר בביטחון: 'לא היו מעטפות כסף', ושלוש שנים אחר כך, לראות פרקליטים שנתנו את נשמתם לתיק משך שנים, נכנסים לחדרי ומגישים לי את הכרעת הדין החוזרת, המרשיעה את אולמרט", אמר ניצן, ובהמשך הוסיף כי הפרקליטות בשבילו היא: "לקרוא השמצות יום יומיות משך שנים – על חברי ועלי – כשאתה יודע – פשוט יודע – שחלק מהן מופרכות ממש וגם אם לעתים אנו טועים, בוודאי שאין הצדקה לטענות כאילו הפרקליטות פועלת בחוסר תום לב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זה בגלל שאין אמון בפרקליטות
שועל | 17-10-2018 20:14
זה בגלל שהם רשעים הרודפים את ביבי ושרה.
מנדלבליט מכין לביבי ''גהינום קטן או גדול''?
עמוס | 18-10-2018 7:08
תוך זמן קצר מכין מנדלבליט את הגיליוטינה למשפחת נתניהו. לכן הוא מכשיר את הקרקע
2
המנדלבליט
יחיאל צוברי | 18-10-2018 1:41
המנדלבליט הוא גורר רגליים מדופלם. הוא יעשה הכול כדי לדחות את הגשת התביעה נגד נתניהו לקץ הימים או לביאט המשיח.הוא כבר החליט לא להחליט. על זה נאמר פני הדור כפנאי הכלב.