אנטישמיות בקליפורניה: "היהודים מאחורי הכל" - סרוגים

אנטישמיות בקליפורניה: "היהודים מאחורי הכל"

עלונים אנטישמיים הופצו באוניברסיטת דייויס שבקליפורניה, בהם נראים בכירים יהודים עם מגן דוד על ראשם. בעלונים נטען כי היהודים ניסו לסכל את מינוי השופט ברט קבאנו: "הם עומדים מאחורי הכל". במקביל צלבי קרס רוססו בקמפוס

אנטישמיות בקליפורניה: "היהודים מאחורי הכל"
  צלבי קרס רוססו בקמפוס (צילום: מתוך טוויטר)

שתי תקריות אנטישמיות נרשמו הלילה (רביעי) באוניברסיטת דייויס שבקליפורניה: בימים האחרונים הופצו עלונים בעלי תכנים אנטישמיים, בהם נראים בכירים יהודים לצד הכיתוב: "בכל פעם שאירוע אנטי אמריקני ואנטי ליברלי מתרחש- מסתבר שהיהודים עומדים מאחורי הכל".

העלונים, שהופצו ברחבי הקמפוס, מציגים יהודים שהגיעו לתפקידים בכירים בארה"ב, ביניהם הסנאטורית דיאן פיינשטיין, הפרופסור קריסטין בלאסי פורד, איש העסקים ג'ורג' סורוס ועורך הדין מייקל אבנטי. על מצחם של הבכירים מוצג מגן דוד או הכיתוב "גוי טוב". במרכז העלון הוצג השופט האמריקני ברט קבאנו, אשר הושבע לאחרונה לבית המשפט העליון בארה"ב בתום סערה נרחבת בו הואשם בתקיפה מינית- כשלטענת העלון, הסערה הייתה מזימה יהודית שניסתה לסכל את מינוי השופט.

העלון האנטישמי שהופץ באוניברסיטה בקליפורניה (צילום: מתוך טוויטר)

במקביל, מספר צלבי קרס רוססו ברחבי קמפוס האוניברסיטה בעיר סקרמנטו. במשטרת קליפורניה  טענו כי ייתכן ומדובר בהמשך לגרפיטי גזעני שרוסס ימים ספורים לפני כן, ובוחנים האם יש קשר בין שני המקרים.

באוניברסיטה הביעו זעזוע מהאירועים, והבהירו כי יחקרו את האירוע ויפעלו נגד האחראים. "העלונים מזכירים את התוכן הנאצי משנות ה-30 של המאה הקודמת" אמר ראש אגודת הסטודנטים בקמפוס, מייקל גופמן. "נעשה הכל כדי לוודא שהסטודנטים היהודים ירגישו בטוחים ולא יפחדו להגיע לכיתות".

מנהל האוניברסיטה גארי מיי הצטרף לדבריו של גופמן, והבהיר כי האירוע אינו מקובל על הנהלת האוניברסיטה. "המסר בעלונים מזעזע, ואינו תואם את מי שאנחנו כקהילה" אמר בראיון לעיתון "לוס אנג'לס טיימס". "כללי האוניברסיטה משקפים את מחויבותנו להבנה, כבוד הדדי, והתחשבות באחר, ללא קשר לאמונתם הדתית. אני קורא לכל הסטונדנטים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של האוניברסיטה שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו