בפעם השנייה: קנס של 180 אלף ש"ח הוטל על הליכוד - סרוגים

בפעם השנייה: קנס של 180 אלף ש"ח הוטל על הליכוד

מבקר המדינה פרסם דוח בו פורטו ההוצאות הכספיות שביצעו המפלגות בשנה האחרונה, כאשר מפלגת הליכוד נקנסה ב-180 אלף שקלים בעקבות אירועי "הליכודיאדה" המהווים תרומה אסורה. גם מפלגת הבית היהודי נקנסה ב-50 אלף ש"ח

בפעם השנייה: קנס של 180 אלף ש"ח הוטל על הליכוד
  אירוע "הליכודיאדה" הוביל לקנס של 180 אלף שקל (צילום: נועם רבקין פנטון\פלאש 90)

קנסות המבקר: מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, פרסם היום (שני) את דוח הביקורת על החשבונות השוטפים של הסיעות בכנסת במהלך שנת 2017, שנכתב בהתבסס על החוק למימון מפלגות. בדו"ח המבקר הטיל קנס בסך 180 אלף שקלים על מפלגת הליכוד בעקבות אירוע "הליכודיאדה"- בטענה כי בכנס הייתה תרומה אסורה.

דו"ח המבקר קבע כי "הסיעה קיבלה תרומה בדמות הפקת אירוע הליכודיאדה והפרסום והחשיפה התקשורתית בעקבותיו, כל זאת מבלי שנשאה בהוצאות כלשהן בגין האירוע". לטענתו, יש קשר ישיר ומובהק בין סיעת הליכוד לבין האירוע- ולכן המפלגה הייתה אמורה לתת ביטוי בחשבונות לליכודיאדה- זאת למרות שהאירוע לא אורגן ישירות על ידי גורמים רשמיים בהסיעה.

"לא ניתן להתעלם מכך שבעצם קיומו של האירוע וסיקורו בתקשורת גלומה תרומה אסורה לסיעה שאינה עומדת במגבלות הקבועות בחוק, אולם סברתי כי יש מקום להתחשב בטענות הללו ביחס לרמת שלילת המימון הממלכתי" הוסיף וקבע המבקר. זו הפעם השנייה שהמבקר קונס את מפלגת השלטון על האירוע, כשבשנה שעברה המפלגה נקנסה ב-350 אלף שקלים.

קנס בדו"ח לבית היהודי

גם מפלגת הבית היהודי נקנסה בדו"ח המבקר בסכום של 50 אלף שקלים, זאת בעקבות הוצאות שלא נרשמו. המבקר העיר לסיעה בדו"חות קודמים כי היו לה יתרות זכות בגין מערכות בחירות קודמות, הרשומות בחשבונותיה ללא פירוט הרכבן- וכתוצאה הסיעה ערכה בירור מעמיק, שבו התברר כי ישנן הוצאות נוספות בסך כ-1.2 מיליון שקלים ביחס למערכות בחירות קודמות שלא נרשמו עד כה.

המבקר כתב כי ההוצאות הללו לא נכללו בדו"חות הכספיים שהגישה הסיעה למשרדי מבקר המדינה עבור מערכות בחירות קודמות, והסיעה לא שמרה בידיה אסמכתאות מספקות ביחס לחלק מרישומים אלה. מסיבה זו לא היה אפשרי לזהות ולאמת חלק מהוצאות הסיעה שנכללו בדו"חות הכספיים שלה לתקופה השוטפת ולקבוע כי חשבונותיה שלמים ונכונים.

מפלגה נוספת שנקנסה בעבור אי סדרים בחשבונותיה היא מפלגת בל"ד. הקנס, בסך 60 אלף שקלים, ניתן לאחר שהמבקר קבע כי הסיעה ניהלה את חשבונותיה "שלא לפי ההנחיות".

בין השאר נכללו הוצאות שאינן תקינות עבור קייטנות לילדים שארגנה הסיעה, וכן תשלומי שכר לעובדים שונים, ביניהם אדם שכיהן בעבר כחבר הכנסת מטעם הסיעה וקרובת משפחתו. בדומה לבית היהודי, גם במקרה של בל"ד לא נשמר תיעוד מספק שאפשר לאמת בעבור אילו שירותים שולמו תשלומי השכר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חבורת מושחתים שפועלים עפ"י רוח הקיסר
אזרח | 15-10-2018 17:16
הציבור משלם על השחיתות של האנשים האלה, ושל המנהיגות.