דיווח: רוסיה מעוניינת בשיחות בין ישראל ואיראן - סרוגים

דיווח: רוסיה מעוניינת בשיחות בין ישראל ואיראן

גורם רוסי בכיר אמר כי מוסקבה החלה להשקיע מאמצים בניסיון להביא ליצירת ערוץ תקשורת בין ישראל לאיראן, במטרה להרגיע את המתיחות במזרח התיכון. לדבריו, ברוסיה מעוניינים לשמש כמתווכים בין הצדדים

author-image
דיווח: רוסיה מעוניינת בשיחות בין ישראל ואיראן
  (צילום: עמוד הטוויטר של רשת CBS News)

האם ייערכו שיחות בין ישראל ואיראן? גורם בכיר בממשלת רוסיה אמר היום (שבת) בראיון לעיתון הלבנוני "א-שרק אל-אווסט" כי רוסיה מעוניינת לשמש כמתווכת בשיחות בין ירושלים וטהרן, במטרה להביא להרגעת המתיחות במזרח התיכון.

לדברי הבכיר, מוסקבה החלה להשקיע מאמצים מתחת לפני השטח בניסיון לפתוח ערוץ תקשורת בין ישראל לאיראן. ברוסיה מקווים לאפשרות של שיחות ישירות, אך הממשלה הרוסית מוכנה לתווך לשיחות עקיפות במידת הצורך. לדברי הבכיר, השיחות נועדו "להפחית את המתח הקיים בסוריה, ולהוריד את הסיכוי לחיכוך".

ההודעה מגיעה על רקע משבר בין ישראל ורוסיה בעקבות הפלת המטוס הרוסי במתקפה בסוריה, אשר לטענת מוסקבה נעשתה על ידי ישראל. בשבוע שעבר מוסקבה העבירה מערכת הגנה אווירית מסוג S-300 לסוריה, במטרה למנוע פעילות ישראלית באזור.

"אנחנו מקווים שבישראל יפעלו בשיקול דעת נכון באזור" אמר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי וורשינין, כשהוא מבהיר כי רוסיה מכירה את ההצהרות של ישראל לפיהן היא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיק לפעול נגד התבססות איראן בסוריה- גם לאחר הצבת המערכת החדשה.

הבכיר הרוסי הוסיף כי יינקטו צעדים נוספים, שבעבר נשקלו על ידי מערכת הביטחון הרוסית. לדבריו, "העברת מערכת ה-S300 לסוריה תשנה את המצב בשטח. המערכת שהועברה מרוסיה לסוריה תספק שכבה חדשה ואיכותית של הגנה אווירית". למרות הטון המאיים, וורשינין הבהיר כי שיתוף הפעולה בין מוסקבה לירושלים בכל הנוגע למצב בסוריה יישאר ללא שינוי למרות הפלת המטוס הרוסי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו