אופ"א דרשה מהתאגיד: "לא לשדר משחקים ביו"ש" - סרוגים

אופ"א דרשה מהתאגיד: "לא לשדר משחקים ביו"ש"

תאגיד השידור הציבורי "כאן" זכתה במכרז על זכויות השידור של משחקי נבחרת ישראל בכדורגל- אך נדרשה על ידי התאחדות הכדורגל האירופית שלא לשדר את המשחקים בשטחי יהודה ושומרון. כתוצאה, התאגיד צפויה לוותר על השידור

אופ"א דרשה מהתאגיד: "לא לשדר משחקים ביו"ש"
  לא ישודרו ביו"ש? שחקני נבחרת ישראל בכדורגל (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

הדרישה של אופ"א: בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח הבוקר (ראשון) כי התאחדות הכדורגל האירופית ביקשה מתאגיד השידור הציבורי "כאן" שלא לשדר את משחקי נבחרת ישראל במוקדמות היורו ובמונדיאל בשטחי יהודה ושומרון.

ב"כאן" זכו במכרז על זכויות השידור של משחקי הכדורגל, לאחר שהציעו כ-5 מיליון יורו עבור זכויות לשידורי המשחק בעברית ובערבית. עם זאת, בחוזה של אופ"א נכתב כי הזכויות יהיו תקפות לגבולות ישראל בלבד- אשר נקבעו על ידי אופ"א כגבולות 1967. על התאגיד נאסר לשדר את המשחקים באזורים שהוגדרו על ידי אופ"א בתור "השטחים הפלסטינים הכבושים", כששידור המשחקים באזורים הללו ייחשבו כהפרה של תנאי המכרז. לטענתם, החברה הקטארית שרכשה את זכויות השידור שכוללות את המזרח התיכון אמורה לשדר את המשחקים גם ברשות הפלסטינית וגם ביישובים היהודיים ביהודה ושומרון.

כתוצאה, התאגיד צפוי לוותר על השידור של המשחקים. על פי הדיווח, ב"כאן" שלחו לאופ"א מכתב בו נאמר כי "התאגיד יחתום רק על חוזה שיאפשר לשדר לכלל אזרחי ישראל הן בעברית והן בערבית, ללא קשר למקום מגוריהם".

ב"כאן: סירבו להגיב לדיווח".

שרת התרבות והספורט: "אופ"א מבקיעה שער עצמי"

שרת התרבות והספורט מירי רגב הביעה זעם לנוכח הדיווחים, והנחתה לבדוק את נכונות הידיעה עם ההתאחדות לכדורגל ואופ"א.

"את גבולות מדינת ישראל לא יקבעו ארגוני הספורט. הגיע הזמן שיפנימו- יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל" הבהירה רגב. "ספורט היא זכות בסיסית של כל אדם ואדם, ולאופ"א כמו לכל ארגוני הספורט הבינלאומיים האחריות להבטיח שלא תהיה כל התערבות של פוליטיקה בספורט".

"אופ"א מבקיעה שער עצמי, וזאת דווקא לאחר שפיפ"א, ארגון האם, הציב גבולות ברורים, הוציא כרטיס אדום לטרוריסט ג'יבריל רג'וב והשעה אותו רק לפני חודש וחצי מפעילות למשך שנה בעקבות נסיונות ההסתה, והקריאה שלו לאלימות ולדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל" הוסיפה. "באופ"א צריכים ללמוד ולאמץ את מדיניות פיפ"א – שמירה על הפוליטיקה מחוץ למגרשי הספורט ולהבטיח שספורט יהיה נחלת כולם. זו זכות ללא גבולות ואת גבולות המדינה שלנו לא יקבעו ארגוני הספורט".

עוד אמרה כי "תאגיד השידור, שממומן מתקציב ציבורי, צריך להילחם על מימוש זכויות השידור גם ביהודה ושומרון, ולא להיכנע לדרישות הסרק של ארגון אופ"א שנותן רוח גבית למנסים לערער על הריבונות הישראלית וקוראים לדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל. יהודה ושומרון אינם נתונים כלל למשא ומתן, הם חלק ממדינת ישראל ומשכך, זכויות השידור חייבות לכלול גם את מאות אלפי אזרחינו המתגוררים שם – הם לא אזרחים סוג ב'".

גם יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ יואל רזבוזוב, קרא לכנס דיון בוועדת הכלכלה בנוגע לדברים. "זהו ביתם של אזרחי ישראל רבים. דרישה זו פוגעת באזרחי ישראל רבים, ואין אף גוף שידור ישראלי שיוכל לקבל אותה. אף גוף שידור ישראלי לא יעשה איפה ואיפה בין אזרחי ישראל" כתב במכתב הבקשה. "עלינו לאפשר ולמצוא את הדרך שבה לכל אזרחי תהיה האפשרות לצפות ולעודד, ממול למסך הטלוויזיה, את נבחרת ישראל במוקדמות היורו ומוקדמות המונדיאל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תודה מירי רגב
ירושלמי | 07-10-2018 13:36
אנחנו אוהבים אותך ומעריכים אותך מאוד. מאחלים שתיהי חזקה תמיד תשמרי על כבודנו ותפעלי לטובתנו.