דיבור נשי, סרוגות, תוכן שיווק

שוב נרדמת מול הטלוויזיה? 3 טיפים שישפרו לך את התנומה

כורסא מתאימה, הזדקפות ותמיכה ישדרגו את איכות התנומה שלך בסלון. לא מוכנה לוותר על תענוגות החיים אבל נמאס לך לקום עם גב תפוס? המדריך הבא נכתב בשבילך

שוב נרדמת מול הטלוויזיה? 3 טיפים שישפרו לך את התנומה
  מתוך האתר: pexels.com

הסלון הוא לא רק חלל האירוח המרכזי של הבית והמשפחה אלא גם מקום נעים שבו אפשר לתפוס תנומה קלה. במהלך השגרה אנחנו מרשות לעצמנו להשתרע על הספה רק אחרי שכל הילדים הולכים לישון, אך בסופי שבוע הסלון זמין עבורנו לקריאה, שיחות עומק עם בני הזוג או סתם חלומות בהקיץ. הבעיה היא שהירדמות על מערכות ישיבה שלא מעניקות את התמיכה הנכונה לגב עלולה להיות מסוכנות עבורנו בטווח הקצר והארוך.

לפי נתונים של קופות החולים, כ-15% מהאנשים בעולם סובלים מכאבי גב תחתון ו-80% חווים אירוע משמעותי על רקע כאב כזה. יתרה על כך, אורח חיים יושבני קשור לעלייה בסיכון לפתח סוכרת, השמנת יתר, מחלות לב ומוות מוקדם.

מצד שני, זה לא אומר שצריך לוותר לגמרי על תענוגות החיים. הנה למשל 3 טיפים שישפרו עבורך את התנומה גם אם הרשית לעצמך להירדם מול הטלוויזיה:

1. שבי על כורסא מתאימה

הדבר החשוב ביותר הוא להתיישב מלכתחילה על כורסא מתאימה. כורסאות טלויזיה למשל יעשו עבורך את רוב העבודה הקשה, כי הן מתוכננות לתמיכה בגב התחתון והעליון ולפיזור אחיד של העומס על עמוד השדרה.

את הכורסא הנבחרת רצוי למקם מול מסך הטלוויזיה או בכל אזור אחר שגורם לך להרגיש בנוח. בנוסף, יש לדאוג שהזווית תישאר ישרה, שיהיה מספיק מקום לפתוח את הריקליינר עבור הרגליים ושהמרחק מהקיר יהיה 15-30 ס"מ לפחות.

2. הזדקפי

אולי נראה לך משונה להזדקף תוך כדי שינה, אך הכורסא בסלון היא בדיוק המקום שבו עלייך להתרגל לזה. ישיבה לא זקופה יוצרת מתח ועומס על הכתפיים והצוואר ואפילו שינה ערבה לא תגן עלייך. לחילופין, שכיבה נכונה שבה הגב זקוף והעורף ישר יעזרו לך לשמור על מרחק מרבי בין הקודקוד לעצם הזנב ולמנוע את רוב כאבי הגב.

כמו כן, שמרי על סביבת רגליים פנויה להתמתחות והרחיק חפצים מהאזור שמתחת לכורסא. אם זה אפשרי, הקפידי לקום כל 45-60 דקות כדי לבצע מספר תרגילים גופניים מתונים ותראי איך איכות התנומה שלך משתפרת משמעותית.

3. השיגי תמיכה

סלון סטנדרטי מעוצב באמצעות כריות וכל אחת מהן יכולה לשמש אותך כדי להשיג את התמיכה הנדרשת עבור הגב התחתון והעליון. בהקשר הזה, עלייך לדאוג למשענת לתמיכה לגב התחתון ולהיעזר בשרוול אוויר מתנפח.

תמיכה בין הגב התחתון לכורסא תעזור לך לשמור על גב ישר ותמנע את רוב הכאבים. בתמיכה הזו גם תוכלי להשתמש אם תרצי לשנות תנוחה, רגע לפני שתעברי למיטה ותמשיכי לישון עד הבוקר.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
תגובה אחת מיין לפי
1
הפתרון הטוב ביותר
ד"ר שדה | 11-10-2018 15:29
לאחר 4 שנים בהן טיפלתי במאות מטופלים, הגעתי למסקנה שהטיפול היעיל ביותר בכאבי גב מסיבות פריצת דיסק, בלט דיסק, היצרות בתעלה, שינויים ספונדילוטים,בקע דיסק ועוד כאבי גב בלתי מוסברים, בגב תחתון ובעמוד שדרה צווארי, נעשה ביעילות מוכחת על ידי מתיחות יומיות לעמוד השדרה. בקלות, בנוחות בעזרת מכשיר: גב BACK. ראו שיטת ההיפוך – בגוגל