'מביש': סערה בעקבות קמפיין של 'הבית היהודי' - סרוגים

'מביש': סערה בעקבות קמפיין של 'הבית היהודי'

שלטים של מפלגת הבית היהודי שנתלו ברחבי העיר רמלה מעוררים סערה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות: "גזענות לשמה"

(צילום מסך מתוך פייסבוק)

מערכת הבחירות המוניציפלית ממשיכה לעורר סערה בערים שונות ברחבי הארץ, והיום (שלישי) הגיע תורה של העיר רמלה לעלות לכותרות בעקבות שלטים של מפלגת 'הבית היהודי' שנתלו ברחבי העיר.

בשלט שנתלה על ידי פעילי המפלגה, הוצגה אישה העוטה על פניה רעלה. בסמוך לתמונה נכתב: "מאות מקרי התבוללות ברמלה ולאף אחד לא אכפת. מחר זו יכולה להיות הבת שלך". בתחתית השלט נכתב: "רק בית יהודי חזק ישמור על רמלה יהודית".

הראשונה לגנות את הקמפיין הייתה מפלגת מרצ שעתרה לוועדת הבחירות המרכזית נגד 'הבית היהודי'. יו"ר המפלגה, חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה כי "הקמפיין המביש של 'הבית היהודי' ברמלה הוא עליית מדרגה של הפצת גזענות ושנאה. מסתבר שבימין הקרב על מי יהיה יותר קיצוני וגזען לא יפסק בקרוב. לכן הגשנו היום בקשה לוועדת הבחירות על מנת לעשות סוף לטירוף הזה ולהורות על עצירת הקמפיין".

נציין, כי אותה זנדברג לא פצתה את פיה כאשר מועמדים בערים שונות פרסמו קמפיינים וסרטונים נגד הציבור החרדי.

נטע רובין, תושבת העיר המתמודדת למועצה בסיעה אחרת,שיתפה בעמוד הפייסבוק שלה את השלט וכתבה: "כרמלאית וכמתמודדת מול סיעת הבית היהודי אני מתביישת ומגנה את הפרסום הזה. רמלה היא עיר של דו קיום וכך היא תמשיך להיות אין מקום לשנאה מיותרת".

גולשת אחרת כתבה: "זו סתם הסתה. היום אנו חיים בשלום למה לעשות את זה פוליטיקה זולה ממש. גזענות לשמה ממש".

ממפלגת הבית היהודי נמסר: "עמדת המפלגה בנושא התבוללות ברורה. העם היהודי צריך לשמור על צביונו הלאומי ולשמר את המסורת, הדת התרבות והמורשת שלו. במקביל, ראוי לשמור על סגנון קמפיין מכובד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מכת מדינה
חלי | 16-10-2018 21:03
מכת מדינה מכה ליהדות. השלט מתבקש, זאת אזהרה מחויבת המציאות. מבחינת המוסלמים זו מלחמה ביהדות, דרך שמאפשרת להם לאסלם את בנות ישראל קלות הדעת. הם מפתים אותן ולאחר הנשואין משפילים מכים ומבזים את נשיותן כפי שמכתיב האיסלם. בנות ישראל הוזהרתן השמרו ואל תתפתו.
2
בס"ד לפקוח עינים !! אחרי מה שנעשה בשבוע זו
לפקוח עינים !! | 16-10-2018 22:33
בסד לפקוח עינים !! אחרי מה שנעשה בשבוע זו בחברת המועצות ויצא העגל הזהב הזה - הסכמה בשתיקה על חוק השמד עכשיו דקה 99 אין עצה אחרת רק להתנתק לגמרי, מן... 1. כל מיני תקציבים ממשלתיים לחינוך. 2. מתקציבים מקומיים של העיריות, כגון מגרשים, וכדומה. 2. מבחירות למדינה וכנסת המינים. 3. מבחירות לראשי עיריות מקומיים. אם ד' לכו אחריו !!!! - אם הבעל לכו אחריו !!! כלנו: מתנתקים! מתנתקים! מתנתקים! מתנתקים! מתנתקים!
3
נישואי תערובת מסכנים את המזה"ת בשואה
דומינו ישראלי | 17-10-2018 0:09
עקב נשואי תערובת יתערבבו בצבור החלוני אנשים רבים שאינם יהודים לפי ההלכה, ולא יהיה שום הכר בינם לבין החלוניים בני היהודיות, ואף יתוספו עליהם צאצאי התערובת, ואז כל אחד ואחד מבניו של הצבור העברי הלא-אורתודוקסי יעבור מהסטטוס הנוכחי של בחזקת יהודי לפי ההלכה לסטטוס של ספק נכרי לפי ההלכה. השנוי במעמדם של הלא-אורתודוקסים הרה אסון: היהודים שומרי המסורת, בגלל התגברות פחדם מנשואי תערובת של בניהם עם עברים-ספק-נכרים, ינקטו אמצעים להתבדלות (כבר עכשיו רבנים קוראים ליסד מרשם אוכלוסין פרטי, ומשלוב תוצאות סקרי דעת קהל, לרבות זה שפורסם בהארץ 22.08.14, יוצא שעמדתם של רבים מאד מהמסורתיים היא כשל הדתיים, בענין ההתבוללות). האמצעים שינקטו המסורתיים והדתיים יהיו חמורים הרבה יותר משנוקטים הם היום כדי להתרחק מהצבור הלא-אורתודוקסי, ובנוסף, יחנכו מילדות להתיחס לגויים-העברים האסורים בחיתון כאל מוקצה, כפי שנהגו אבותינו בגולה כלפי השקצים והשקצות. | הבדלות ממושכת מובילה לנכור הדדי. נכור הדדי ממושך מוביל לחסר אמון הדדי וממנו לעוינות הדדית, ובתמצית, בלשונו של מרטין לותר קינג: אנשים בדרך כלל שונאים אחד את השני ... מפני שהם מופרדים. זהו מעגל שוטה. סופו הפרדה חברתית מוחלטת ללא הפרדה גיאוגרפית וללא הפרדה של מוסדות השלטון, שהיא, למעשה, הפרדה מרובת נקודות חכוך-פצוץ בין פצלי האוכלוסייה העוינים זה לזה. (מצבנו נפיץ בלאו הכי: ר' ידיעה מאת אמיר אורן בהארץ 11.12.12 על הערכת קהילת המודיעין של ארהב שמביאה דעה על עימות פנימי בישראל לפני שנת 2030). האם מתון כלכלי שיתמשך ללא סוף עקב חשש המשקיעים מפני הדרדרות למלחמת אזרחים הרסנית, לא יחליש את ישראל עד כדי ברירת שמשון? האם החשש המתמשך מברירת שמשון עי מדינה שכבר אין לסמוך על יציבותה הפנימית לא יביא את הקהיליה הבינל לפרקה מנשקה הגרעיני?
4
מביש??? מה אנחנו ב"הארץ"??
שלומי | 17-10-2018 7:18
נקודה חשובה וצודקת. מה מביש בזה???
5
סוף סוף
יהודי | 17-10-2018 9:13
קמפיין ראוי לשמו!!!
6
אחלה קמפיין
אורי | 17-10-2018 9:25
צודקים
7
זה קמפיין שלילי
כ | 17-10-2018 9:52
יטב לכולם אם מועמדים יקיימו קמפיינים חיוביים ולא יציבו שלטים שמנקרים את העיניים של קהלים אחרים.
8
לא גזענות. האמת כואבת .
נכון. | 17-10-2018 13:20
.
9
זמיר
אוריה | 20-12-2018 23:30
רמלה זה מקום שחיים בו ערבים ויהודים. העובדה כי הקמפיין מציג התבוללות כאירוע מסוכן ומפחיד א. פוגעת ומשפילה את התושבים הערבים באזור ב. פוגעת במרקם חיים העדין והדו קיום בין התושבים. כשחיים בשיתוף, חשוב לכבד את הדת והמסורת של הקבוצה השנייה. להציג נישואי תערובת בתור הפחדה זאת דעה חשוכה שמייצרת קרע ושסע במקום סובלנותת ולא לגיטימית במיוחד בעיר הזו.