קרב בין העתונאים הסרוגים: "לא יודע איזו תורה למדת" - סרוגים

קרב בין העתונאים הסרוגים: "לא יודע איזו תורה למדת"

הסופר ועיתונאי 'מקור ראשון', אלישיב רייכנר, מותח בקורת חריפה על עיתונאי סרוג אחר, עקיבא ביגמן מ'ישראל היום', בעקבות הטור שפרסם האחרון בעיתון: "לא יודע איזו תורה למדת ולימדת"

author-image
קרב בין העתונאים הסרוגים: "לא יודע איזו תורה למדת"

הסופר ועיתונאי 'מקור ראשון', אלישיב רייכנר, מותח הבוקר (רביעי) בקורת חריפה על עיתונאי סרוג אחר, עקיבא ביגמן מ'ישראל היום', בעקבות הטור שפרסם האחרון בעיתון שכותרתו "תנו לשנוא בשקט. צאו להצביע".

רייכנר שיתף את הטור של ביגמן בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "עיתונאי דתי, בוגר ישיבת הסדר שגם כיהן בה כרב ומחנך, כותב מאמר בעיתון שכותרתו: 'תנו לשנוא בשקט. צאו להצביע'".

רייכנר מתאר כי "בתוך המאמר הוא טוען שהשמאל 'שטוף הפנטזיות' ו'המפונק' הוא זה שהמציא מלחמה על השנאה והפך אותה ללא לגיטימית. בהמשך טוען ביגמן שאי אפשר לכלוא את השנאה. 'אם אי אפשר לבטא את השנאה במסגרת נורמטיבית, היא תמצא לה פורקן בשדות אחרים'. את מאמרו הוא חותם בקריאה: 'אז לכו לשנוא ב־30 באוקטובר, כי דמוקרטיות מתות בהשתקה'".

לאחר הציטוטים שהביא מהטור, פנה רייכנר לביגמן וכתב: "לא עקיבא, השמאל הוא לא זה שהמציא את המאבק בשנאה ואת הדיבור עליה כלא לגיטימית, וגם לא 'הקרן החדשה' שמככבת בכל מאמר שלך. אני לא יודע איזו תורה אתה למדת ואיזו תורה לימדת, אבל התורה שאני למדתי חינכה אותי להיאבק בשנאת אחים, לא להשלים אתה ולא לתת לה מקום, אפילו במערכות בחירות".

בסוף דבריו כתב רייכנר כי "הבוקר אני מעדיף להיזכר בעקיבא אחר, שהניף ככלל גדול את 'ואהבת לרעך כמוך'. יש לי תחושה שהוא לא היה מזדהה עם הקריאה שלך: 'לכו לשנוא'".

ביגמן השיב לרייכנר בפוסט קצר משלו וכתב: "אלישיב רייכנר רוצה לשנוא אותי בשם האהבה ורבי עקיבא, כי אני סבור שהוא שמאל כלכלי הרסני המשתף פעולה עם הקרן החדשה לישראל ומלבין אותה. וזה בסדר, מותר לו לשנוא אותי, זה הרי בדיוק מה שאני אומר: עדיף שישנא אותי בפייסבוק ובבחירות, עדיף שישחרר את הזעם הכלוא שלו על מי ששונה ממנו בדרכים לגיטימיות. בשביל זה יש לנו דמוקרטיה".

לאחר מכן שיגר ביגמן עקיצה לרייכנר וכתב: "אלשיב אוהב את חז"ל, אז הנה: 'לא תשנא את אחיך בלבבך. יכול לא יכנו, לא יסטרנו, לא יקללנו? תלמוד לומר 'בלבבך', בשנאה שבלב הכתוב מדבר". מסתבר שיש מי שידעו להפריד בין שנאה אישית למאבק פוליטי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
שנאה
רפאל | 10-10-2018 11:12
רייכנר, נראה בעליל שאינך מסונכרן עם המציאות או שישנה סיבה נסתרת אחרת.
2
שנאה מזיקה להבנת הנקרא
מרקוס | 10-10-2018 12:13
ביגמן חלש בהבנת הנקרא. הוא לא הבין מה רייכנר כתב, ולכן חושב שהוא שונא אותו. הוא לא מבין מה חזל כתבו, ולכן חושב שמותר להכות, לסטור ולקלל. חזל מתכוונים שהתורה לא התכוונה לאסור רק את זה, אלא גם שנאה בלב. לא תשנא!!!
רמבם דעות פ"ו ה
אחד שיודע | 10-10-2018 17:04
לא הזהירה תורה אלא על שנאה שבלב אבל המכה את חבירו והמחרפו אעפ שאינו רשאי אינו עובר משום לא תשנא.
3
ביגמן הפך את כוונת המדרש "יכול לא יקללנו"!
ירוחמניק... | 10-10-2018 13:45
ברור שאסור לקלל ולהכות וכו' המדרש בא לרבות שאפילו שנאה בלב אסורה.. לא יאומן..
רמבם דעות פ"ו ה"ה
אחד שיודע | 10-10-2018 17:05
לא הזהירה תורה אלא על שנאה שבלב אבל המכה את חבירו והמחרפו אעפ שאינו רשאי אינו עובר משום לא תשנא.
4
3ר/'
'אק4כ | 10-10-2018 14:01
ביגמן כתב שטויות, ורייכנר הוא האדם השפוי ונורמטיבי מבין שניהם.
5
ממש קידוש השם מה שמתרחש פה...
לשעבר בוגר הסדר | 10-10-2018 15:34
הי תרגיעו , רק נפרדנו מיוכפ , מה זו ההתגוששות הזו. שנאת חינם נטו.
6
מה עם "משנאיך ה' אשנא"?
אןדי | 10-10-2018 16:14
יש מקרים שצריך לשנוא
7
שניהם צדקו:
אוקימתא | 11-10-2018 1:42
רייכנר- בשנאת חנם. ביגמן- בשנאה שלא לחנם
8
מה לגבי הבא להורגך השקם להורגו ומה לגבי
תורה | 11-10-2018 1:46
ספר תהילות דוד המלך המלא בקללות על אויביו שהנענה ו:שפט אותך ה' מכל אויבך רייכנר די להתיפיפות ולקק לשמאל שכח את תורת אלוהי יעקוב ישראל אבותינו ודוד המלך ודוד ברביבותיו גיבור חייל אמיתי לא כמו ראשי צבא השמאלנים המסרסים את לוחמינו ומעצימים טרור ורצח יהודים
9
נמאס כבר לשמוע גדויילים מזרוחנקים שחושבים שהם
אוי נו | 11-10-2018 3:21
רבנים או משהו שניהם מעניין את הסבתא מה שניהם חושבים כתבים בשקל...
10
ושוב, רייכנר בפוזת המתחסד המעונה
שי | 11-10-2018 10:26
פ'סדר, הבנו, שיבי הוא חברתי-סובלני-תקין-פוליטית וכל זה באצטלה של דברי חזל.
11
שיח חרשים בעברית ?
יגאל | 19-01-2019 13:22
למרות שנכתבים כאן דברים בעברית מודרנית קשה לאנשים נורמאליים המבינים בצדק שהחיים הם היום ורצוי גם מחר לנהל שיח עם מי שחיים בתחושה עמוקה שהחיים כבר בעצם קרו והיו, וההווה נועד רק כדי שנדבר על זה, או יותר נכון שנתווכח על זה בלי להקשיב. זכותנו על הארץ הזו מקובלת על רוב העם אבל לריבונות אין קשר לזה. כדאי שנשמח עם מה שהשגנו כעם ונפנה יותר משאבים להמשך פיתוח הארץ והעולם. נצטרך להמשיך לחתור להסדר בין כל מי שחיי כאן כדי לממש את הפוטנציאל שלנו כאנשים, ונפסיק לקדש כל פיסת אדמה כאילו שזה יביא למישהו חיי נצח.