ליברמן על טראמפ: "נאום מרשים במועדון הצבועים" - סרוגים

ליברמן על טראמפ: "נאום מרשים במועדון הצבועים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב באהדה היום (שלישי) לנאומו של נשיא ארה"ב טראמפ, ואמר כי "במועדון הצבועים והחנפנים שנקרא 'האומות המאוחדות' ראינו היום נאום מרשים"

ליברמן על טראמפ: "נאום מרשים במועדון הצבועים"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב באהדה היום (שלישי) לנאומו של נשיא ארה"ב טראמפ, ואמר כי "במועדון הצבועים והחנפנים שנקרא 'האומות המאוחדות' ראינו היום נאום מרשים".

בחשבון הטוויטר שלו הוא הוסיף כי "מזה שנים לא היה על הבמה העולמית מנהיג שמבין את המזרח התיכון, מטפל בסכנה האיראנית ומציב קווים אדומים לאסד. אני מקווה שמנהיגי העולם יקשיבו ויפנימו".

גם השרבה גילה גמליאל צייצה: "שנים חיכינו לנשיא ארצות הברית שעולה לבמה ופשוט אומר את האמת. חד וברור". בשורת מחמאות  לדונלד טראמפ אמרה כי הוא "מנהיג נדיר, שעוד שנים ילמדו מה שעשה כאן במזרח התיכון: טיפל ברעים, סייע לטובים ועזר לבנות עולם טוב יותר".

"מחויבים לשלום בין ישראל לפלסטינים"

מוקדם יותר, פתח טראמפ את העצרת הכללית של האו"ם. בנאומו מול כל מנהיגי העולם, תקף את איראן: "לא נרשה למשטר שמאיים להשמיד את ישראל להשיג נשק גרעיני", הוא הבהיר.

ברקע העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, אמר טראמפ: "בשנה הזאת לקחנו עוד צעד קדימה, והכרנו בחופש של מדינה ריבונית לקבוע את עיר הבירה שלה, ועל כן החלטתי להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים".

על דברים אלו הוסיף כי ארה"ב מחויבת לעתיד של שלום, שכולל שלום בין ישראל והפלסטינים. לדבריו, "המטרה הזאת מושגת ולא ניזוקה בכך שאנחנו מכירים בעובדות המובנות מאליהן. המדיניות של ריאליות עקרונית, פירושה שלא נהיה בני ערובה לדוגמות, לאידאולוגית, ולמומחים, שהוכח שהם טועים. זה נכון גם בענייני שגשוג ולא רק שלום".

מנהיגי איראן זורעים מוות והרס

הוא תקף בחריפות את המנהיגים האיראניים: "זורעים כאוס, מוות והרס", כלשונו. על פרישת ארה"ב וישראל מהסכם הגרעין עם איראן אמר: "אנחנו עובדים עם מדינות כדי לקצץ את הסחר עם איראן. אנחנו לא יכולים להרשות לספונסר הטרור הגדול ביותר להחזיק נשק כזה. הם מאיימים על מחיקת ישראל, ומאיימים על ארצות הברית. אסור להם להחזיק את הנשק הזה. אנחנו מבקשים לבודד את איראן כל עוד התוקפנות שלהם תמשיך" .

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עם נאומים לא קונים במכולת
יפה יוסף | 26-09-2018 8:45
בינתיים טראמפ נואם ופוטין עושה מכולם צחוק.