ליברמן לקבינט: "חובה להנחית מכה קשה על חמאס" - סרוגים

ליברמן לקבינט: "חובה להנחית מכה קשה על חמאס"

שר הביטחון קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב באוגדת עזה: "חייבים להנחית מכה קשה על חמאס", אך הוסיף כי "זו חייבת להיות החלטת קבינט", והוא לא יוכל לקבל אותה לבד עם רה"מ והרמטכ"ל

author-image
ליברמן לקבינט: "חובה להנחית מכה קשה על חמאס"
  (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב באוגדת עזה, בסיור עם סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מח"טים ומג"דים.

אחרי מפגש עם המפקדים, התרשם ליברמן כי "כולם הגיעו להבנה שהמצב כפי שהוא היום לא יכול להימשך. אנחנו לא מוכנים להשלים עם רף האלימות כפי שאנחנו רואים שבוע אחרי שבוע".

לדבריו, מדינת ישראל, מערכת הביטחון, עשתה הכל על מנת להגיע למצב של ה-29 במרץ, לפני פרוץ האלימות, בדרכי נועם. גם בהפעלת כוח, גם בשכנועים, גם בשת"פ עם הקהילה הבין לאומית ומוסדות או"ם ועם כל אחד שרק רצה לבוא ולעזור לפתור את הבעיה. מיצינו את כל האופציות, את כל האפשרויות, וכרגע הזמן לקבל החלטות".

עמדתו של ליברמן, לפיו, "אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ".

אולם הוסיף כי זאת חייבת להיות החלטת קבינט. "לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו. זאת החלטת קבינט, לפחות עמדתי היא ברורה כמו שאמרתי בכל הפורומים הביטחוניים וגם בעמדה פומבית. כששואלים אותי מה השתנה, מה קרה פתאום, למה דווקא עכשיו, תמיד יש איזשהו רגע שבו אתה חייב לקבל החלטה. מבחינתי הרגע הזה הוא מה שקרה ביום שישי האחרון. אחרי שאפשרנו לאנשי האו"ם להכניס 4 מכליות דלק בבוקר, בערב קיבלנו פרץ של אלימות, גל של אלימות בפרופיל שלא זכור לי הרבה זמן".

על ראש החמאס, איסמעיל הנייה: "'לא דלקים ולא משכורות יפסיקו את הפעלת האלימות מצד חמאס. המטרה שלנו היא להגיע להסרת המצור'. הסרת המצור יש לזה פירוש אחד: יכולת חופשית באין מפרע להכניס נשק, להביא אנשי חיזבאללה איראנים לתוך רצועת עזה, ולזה אנחנו לא נסכים מעולם. צריך גם להבין שיש כל מיני פרשנים ואני שומע 'כן אכן הנייה אומר שהם לא יפסיקו, אבל הוא אומר את זה רק כלפי חוץ, הוא צריך לרצות את דעת הקהל בפנים, בתוך רצועת עזה'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו