5 דרכים לחזרה לשגרה אחרי פציעת ספורט - סרוגים
חדשות ספורט, ספורט, תוכן שיווקי

5 דרכים לחזרה לשגרה אחרי פציעת ספורט

פציעות הן לצערנו חלק בלתי נפרד מעיסוק בפעילות גופנית וספורטיבית. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות כדי לחזור לשגרה, כל עוד תקפידו על תהליך הדרגתי, נכון, מקצועי ומאוזן

5 דרכים לחזרה לשגרה אחרי פציעת ספורט
  מתוך האתר: pexels.com

לפי מחקר שפורסם בשנת 2011 במגזין הרפואי Clinical Pediatrics, מעל 225 אלף מתבגרים בגילאי 6-18 שטופלו בחדרי המיון בארצות הברית בשנים 1994-2007 הגיעו לשם בגלל פציעות ספורט. אצל המבוגרים המצב לא יותר טוב, כי באותה תקופה נרשם ממוצע שנתי של 16 אלף מקרים של פציעות מן הסוג הזה. מצד שני, כמעט מכל פציעות הספורט אפשר להתאושש ורק צריך לדעת איך עושים זאת.

הנה למשל 5 טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה בהדרגתיות ובצורה נכונה:

1הקדישו 6 שבועות עד 4 חודשים עד חזרה לפעילות מלאה

משך הזמן הנדרש לגברים ונשים כדי לחזור לאימונים מלאים נע בין 6 שבועות ל-4 חודשים, מה גם שבמקרים קיצוניים תצטרכו להקדיש להתאוששות כמעט שנה. המשתנים העיקריים שאותם צריך להתאים לסרגל המאמצים החדש אחרי הפציעה הם מרחק, תדירות ועצימות וכדאי להתחיל בהליכה לפני שעוברים לריצה או לפעילות אינטנסיבית יותר.

2. השתמשו בכלי עזר

כלי עזר כגון כיסאות גלגלים או קביים יכולים לשמש אתכם בתקופה הראשונה שאחרי הפציעה. אלו לא רק ימנעו מכם לחרוג מתוך תכנית האימונים ההדרגתית, אלא גם יקלו על אזורים מסוימים בגוף וכך יאיצו את קצב ההחלמה הטבעי. במידה ויש לכם התלבטות לגבי סוג כלי העזר, תוכלו להתייעץ עם רופא המשפחה ואנשי מקצוע.

3. הכינו את עצמכם מבחינה מנטאלית

החדשות הטובות הן שבתקופת ההתאוששות והחזרה לשגרה תוכלו להקדיש את רוב האנרגיות להכנה מנטאלית. הכנה כזו לא פחות חשובה מכל השאר, כי היא תעזור לכם להתמודד עם הנסיגה והירידה ביכולת. בנוסף, קחו בחשבון שפציעות הן חלק בלתי נפרד מכל ספורט ושבשביל להתקדם הלאה אין ברירה אלא לקחת מדי פעם כמה צעדים אחורה.

4. החליפו את התפריט התזונתי

חזרה לשגרה אחרי פציעת ספורט גם דורשת התאמות מיוחדות בתפריט התזונתי. הדגש העיקרי הוא על מזון שיחזק את הגוף ויסייע לחילוף החומרים, גם אם את הפעילות הגופנית עצמה אתם כבר לא עושים כמו מקודם. כמו כן, ניתן לשקול תוספי תזונה ובהם אבקת חלבון, מולטי ויטמין, אומגה 3 וגלוטמין שמסייע לשימור מסת השרירים ולשמירה עליהם מפני נזקים מצטברים.

5. עברו טיפולי פיזיותרפיה

מבחינה פרקטית, מומלץ לערב פיזיותרפיה בפעילות הגופנית המתונה לאחר כל סוגי פציעות הספורט. פיזיותרפיה תחזק חלקים ספציפיים בגוף ובעזרתה ניתן להתייחס באופן נאות לכאבים. למעשה, טיפולי פיזיותרפיה הם הזדמנות מעולה לבדוק איזה חלק בגוף כבר התאושש, איזה מסרים הגוף מנסה להעביר והאם יש כאבים שצריכים להדליק נורה אדומה לקראת טיפול מקיף ויסודי יותר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבנים לא עושים ספורט כלל ומאריכים חיים
למה | 14-10-2018 21:37
לא צריך שום ספורט. זה לגויים.