תעלומה: אז למה ניקי היילי באמת פרשה? - סרוגים

תעלומה: אז למה ניקי היילי באמת פרשה?

ברשת הטלויזיה האמריקאית CNN נקטו במספר סיבות שאילצו את היילי לפרוש מהתפקיד בו כיהנה מאז בחירותו של טראמפ לנשיאות ארה"ב, החל ממצב כלכלי ועד לחשש מפיחות במעמדה

תעלומה: אז למה ניקי היילי באמת פרשה?
  (צילום: שאטרסטוק)

פרישתה הפתאומית של שגרירת ארה"ב, ניקי היילי, הכתה גלים לא רק בישראל, אלא גם במדינות אחרות ובראשון, כאמור, ארצות הברית.

על פי הפרסום באתר 'ישראל היום', ברשת הטלויזיה האמריקאית CNN נקטו במספר סיבות שאילצו את היילי לפרוש מהתפקיד בו כיהנה מאז בחירותו של טראמפ לנשיאות ארה"ב.

אחת האפשרויות שצויינו בעיתון על פי רשת CNN, היא תחושה של היילי כי מעמדה אינו כפי שהיה לפני מינויים של ג'ון בולטון ומייק פומפאו ליועץ לביטחון לאומי ולמזכיר המדינה בהתאמה. על פי הדיווח, מאז כניסתם של השניים לסביבת טראמפ, היילי מעט "זזה הצידה".

לפני הניתוח של ה-CNN, בעוד כוכבם של הצמד בולטון-פומפאו זרח, כשאלו הפכו ל"פייבוריטים" של הנשיא, השגרירה המוערכת קראה את הכתובת שעל הקיר והחליטה לעזוב על דעת עצמה, לפני שתידחק החוצה.

סיבה נוספת היא מצבה הכלכלי של היילי. על פי הדיווח. ב-2015, שנה לפני שנכנסה לתפקידה כשגרירה באו"ם, היא ובעלה מייקל דיווחו על הכנסה שנתית של כ-150 אלף דולרים. ב-2014, השניים דיווחו על הכנסה של כ-190 אלף דולרים וב-2013 של כ-270 אלף.

על פי ההצהרה הכספית שהגישה היילי ב-2018, היא דיווחה על חובות כבדים של בין 25 אלף ל-65 אלף דולרים בגין שימוש בכרטיסי אשראי, משכנתא בגובה של מיליון דולרים וקו אשראי בסכום שנע בין 250 ל-500 אלף דולרים. ברשת – CNN לא שוללים את האפשרות כי היילי קיבלה הצעת עבודה עם משכורת מפתה והחליטה לעזוב.

סיבה נוספת ואחרונה שננקטה ברשת האמריקאית, היא כוונתה של היילי להתמודד לנשיאות ארה"ב. על פי ה-CNN, היילי מבינה שלא תצליח אם תתמודד נגד טראמפ בבחירות המקדימות הקרובות, אך בעוד שש שנים, שטראמפ יאלץ לפנות את מקומו מתוקף התיקון לחוקה האמריקנית. סגן הנשיא מייק פנס אמנם צפוי להיות המועמד בו יתמוך טראמפ, אך היילי – שנהנתה ממערכת יחסים מצוינת עם הנשיא, אך לא מזוהה עם עמדותיו (חלקן השנויות במחלוקת) באופן מוחלט – עשויה להיות המועמדת הרפובליקנית המפתיעה והלא קונבנציונלית.

עם זאת, ברשת האמריקאית נקטו במספר ספקולציות ותרחישים אחרים. כך למשל ברשת האמריקאית מזכירים כי בארה"ב פורסם בימים האחרונים תחקיר על אודות טובות הנאה, לכאורה, שקיבלה היילי בדמות טיסות פרטיות מאיש עסקים עתיר ממון. עם זאת, לאור דבריו של הנשיא טראמפ כי השגרירה – שתסיים את תפקידה בסוף השנה – ביקשה לפני כחצי שנה לפרוש, בנוסף לשאלה אם בכלל נעשתה עבירה – נראה שההחלטה לא קשורה לתחקיר שפורסם.

בנוסף, היילי הוזכרה כאחת החשודות בכתיבת הטור נגד טראמפ, שפורסם בניו יורק טיימס בחודש שעבר. עם זאת, לאור שאיפתה להיות נשיאה ביום מן הימים או למלא תפקיד ציבורי אחר בעתיד – גם הספקולציה הזו נראית מופרכת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו