מועצת אירופה: "ישראל פוגעת בזכויות קטינים פלסטינים"

מועצת אירופה: "ישראל פוגעת בזכויות קטינים פלסטינים"

האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה אימצה דו"ח נגד ישראל, העוסק ביחס לקטינים פלסטינים במערכת המשפט הישראלית. ח"כ עליזה לביא תקפה את הדו"ח: "הצביעות חוגגת, הדו"ח חד צדדי ומעוות את המציאות"

מועצת אירופה: "ישראל פוגעת בקטינים פלסטינים"
  ח"כ עליזה לביא מגנה על ישראל (צילום: החטיבה לקשרים בינלאומיים, הכנסת)

האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה בשטרסבורג אימצה אמש (שלישי) דו"ח העוסק ביחס לקטינים פלסטינים במערכת המשפט הישראלית. הדו"ח, אשר עבר ברוב של 47 תומכים, 11 מתנגדים ו-4 נמנעים, מגנה את מדיניות המעצרים המינהליים של ישראל כלפי קטינים פלסטינים, ומאשים אותה בפגיעה בזכויות קטינים, כליאה ממושכת שלהם במתקנים צבאיים ללא משפט, הטלת אימה ואיום ועוד. "חובתנו לוודא שמערכת המשפט לא הופכת לכלי לנקמה או לדיכוי זכויות אדם" נכתב בדו"ח.

ראש משלחת הכנסת לאסיפה, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), אמרה בנאומה בפני המועצה כי מדובר בהטיה נגד ישראל, והזכירה את פיגועי הטרור שבוצעו על ידי קטינים. "הצביעות חוגגת. בזמן ששקדתם על כתיבת הדוח בחדר הממוזג, נרצח ישראלי במרכז קניות בידי 'קטין' עליו אתם מבקשים להגן. בזמן שאתם מגנים מעצרים של מפגעים פוטנציאליים, שני ישראלים נוספים נשחטו במקום עבודתם" אמרה. "כמה מהמדינות שיושבות באולם הזה נוקטות בעצמן במעצרים מנהליים כדי להבטיח את בטחונן, אך כשזה מגיע לישראל – זכותנו להגן על עצמנו היא על הנייר בלבד".

לביא הוסיפה: "הדו"ח חד צדדי ומעוות את המציאות. הוא לא מתייחס למעורבותם של אותם קטינים בטרור ובאלימות, לא בתכני ההסתה והשנאה בספרי הלימוד בבתי הספר, או בתשלום למשפחות מחבלים בידי ההנהגה הפלסטינית. האובססיה של המוסדות האירופיים לגנות פעם אחר פעם את הדמוקרטיה היציבה היחידה באזור לא מקדמת את השלום, היא מרחיקה אותו ומעודדת את הפלסטינים להמשיך לנגח את ישראל בזירה הבינלאומית".

נציגי בריטניה, שוויץ, אסטוניה ומולדובה טענו במהלך הדיון כי הדו"ח אינו מאוזן ולא מתייחס לפעולות טרור והסתה מצד הרשות הפלסטינית, והיו בין המתנגדים לאימוץ הדו"ח. מנגד, חברי פרלמנט מאיסלנד, טורקיה, המשלחת הפלסטינית ומדינות נוספות תקפו את ישראל מעל במת אסיפת המועצה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו