פצצות, שתיקות, ו"דוגרי": היסטוריית נאומי נתניהו - סרוגים

פצצות, שתיקות, ו"דוגרי": היסטוריית נאומי נתניהו

נאומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם נחשבות בשנים האחרונות למתודיים במיוחד, וכללו לאורך השנים ביטויים ועזרים וויזואליים שיצרו כותרות בארץ ובעולם. לקראת נאומו הערב, אלו הרגעים הגדולים בנאומי נתניהו במועצה

פצצות, שתיקות, ו"דוגרי": היסטוריית נאומי נתניהו
  (צילום: קובי גדעון\פלאש 90)

נאומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם נודעו בשנים האחרונות כמתודיים במיוחד, כשהוא בדרך כלל משתמש בביטויים מיוחדים ועזרים ויזואליים שמעוררים כותרות רבות בישראל ובעולם כולו.

בשנים האחרונות, מרבית מנאומיו עסקו באיום האיראני על ישראל ופרוייקט הגרעין שמשטר האייתוללות מקדם. אחד מנאומיו הזכורים ביותר בשנים האחרונות הוא "נאום הקו האדום" משנת 2012, בו נתניהו הציג איור של פצצה עם פתיל, ועליו שלושה קווים שתיארו את השלבים באיראן בדרך לנשק הגרעיני.

לטענת ראש הממשלה, איראן תצליח להגיע לשלב השלישי- שסומן בקו אדום- באותה השנה, כשבשלב הזה לאיראן תהיה מספיק אורניום לפצצה גרעינית. עוד אמר כי "קו אדום לא מוביל למלחמה- אלא מונע מלחמה".

נתניהו התייחס לאיום הגרעין גם בנאומו בשנת 2015. הנאום נישא חודשים ספורים לאחר החתימה על הסכם הגרעין עם איראן, וראש הממשלה הביע ביקורת נרחבת על ההסכם שנחתם. "בזמן שמקלים בסנקציות ונותנים לאיראן מיליארדי דולרים, זה מעודד את הטרור" טען. "מאז ההודעה על ההסכם, איראן הגבירה את קצב משלוחי הנשק לסוריה, ושלחה יותר חיילים ממשמרות המהפכה לסוריה כדי לחזק את משטרו הרצחני של אסד".

בהמשך דבריו טען כי "מנהיגי איראן מבטיחים לחסל את מדינתי, לחסל את עמי, והתגובה של האו"ם ושל כל אחת מהממשלות שמיוצגות כאן הייתה פשוט כלום. דממה". מיד לאחר מכן נתניהו עמד בשתיקה במשך דקה ארוכה, כדי להמחיש את מחאתו בפני ההתעלמות של העולם מההצהרות האיראניות על השמדת ישראל.

מלבד איראן, נתניהו התייחס בנאומיו גם למתיחות עם הפלסטינים, כשגם כאן נהג לעשות שימוש באמצעים בלתי שגרתיים. בשנת 2014, פחות מחודש לאחר סיום מבצע צוק איתן, ראש הממשלה הציג תמונה של משגרי הרקטות של חמאס, שמוקמו בתוך גן שעשועים בעזה. "אני אומר לאבו מאזן: אלה פשעי המלחמה ששותפיך בחמאס ביצעו" טען.

"ישראל השתמשה בטילים שלה כדי להגן על ילדינו, וחמאס השתמש בילדיו כדי להגן על הטילים" הוסיף. עוד ציין כי "חמאס זה דעאש, ודעאש זה חמאס. הם ענפים של אותו עץ מורעל".

https://www.youtube.com/watch?v=ZWb20xD7VAY&start=680

גם בשנת 2011 פנה בנאומו לאבו מאזן, שהגיע גם כן לעצרת האו"ם. "שנינו טסנו לניו יורק, שנינו באותה עיר, למעשה באותו בניין. בוא ניפגש היום, בבניין האו"ם, וננהל משא ומתן בלי תנאים מוקדמים" אמר. "מי יהיה כאן כדי לעצור אותנו? אני מציע שנדבר בפתיחות- let's talk דוגרי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו